Vad i hela friden gör vi, del ,ehm, en massa många XX o sådär.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är rätt nöjd med mig själv, idag med.
Mailade en journalist på UNT (uppsalas "lokalblaska") om en grej som TROLIGTVIS kommer att publiceras. Så läskigt! :nailbiting:
Men jag har inget att skämmas för, jag har mycket att berätta och bevis finns. Förhoppningsvis kan det göra skillnad.

10:27 blev paketet levererat som skulle avbeställas och jag hade behövt åka 10:30 och fram till nu har jag stått med hantverkare och dessutom fått vara portvakt.
Måndag idag?

Undrar om jag är på väg att bli paranoid....
Jag jobbar ju på en arbetsplats med många nyanlända. Vi är ett tiotal anställda. Vi är väl medvetna om att det finns tubekulossmittade bland eleverna. Det kommer smitta med jämna mellanrum från fattiga länder med bristande vaccinationer..

Nu har jag, endast jag, fått kallelse till provtagning enligt smittskyddslagen eftersom "någon i min omgivning har tuberkulos".
Tuberkulos smittar inte speciellt lätt och det har väl aldrig varit tal om att man ska gå på provtagning för att det finns smittade i lokalerna. I så fall borde samtliga hundratalet personer som finns här varje dag också kallas.
Varför just jag?
Kan man få reda på hur jag skulle kunnat "utsättas för smitta"?
Det har hänt lite väl mycket konstiga saker runt min person på senaste tiden för att jag ska känna mig bekväm.

Precis, majoriteten av de som har tuberkulos har den inte aktivt och då smittar det ju inte. Väldigt märkligt!
Går de att ringa de som har skickat ut kallelsen eller fråga dem då du är där?
Om de inte ger ut specifik information kan du kanske ringa och fråga hur det går till i vanliga fall, för procedurer border det ju inte vara sekretess på. Typ "Om någon ringer och säger till er att jag har Tuberkulos, skickar ni en kallelse då? Eller måste det vara någon som har fått diagnosen aktiv tuberkulos i min närhet som har rapporterats in för att man ska kunna bli kallad?"

jag ska googla, det kanske står på nätet!

Urk, vaknade med huvudvärk :arghh:
Hade det igår också, tänkte att det skulle vara borta idag men nej. :banghead:
Vakna? vad är det jag väntar fortfarande på att få sova inatt blir natt 4 så får dopa mig med piller, om jag inte får chans att göra det jag skulle idag som PostMord pajjade så snyggt och elegant.
Huvudvärk slipper jag dock men jag kan ta lite av din som avlastning känns som det kvittar idag på något sätt.

Pälsfröken är glad över paketet, jag har inte öppnat än och visat den fina trevliga överraskningen, transportbur mm :devil: utan tycker hon kan leva i tron att det är en vanlig underbar kartong.
Egentliga anledningen är att jag ger mig på att PostMord mosat innehållet i samband med någon inkastartävling eller inspark för nyanställda kanske?
Då kommer jag sluta ruttna ihop för idag och mögla och låta sporerna spridas med vinden och försvinna tyst och sakta.

Pälsfröken är glad över paketet, jag har inte öppnat än och visat den fina trevliga överraskningen, transportbur mm :devil: utan tycker hon kan leva i tron att det är en vanlig underbar kartong.
Egentliga anledningen är att jag ger mig på att PostMord mosat innehållet i samband med någon inkastartävling eller inspark för nyanställda kanske?
Då kommer jag sluta ruttna ihop för idag och mögla och låta sporerna spridas med vinden och försvinna tyst och sakta.

Se till att sporerna sprids till PostMord i så fall (fast det verkar vara lite mögligt där ändå :D) :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 677
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 204
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 360
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 194
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar