Vad i hela friden gör vi, del ,ehm, en massa många XX o sådär.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev en knäckebrödspizza till kvällsmat
Faktiskt riktigt god.
Kanske köper fler såna
Nu blir det sängen och hoppas få samtal att matsmart ska leverera snart, fick ett mail om att de hade massor att göra så de var lite efter i leveranserna

Det är verkligen krävande, man vet inte vad man ska göra för att få människan att förstå sin situation. Vet inte hur man ska göra, om jag ska fortsätta ha blockat eller om jag ska skriva att jag finns om/när hon tar sig ur det. Om hon någonsin gör det.
Vi var på. Inte så att man ringde varje dag men någon av oss tog alltid kontakt en gång i veckan på något sätt. Kanske bara ett "Hej hur är det" telefonsamtal (var före mobiltelefonernas tid så man fick ringa hem) eller gick förbi och knackade på.

Speciellt när ett åtal återigen blev nedlagt var det jobbigt. Kommer ihåg när man var på akuten och tänkte "Denna gången åker han dit". Och hon grät och sa aldrig jag går tillbaka. Hände tom att hon flyttade från honom men det tog alltid bara någon dag så var hon tillbaka igen hos honom. "Men han grät och lovade att det aldrig skulle hända igen", "Han sa att ni måste lämna oss ifred för han blir så stressad och så blir han arg", "Det var hennes fel för hon skulle inte ha bråkat med honom" osv.

Såååå frustrerande. Man ville skaka om henne och skrika "Men sluta vara så korkad och tro på honom! Han säger ju samma sak varenda gång ju"!
Fast denna gången var det faktiskt skillnad det hade han lovat :grin: :banghead:

Om jag hade varit enda stödet vet jag faktiskt inte om jag klarat av det. Dels var jag ung och dels så är det en mycket svår och komplicerad situation för alla inblandade.

Kanske bara försöka rida ut det värsta nu och bara hänga kvar lite i bakgrunden tills det lugnar ner sig. Och vara beredd på att (tyvärr) ringa polisen igen och igen och igen..

Red en sväng, kroppen brakade ihop. Panocod och vila på spikmattan. Migränen lurar runt hörnet. Kom aldrig iväg på kursen. Känns inte bra att jag missar så mycket på den. Ätit lite och försöker kolla greys.

Senast ändrad:
Ha! Fast nu har jag startat om min macbook så nu har den fått skicka ett e-mail och får visa en film innan jag somnar.

Min iMac fick stanna på jobbet och ta de lite lugnt :rofl:

Fast nu beteer den sig ännu värre, påstår att den hade fått slut på minne trotts att det var 80GB kvar, sen funkade den helt ok. Tills 10 minuter senare när den bara stängde av sig själv :eek:

Ser gordons kitchen nightmares och dricker Cola.
Funderar på hur jag ska få bort bananflugorna. Vinäger/vatten/diskmedelsbad verkar inte funka. De :devil: sätter sig på kanten och hånflinar åt mig. Fast några har drunknat iaf.

Har i Oregon kommer de sma :devil: in utifran. Det ar sa blott och sa mycket som ruttnar (det har ar regnskogs klimat ... och har vaxer det frukt/gronsaker/och "stuff" overallt, aven vilt ute i skogen. Jorden ar sa bordig att till och med hundarna forsoker ata lera.:yuck:) SA ... fruktflugor som alskar ruttnande saker kommer in utifran.
Jag har kort igenom att ha vinager, och aven vin (funkade battre) med en droppe diskmedel i, men det var aldeles for manga anda och jag VILL ha frukt fat pa banken och citroner i fonstret. Jag gjorde rent ordentligt, (sprayade faktiskt for sma svarta myror ocksa och torkade upp det med torrt papper). Sedan la jag hela nejlikor lite har och dar och ... inte en fluga.:D
(Om jag nu har jinxat mig sjalv sa att flugorna kommer in 'en masse' kommer jag att skjuta mig sjalv):eek:

Vi i tråden kan nog hjälpa till med att smuggla in fisk åt dig :p

Mmmm jag sager till nar den ganska stora laddning jag kopt tar slut.:p

Jag är jätteglad att du har den avataren. Du är mycket lättare att sortera ut nu bland alla bukefalister :D
Rensar ur @ainasoja menar du väl eller har jag fattat fel hela tiden som vanligt?

Väntar på att ''Vem vet mest '' ska börja på tvåan. En kompis är tydligen med och tävlar.
Ahh skoj för nu har vi väl inga Buekfalister med Tv karriär, hoppas det går bra för hon/han.

Ska snart ut och kvällfodra grabbarna för näst sista gången. Kommer bli skönt och konstigt att inte behöva gå ut

15181393_1297303646998395_8031246992318583739_n.jpg
15319043_1297303686998391_8754702654993867121_n.jpg

Så blev den där adventskalendern jag gav till mamma. Aldrig mer. Fy vad jag tappade tålamodet efter jag målat tre rullar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 678
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 205
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 371
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 194
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar