Vad i hela friden gör vi, del ,ehm, en massa många XX o sådär.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på om det krafsande ljudet under kylskåpet är grannens hund en trappa ner eller möss (hur de nu tagit sig in i en lägenhet på andra våningen) :confused:

Så trött på människor. :wtf:
Killen jag varit intresserad av är inte längre singel, kompisen som jag ringde ut polisen till är nu jätteförvånad och skitsur över att polisen ville ha förhör med henne också. De ringde mig i morse och ville ha vittnesförhör, för att åklagaren begärt det. Självklart gav jag mitt vittnesmål då. Är det ens lagligt att neka då? (och varför skulle jag) Sedan hade polisen ringt upp dem, förmodar på mannens telefon och ville då ha förhör med henne. Inga konstigheter tycker ju jag då, åklagaren anser ju uppenbarligen att det finns underlag för vidare utredning. Men kompisen har gått från att vara glad att jag ringde till att vara tvärsur för att jag lämnade vittnesmål idag :confused: Sedan skulle hon veta vad jag sagt så jag svarade bara att jag sade samma som då jag ringde i onsdags. Då fick jag frågan vad jag hade sagt då :confused: Polisen hade då hela konversationen från fb framför sig när hon ringt till dem, eftersom jag mailade den till dem. På deras begäran. Men kompisen verkade inte ha en aning om vad jag hade sagt till polisen, alltså har hon ingen aning om vad som hände i hennes eget hem. Som hon själv skrev till mig. Nu hävdar hon att ingenting av det stämmer? Trots att polisen har allt hon skrivit på papper och mannen har erkänt. Blir så less. Nu har hon chansen att äntligen få den hjälp hon tjatat om i elva år, men som alltid när folk faktiskt försöker hjälpa dem så drar hon tillbaka allt och skyller ifrån sig på alla andra. Hon kan inte förstå varför polisen säger att det är olaga hot. När han mordhotade henne och hennes mamma! Dessutom hotade han polisen med spö. Men nej det stämmer inte. Hur fasen ska hon ha det? Till slut orkade jag inte ens svara på det hon skrev.

Ätit pizza. Dricker te. Fryser om tårna. Väntar på Historieätarna på svt... Ångrar att jag inte köpte pepparkakor när jag ändå var på butiken.

Nu äntligen har jag fått kallelsen till rtg av magen. Ska dit den 6.e december. Fast det är i Enköping... Får ta bussen dit. Har ju fått bussbiljett för 2, så morsan får väl hänga på

Killen jag varit intresserad av är inte längre singel, kompisen som jag ringde ut polisen till är nu jätteförvånad och skitsur över att polisen ville ha förhör med henne också. De ringde mig i morse och ville ha vittnesförhör, för att åklagaren begärt det. Självklart gav jag mitt vittnesmål då. Är det ens lagligt att neka då? (och varför skulle jag) Sedan hade polisen ringt upp dem, förmodar på mannens telefon och ville då ha förhör med henne. Inga konstigheter tycker ju jag då, åklagaren anser ju uppenbarligen att det finns underlag för vidare utredning. Men kompisen har gått från att vara glad att jag ringde till att vara tvärsur för att jag lämnade vittnesmål idag :confused: Sedan skulle hon veta vad jag sagt så jag svarade bara att jag sade samma som då jag ringde i onsdags. Då fick jag frågan vad jag hade sagt då :confused: Polisen hade då hela konversationen från fb framför sig när hon ringt till dem, eftersom jag mailade den till dem. På deras begäran. Men kompisen verkade inte ha en aning om vad jag hade sagt till polisen, alltså har hon ingen aning om vad som hände i hennes eget hem. Som hon själv skrev till mig. Nu hävdar hon att ingenting av det stämmer? Trots att polisen har allt hon skrivit på papper och mannen har erkänt. Blir så less. Nu har hon chansen att äntligen få den hjälp hon tjatat om i elva år, men som alltid när folk faktiskt försöker hjälpa dem så drar hon tillbaka allt och skyller ifrån sig på alla andra. Hon kan inte förstå varför polisen säger att det är olaga hot. När han mordhotade henne och hennes mamma! Dessutom hotade han polisen med spö. Men nej det stämmer inte. Hur fasen ska hon ha det? Till slut orkade jag inte ens svara på det hon skrev.
Trist på riktigt när sånt händer, hur tänker din vän :confused:
Hon ska ju vara "glad" att ta itu med problemet, fast det betyder ju att hon får jobba en del för det också... eller så har hon blivit "manövrerad" av mannen.

Du har gjort alla rätt iallafall och ska ha :bow: för det!

Det kan vara otäckt att se hur man har det, då är det lättare att rikta sin frustration och rädsla mot någon som är ofarlig än den som orsakar känslorna.

Trist på riktigt när sånt händer, hur tänker din vän :confused:
Hon ska ju vara "glad" att ta itu med problemet, fast det betyder ju att hon får jobba en del för det också... eller så har hon blivit "manövrerad" av mannen.

Du har gjort alla rätt iallafall och ska ha :bow: för det!
Jag fattar ingenting. Försöker hon sjylla över allt på mig nu så hennes jäkla man blir arg på mig istället? Trevligt värre när hela hans familj bor här.
Jag tar inte tillbaka någonting av det jag sagt och jag ser bara till att barnen ska få det bra.
@Hyacinth Stämmer nog, men jag känner att jag varken kan svara på det eller göra mer. Är som ett jäkla frågetecken bara. Jag vet inte vad tusan jag ska svara.
Det kommer ju sluta med att de förlorar barnen båda två om det fortsätter

Nu är potatisen på G, och jag har tom städat efter mig :eek: förstår inte hur det kan bli ett bombnedslag av att fixa lite mat :crazy:

Jag fattar ingenting. Försöker hon sjylla över allt på mig nu så hennes jäkla man blir arg på mig istället? Trevligt värre när hela hans familj bor här.
Jag tar inte tillbaka någonting av det jag sagt och jag ser bara till att barnen ska få det bra.
@Hyacinth Stämmer nog, men jag känner att jag varken kan svara på det eller göra mer. Är som ett jäkla frågetecken bara. Jag vet inte vad tusan jag ska svara.
Det kommer ju sluta med att de förlorar barnen båda två om det fortsätter

Hon är nog inte så rationell just nu. Hon vill nog bara undvika att han blir arg och behöva göra något åt situationen. Det låterju som att hon borde dra asap, men är hon inte mogen för det så kan man inte göra så mycket. Orkar du, var där när hon behöver men undvik att ta det personligt. Och låt henne inte använda dig som pysventil för att hon ska stå ut i sitt förhållande. Du gjorde helt rätt.

Jag är ett hostande slemmonster. Hostar upp torra klumpar och har uppenbarligen hela luftrören fulla.

Och ovanpå det dimper det ner en kallelse till provtagning enligt smittskyddslagen. Någon i in omgivning har tuberkulos.
Sannolikt en elev.
Men känns lagom muntert. Och lite hypokondrisk blir man Även om jag vet att som vacinerad så är sannolikheten att jag har det mikroskopisk.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 688
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 206
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 384
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 214
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar