Vad i hela friden gör vi, del ,ehm, en massa många XX o sådär.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade, halsen gör så inni helvete ont och det värker som tusan i öronen. Rätt tid så tar värk tabletter.

Kollar klockan igen efteråt och inser att jag drömde att klockan var 10, egentligen är klockan 9 och jag tog tabletterna for tidigt :meh:

I gar var det Thanksgiving och vi firade det hos en av sonerna ... det var mycket folk, mest gemensamma vanner, och sa ovrig familj forstass. Som vanligt at jag for mycket men det var sa gott.
I dag vagade sig maken och jag ut till en lokal byggvaruhus och kopte ny tvattmaskin och torktumlare. Det var 40% rabatt sa det var vart trangseln. Sedan stadade jag upp tvattstugan sa de kommer in med maskinerna nar de ar har. :p Den gamla tvattmaskinen haller pa att ge upp (den stannar pa paus till och tatt under programmen och om man inte ser det under de narmaste 5-10 minuterna stanger den helt enkelt av.:rage: Torktumlaren gar i och for sig, men den ar ocksa 10 ar och nu kopte vi "stackble" maskiner sa vi far lite mer plats i tvattstugan.

SO i gar kopte vi en ny torktumlare trots att den gamla fungerade helt perfect. I dag hade den gamla tumlaren ingen aning om att den skulle stanna nar tvatten var torr. Sallan har jag varit sa glad att vi valde att spendera pengar utan att egentligen behova gora det. :bow::)

Jippie. Har sovit i tre timmar, borde sova mer men vet inte hur sjutton det ska gå till. För mycket tankar som snurrar runt i skallen.

Jag kan ta testasovapasset en sväng, men blir inte så länge om jag skulle lyckas men med tur kan jag telepatera över en Power nap eller så om du vill sen.
Vettigt? den här tiden? seg lång söndagsfrukost nedkrupen under en go´filt i soffan menar du va?
Funderar mer på att typ.. Peta i mig lite frukost, söka jobb, storstäda eller liknande :p sitter jag bara stilla så lär tankarna fortsätta snurra i skallen. Ska se till att gå till morsan sedan, i hennes soffa somnar jag alltid så där får det bli en powenap :angel:

Funderar mer på att typ.. Peta i mig lite frukost, söka jobb, storstäda eller liknande :p sitter jag bara stilla så lär tankarna fortsätta snurra i skallen. Ska se till att gå till morsan sedan, i hennes soffa somnar jag alltid så där får det bli en powenap :angel:
Fördelen med att hamna där är kanske att hon bjuder på någon mat eller gott 1:a adventsfika eller så innan du kollar om soffan är lika välinställd som den brukar.
Skulle soffan vägra så har jag en dammsugare som gärna rastas, så bara smita hitåt :o
Det syns resultat snabbt här när dammsugaren tuggar i sig hårbollarna så det är tacksamt :angel:

Fördelen med att hamna där är kanske att hon bjuder på någon mat eller gott 1:a adventsfika eller så innan du kollar om soffan är lika välinställd som den brukar.
Skulle soffan vägra så har jag en dammsugare som gärna rastas, så bara smita hitåt :o
Det syns resultat snabbt här när dammsugaren tuggar i sig hårbollarna så det är tacksamt :angel:
Du är välkommen att rasta dammsugaren hos mig. Hunden har slaktat en sittdyna från en antik fåtölj så här är fjädrar o tagel i drivor överallt.:devil:

Delar du dem på rätt sätt?

Mitt över (så du delar som en apelsin som du ska pressa) sen bankar man ut kärnorna med träslev.
Brukar funka oavsett mognadsgrad.
Jag trodde jag gjorde rätt. Träsleven missade jag. ;)
Det var ursvårt att rensa kärnorna från köttet mellan. De satt hårt fast.

Jag är granatäpplenybörjare så jag vet inte hur den ska kännas inuti. Ska låta de två kvarvarande ligga ett tag så får jag se om jag lyckas bättre.

Men tack! :)

Ja det har du rätt i! och skulle hon inte hålla med om att det är en utmärkt idé att bjuda på fika så kan jag säga till henne att en bukefalist sagt att det behövs fika idag :angel:
Det låter som om du behöver robotdammsugare!

Mockat, packat en del i stallet och ätit en första frukost.
Borde väcka sambon men han sover ju för en gångs skull.. Men vi gick och la oss innan nio igår så det borde inte gå någon nöd på honom och vaknar han inte snart när vi aldrig kunna lasta om två timmar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 685
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 206
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 380
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 214
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar