Vad i hela friden gör vi, del ,ehm, en massa många XX o sådär.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick ringa polisen idag igen, hoten eskalerade och blev riktigt ordentligt allvarliga. Rena mordhoten mot både kompisen och andra personer. Så blev en himla fart på polisen och idag tog de honom med sig. Kompis är skakad och bara helt tom idag, barnen är ok men han skrämde en av dem i morse. Får se hur det går när de stora kommer hem från skolan, de vet inte vad som hänt idag än. :(
Jag försöker koncentrera mig på skolarbete nu vilket inte går speciellt bra. Han är inne på förhör nu men polisen kan inte säga hur länge de kan hålla kvar honom.

Fick ringa polisen idag igen, hoten eskalerade och blev riktigt ordentligt allvarliga. Rena mordhoten mot både kompisen och andra personer. Så blev en himla fart på polisen och idag tog de honom med sig. Kompis är skakad och bara helt tom idag, barnen är ok men han skrämde en av dem i morse. Får se hur det går när de stora kommer hem från skolan, de vet inte vad som hänt idag än. :(
Jag försöker koncentrera mig på skolarbete nu vilket inte går speciellt bra. Han är inne på förhör nu men polisen kan inte säga hur länge de kan hålla kvar honom.
Nu har jag missat vad som hänt (gissar att det står i tråden men den har dragit iväg sen jag skrev i början och jag har inte orkat läsa ikapp) men jag hoppas innerligt att det får ett slut, och att han får sitta där han sitter nu så länge som det bara går.
Kan du själv ringa någon som stöd, om du är ensam?

Kan din vän, barn och djur bo hos någon annan ett tag? låter som det vore lämpligt :(

Nu har jag missat vad som hänt (gissar att det står i tråden men den har dragit iväg sen jag skrev i början och jag har inte orkat läsa ikapp) men jag hoppas innerligt att det får ett slut, och att han får sitta där han sitter nu så länge som det bara går.
Kan du själv ringa någon som stöd, om du är ensam?
Jag mår bra, men min bästa vän blev misshandlad av sin man igår. Hon skrev på fb vad som hände och sedan försvann hon bara. Så jag ringde polisen som åkte ut till dem, men då blev mannen kvar hemma. Men sedan idag hade han börjat igen och sparkade på saker så sonen blev rädd, hotade med allt möjligt som sedan bara eskalerade till mordhot. Jag ringde polisen igen (kompis har ingen hel mob nu och vågade heller inte ringa själv eftersom han kollade allt hon skrev och sade. Han hotade också med sjuka grejer om hon kontaktade polisen. Han hotade fasen tom polisen) Så jag ringde igen och det blev en himla fart på dem, idag tog de honom med sig.

@Angua Ja egentligen vore det bäst. Men vi får se vad som händer nu, hur länge han blir kvar hos polisen och vad som händer sedan. Jag är glad att jag får nytt hemlarm installerat snart.

Kom på en sak, kan jag ställa till med något nu när jag skrivit om det här? Jag har ju inte skrivit några namn

@Mirre heja dig, du gör verkligen något bra och viktigt!
:heart Kompis är jättetacksam att jag ringde både igår och idag.
Nu idag hade hennes man kollat vår konversation och blivit vansinnig för det också. Kallat både mig och henne en massa fula ord. Dock inga hot mot mig. Men det han säger om mig kan jag bara skaka av mig och skita i, det är bara dumheter från ett jäkla rötägg- Men hur han har behandlat kompis och barnen kan jag inte släppa.

:heart Kompis är jättetacksam att jag ringde både igår och idag.
Nu idag hade hennes man kollat vår konversation och blivit vansinnig för det också. Kallat både mig och henne en massa fula ord. Dock inga hot mot mig. Men det han säger om mig kan jag bara skaka av mig och skita i, det är bara dumheter från ett jäkla rötägg- Men hur han har behandlat kompis och barnen kan jag inte släppa.
Skönt att kompisen känner så!

Vovve har mycket vita blodkroppar i blodet och väldigt låg sänka. Ultraljud av magen står på schemat imorgon och han får nu antibiotika intravenöst.

Åh dagens möten gick jättebra :love:

Tycker det är så underbart att ha uppdragsgivare som förstår att vi inte är robotar.

Pratade även om måendet hos mina anställda och det kändes bra. Vi har kommit till en överenskommelse ang framtida dialoger och kommer att arbeta hårt från bägge sidor för att detta ska bli bra för alla parter :bow:

Sitter på jobbet och väntar på att bli avlöst för att åka till akuten. Igen..
Innan ridningen idag stampade Annie rejält, med brodd, på min stortå. Skinnet sitter nere vid nagelbandet och det gör svinont. Red ut drygt en timme och gjorde sen iordning mig för jobb.
Smärtan blev rätt vidrig när jag körde så jag ringde VC som beordrade mig till akuten asap. Kan dock bara inte lämna tågen åt sitt öde så här sitter jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 677
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 204
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 359
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 194
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar