Vad har/ska ni äta? Del III

Frukost: 1 dl lättkeso med ett halvt päron. ett knäckebröd med färskost och en halv kopp kaffe med mjölk.
Lunch: Två skivor Energi-bröd med smör och skinka, vatten.
Mellis: Ett päron, tre pepparkakor och två glas vatten.
Middag: Äggröra på 2 ägg, en skiva Energi-bröd och ett glas julmust.
Fika: Tre Ballerinakex, en kopp te med mjölk.

Frukost: 1 dl lättkeso med ett halvt päron. ett knäckebröd med färskost och en halv kopp kaffe med mjölk.
Mellis: Ett päron, tre pepparkakor och två glas vatten.
Middag: Äggröra på 2 ägg, en skiva Energi-bröd och ett glas julmust.
Fika: Tre Ballerinakex, en kopp te med mjölk.
Jag är lite arg på mig själv för att jag skriver det här, för jag är egentligen väldigt skeptisk till att kommentera vad andra äter då det kan tas på fel sätt. Men, har reagerat på att du genomgående verkar äta väldigt lite? Avlider du inte av hunger!? :nailbiting:

Jag är lite arg på mig själv för att jag skriver det här, för jag är egentligen väldigt skeptisk till att kommentera vad andra äter då det kan tas på fel sätt. Men, har reagerat på att du genomgående verkar äta väldigt lite? Avlider du inte av hunger!? :nailbiting:
Det är lugnt kära du! Du är inte ensam, det är fler i den här tråden som påpekat detta. Jag har dock lite svårt att se det - för mig äter jag liksom helt normalt mycket och ibland till och med lite onödigt mycket. Senast igår kände jag mig dock nöjd med mig själv för att jag kände att jag ätit så himla lagom hela dagen, men den åsikten verkar inte andra dela :p Jag vet inte om det beror på att jag är rätt liten rent fysiskt sett eller vad det är, men jag har alltid ätit ganska lite och verkar må bra av det. Det ligger i alla fall inget tvång eller annat dumt bakom, det kan jag lova dig! Jag ääälskar att laga mat, äta mat och prata om mat :)

Dagens:

Frukost
: 1 dl lättkeso med ett halvt päron, en skiva Energi-bröd med ost och en kopp kaffe med mjölk.
Mellis: En Danio proteinyoghurt.
Middag: Tomatsoppa med pastaskruvar, ett knäckebröd med ost och ett glas mjölk.
Efter träning: Ett halvt päron med en klick lättkeso, tre pepparkakor och två skumtomtar. En kopp te.

Det är lugnt kära du! Du är inte ensam, det är fler i den här tråden som påpekat detta. Jag har dock lite svårt att se det - för mig äter jag liksom helt normalt mycket och ibland till och med lite onödigt mycket. Senast igår kände jag mig dock nöjd med mig själv för att jag kände att jag ätit så himla lagom hela dagen, men den åsikten verkar inte andra dela :p Jag vet inte om det beror på att jag är rätt liten rent fysiskt sett eller vad det är, men jag har alltid ätit ganska lite och verkar må bra av det. Det ligger i alla fall inget tvång eller annat dumt bakom, det kan jag lova dig! Jag ääälskar att laga mat, äta mat och prata om mat :)

Ja, i stora drag är ju mängd mat man ska/bör äta lika diffust som idealvikt - dvs olika för alla. Samtidigt hajar jag ofta till när folk skriver så detaljerat intag och mängderna verkar små, med tanke på att jag varit nere i ätstörningsträsket och det i alla fall för min del var något jag blev fanatisk med. Alltså att skriva ned allt från en näve nötter till ingredienserna i middagen. Det viktigaste i mina ögon är inte mängden i sig, utan tankarna som ligger bakom. Men har du inget tvång eller negativa tankar angående det du äter så är det ju jättebra! (Och då kan jag ta ett chillpill och trappa ner oroandet ett par steg :p)

Ja, i stora drag är ju mängd mat man ska/bör äta lika diffust som idealvikt - dvs olika för alla. Samtidigt hajar jag ofta till när folk skriver så detaljerat intag och mängderna verkar små, med tanke på att jag varit nere i ätstörningsträsket och det i alla fall för min del var något jag blev fanatisk med. Alltså att skriva ned allt från en näve nötter till ingredienserna i middagen. Det viktigaste i mina ögon är inte mängden i sig, utan tankarna som ligger bakom. Men har du inget tvång eller negativa tankar angående det du äter så är det ju jättebra! (Och då kan jag ta ett chillpill och trappa ner oroandet ett par steg :p)

Det fetmarkerade har jag faktiskt inte reflekterat över innan, men när jag nu tänker efter så gör jag ju just det. Om det sedan beror på mina pedantiska drag som gör att jag måste göra allt fullt ut - det vill säga även om det så bara handlar om att skriva vad man ätit så ska det göras fullt ut och in i minsta detalj - eller något annat får jag nog fundera lite över. Det var en nyttig tankeställare, tack för det! Helt friska är väl tankarna inte alltid hos mig och jag är tidvis väldigt kroppsfixerad, men jag tror nog ändå att de är ganska normala för en tjej i min ålder. Visst lägger jag mycket av mitt eget värde i hur jag ser ut och visst tänker jag mycket på mat och vad jag stoppar i mig, men det är inte så ofta så att det blir jobbigt liksom. Och jag äter som sagt så att jag blir mätt varje gång, för tro mig när jag säger att jag avskyr att vara hungrig! :p

Frukost: En sesambagel med smör, en vanilla latte.
Lunch: En rostad macka med färskost och tomat, en Danio proteinyoghurt och två glas vatten.
Mellis: En pepparkaka, en lussekatt och vatten.
Middag: Kryddig kycklinggryta med ris och sallad, vatten.
Kvällsgott: Lite Pringles, lite choklad och mycket te.

Frukost: Äggröra på 2 ägg, ett halvt äpple och en latte.
Lunch: Två skivor Energi-bröd med cream cheese, vatten.
Mellis: En Danio proteinyoghurt, en kopp kaffe med mjölk.
Middag: Pasta med tonfisk och tomat, vatten.
Fika: En näve russin och nötter, två Ballerina pepparkaka och en kopp te med mjölk.

Frukost: Pumpernickelbröd med ost
Lunch: Whatever-jag-har-hemmapasta med broccoli, svamp, paprika, ägg och ost
Mellis: Banan
Middag: Smaklös mac & cheese på IKEA
På Spåret snacks: Nästan smaklösa IKEA chips (men som absolut gick ner utan problem)

Idag
Frukost
En mjuk brödskiva med två kokta ägg, risgrynsgröt med kanel, sötningsmedel och mjölk, svart kaffe
Mellis 1 Knäckebröd med laxpaté
Lunch Hemlagad pyttipanna på korv, morot, potatis och gul lök, lite bladspenat till, en kopp svart kaffe på maten

//r

Jag är allt annat än en frukostmänniska, så dagens mål hittills har varit:

Lunch: Grillad kyckling med sallad, rödlök, fetaost, gurka, soltorkade tomater och chili-bearnaise :d
Fika: Ört-te, vispad grädde och hallon

Till middag blir det resten av kycklingen med lite oliver och fetaost, och kvällsmat blir nog fettkaffe/fett-te. Älskar mitt liv :D

Frukost: Grahamsbröd med ost samt vindruvor
Lunch: Kycklinggryta med paprika och morot, lite pasta till
Mellis: Hemlagade churros, vindruvor och ett glas apelsinjuice
Middag: Pasta med kryddstark kalkonfärs, paprika och tomat, ett glas vin

Frukost: Ett päron med 1 dl lättkeso och en kopp kaffe med mjölk.
Lunch: Ett knäckebröd med keso, en Activia-yoghurt och ett glas apelsinjuice.
Mellis: En müslibar, en näve russin och en kopp kaffe med mjölk.
Middag: Färsbiffar med fetaost och soltorkade tomater, ris och tomatsås. Ett glas apelsinjuice.
Fika: Några bitar lösgodis, några rutor choklad.

Idag blir det
Frukost: Youghurt
Lunch: korvstroganoff med ris
Middag: Potatis, köttbullar, prinskorv, ägghalvor m.m. (nej jag fick inte nog med sådant tydligen...)

Gårdagens spagetti och köttfärssås. :D
Senare ikväll blir det ugnsbakad kycklingfile med rostade potatisklyftor med pepparsås. :up:

Frukost: Grahamsbröd med ost
Mellis 1: Ett ägg
Lunch: Pasta med svamp, kalkonfärs, morötter och grönkål
Mellis 2: Popcorn
Middag: Fajitas
Kvällssnack: Ett par godisbitar

Haha katastrofdag :D

Frukost: resterna i skålen efter jag gjort chokladmuffins
Lunch: två ostmackor
Mellanmål: en chokladmuffins och en kokostopp
Middag: pasta och grönsaker

Frukost: Ett päron med 1 dl lättkeso, en lussekatt och en kopp kaffe med mjölk.
Lunch: Ett knäckebröd med smör och salami, en lussekatt (japp, jag rensar frysen) och ett glas vatten.
Mellis: En cookie, två glas vatten.
Middag: Hemlagad hamburgare, ett glas rödvin.
Fika: En cookie, tre kulor glass, ett glas vin.

Lägger till laktosfri glass på gårdagens lunch

Idag
frukost: Youghurt
Lunch: Köttbullar prinskorv och potatis
Middag: Öhm vet inte, antar en skål med flingor.

Frukost 1: Advokadosmoothie
Frukost 2: GI pannkakor
Lunch: GI korvgryta med blomkålsris
Mellis: Banan blir det i em
Middag: Vet inte. Funderar på lax.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
2 394
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 279
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 992
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
682
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama