Vad har/ska ni äta? Del III

Frukost: En skål havregrynsgröt med russin och mjölk, en kopp kaffe med mjölk.
Lunch: Två knäckebröd med Philadelphia-ost, en RisiFrutti och en kopp vaniljte med mjölk.
Fika: En chokladmuffin och en latte.
Middag: Kyckling sweet chili-gratäng med ris, två glas vatten.
Mellis: Ett halvt päron med 1 dl lättkeso, en müslibar och två glas vatten.

Frukost: En knäckemacka med ost, ett halvt äpple med lite jordnötssmör och en kopp kaffe med mjölk.
Lunch: En tonfiskpanini, en kopp varm choklad.
Fika: En croissant, två glas vatten.
Middag: Hemlagad lasagne, två glas vatten.

Frukost: två mackor med viltost och champinjoner
Lunch: en macka med viltost och champinjoner
Middag: hemmagjord pizza

Duktig torktumlare!

Frukost: En rostad macka med smör och marmelad, en cappuccino
Fika: En liten kaka med choklad, en cappuccino.
Lunch: En skål kantarellsoppa, ett glas vatten.
Mellis: En müslibar, två glas vatten.
Middag: En skål havregrynsgröt med russin och mjölk, en kopp te med mjölk.
Mellis: Ett halvt äpple med jordnötssmör, ett glas vatten.

Blir några drinkar under kvällen också då jag ska ut med en vän, men inte mer att äta hade jag tänkt.

Men @Mineur du äter ju så lite! Tränar inte du också?

Förlåååt för att jag säger det, bli inte arg, men jag blir orolig när jag ser vad du skriver att du äter. Det är alltid så himla lite tycker jag.

Frukost: 2 knäckebröd med ost
Lunch: kyckling- och pastagratäng
Mellis: Mera knäckebröd och ost :p
Middag: Potatisbullar med bacon och vitkålsstuvning

Frukost: 2 pumpernickelmackor med ost
Lunch: Nachos med kyckling och paprika
Mellis 1: Banan och yoghurt
Mellis 2: Apelsinjuice och några björnbär och hallon
Middag: Pasta med (kalkon)köttfärssås

Men @Mineur du äter ju så lite! Tränar inte du också?

Förlåååt för att jag säger det, bli inte arg, men jag blir orolig när jag ser vad du skriver att du äter. Det är alltid så himla lite tycker jag.

Men alltså, det gör jag väl inte? Jag tycker det ser normalt ut när jag läser igenom mina senaste inlägg här, om än lite mycket onyttigt (och kaffe :angel:) eller onödigt ibland (som kakan idag, men den fick jag på ett café och kunde inte med att lämna den). Dagens frukost var väl inte på topp, och framförallt inte särskilt näringsrik, men annars tycker jag att jag ätit normalt idag...

Jag tränar mycket ja, men ser alltid till att äta något näringsrikt efteråt (se dagens havregrynsgröt) och äter generellt så att jag håller mig mätt och energisk hela dagen. Jag är dock liten på både längden och bredden, så det får inte plats så mycket i mig. :p

Är det något särskilt du reagerar på, eller bara mina matdagar i helhet? Jag blir absolut inte arg, utan det kan nog vara nyttigt att ha någon annan som observerar och påpekar ibland vilket är största anledningen till att jag skriver i den här tråden överhuvudtaget.

@Mineur

Jag kikar här till och från och brukar alltid tänka "men oj då, ska hon inte äta mer". Men så tänker jag att jag inte vet hur stora portioner folk äter och så så det är ju svårt att säga nåt om egentligen.

Det jag regerade på nu var att du ätit en ynka rostmacka till frukost, soppa till lunch och så gröt till middag. Kakan reagerade jag inte ens på :p (kanske säger mer om mig än dig :angel:) men framförallt det halva äpplet på kvällen. När jag ser att nån äter så sparsamt och sen dessutom ett halv äpple istället för ett helt så blir jag lite orolig.

Å andra sidan har jag ingen koll på mat generellt och det kan hända att du absolut får i dig allt du behöver. Så det är absolut inte menat som kritik, och själv äter jag så pyttelitet att jag inte ens vill skriva i tråden. Det är bara ren omtanke. Att jag hoppas att du äter som du gör för att du mår bra av det, tycker om det och det är bra för din kropp snarare än att du försöker äta lite av andra skäl.

@niphredil Jag förstår hur du tänker och uppskattar omtanken! Jag är egentligen medveten om att jag äter ovanligt lite för att vara en vuxen människa sas, men det har liksom alltid varit ett faktum i mitt liv och är således ingenting som varken jag eller folk i min närhet reagerar över längre. För mig är en skål gröt ett rejält mål mat, medan jag vet att andra mer "normala" personer äter gröt och en/två mackor, ett ägg eller liknande. Det skulle jag dock aldrig kunna få i mig på en och samma gång, så jag antar att jag bara har en väldigt liten magsäck eller nått.

Mina halva äpplen blir jag retad för (fast på skoj alltså) av mina flatmates var och varannan dag, de skämtar ofta om att min hylla i kylen alltid är full av en massa halva grejer... Jag kan inte riktigt förklara det, men jag har av någon anledning svårt att äta ett helt äpple på en gång och känner mig oftast mätt på det och ibland till och med illamående efter halva ungefär. Samma sak gäller även för vissa andra produkter (mackor, päron, yoghurts, mjölkglas etc).

Jag kan i alla fall försäkra dig om att jag inte äter lite "med flit" så att säga, utan det verkar bara vara såhär jag är skapt och jag tror i alla fall att jag får i mig det mesta jag behöver om dagarna. Protein har jag dock fortfarande lite svårt att komma åt, men jag tänkte återuppta mitt äggätande snart igen för att råda bot på den saken. :)

@Mineur Då är mamma niphredil nöjd! Att vara liten i maten är ju såklart helt okej, det är jag också till exempel, jag ville bara försäkra mig om att inget annat ligger bakom.

Jag försöker generellt äta lite men ofta eftersom jag har så svårt att få i mig ordentligt med mat. Ett tips om du vill försöka få i dig mer också :).

@niphredil Åh vad skönt att höra! Inget utegångsförbud den här gången alltså? Jag har gjort läxorna och tvättat mig bakom öronen idag också förresten, bara så du vet! :D

Det där med att äta lite men ofta är jag fin på, helst skulle jag nog äta typ 7 mål om dagen faktiskt. Det ska ju tydligen vara relativt bra för matsmältningen också, så länge det är hyfsat vettiga saker man stoppar i sig :)

Frukost: Ett knäckebröd med ost, en citronyoghurt och en kopp kaffe.
Lunch: En sesambagel med smör, ett glas juice
Mellis: Äggröra på två ägg, två glas vatten.
Middag: Hemlagad spaghetti med köttfärssås, ett glas rödvin.
Efterrätt: Ett sådant där minipaket Ben & Jerrys Cookie Dough, några bitar Halloween-godis :)

Frukost: En macka med smör och ost gjord i smörgåsgrillen (eller två efter som det blir dubbelt..)
Lunch: 33 cl julmust
Middag: Spagetti & Köttfärssås

Frukost: Äggröra på ett ägg, en skål yoghurt med lite havregryn samt en kopp kaffe med mjölk.
Lunch: Två knäckemackor med smör och ost, en Danio proteinyoghurt och vatten.
Mellis 1 före träning: Lite cashewnötter och russin, en latte.
Mellis 2 efter träning: Ett halvt äpple med jordnötssmör, vatten.
Middag: Indisk mat (Cashew Korma, ris och naan) från världens bästa takeout-ställe :love:
Kvällsgott: 50 g mjölkchoklad, en näve chips, vatten.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
2 408
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 279
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 992
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama