Vad har/ska ni äta? Del III

Har galet dålig aptit just nu. Och som följd - ingen ork att laga mat. Och sambon har sin heliga tid med VM-matcher 2 ggr/dag så ni kan ju tänka er mataktiviteten hemma...

Idag försökte vi komma på det enklast möjliga hemma som vi hade hemma. Blev tomatsoppa smaksatt med ajvar och några skivor knäckebröd.

Frukost: Ett halvt päron med 0,5 dl minikeso, en nektarin och ett kokt ägg. En kopp kaffe med mjölk.

Lunch: En halv laxfilé med pestotäcke, två potatisar och lite sallad. En grov macka med smör. Ett glas vatten.

Mellis: Ett äpple, en kopp kaffe med mjölk.

Middag: En skål grön ärtsoppa (superlätt att göra och riktigt gott blev det), en skiva Äntligen Toast med smör och ett glas mjölk.

Mellis: En hembakad kanelbulle, ett glas mjölk.

Frukost: Ett halvt päron med 0,5 dl minikeso, en nektarin och ett kokt ägg. En kopp kaffe med mjölk.

Lunch: Två FinnCrisp med ost, två glas vatten.

Fika: En chokladboll, en näve cashewnötter och en kopp kaffe med mjölk.

Middag: Chili sin carne med ris och sallad, ett glas vatten.

Mellis: Ca 1 dl vaniljkvarg med en näve färska hallon, ett glas hemgjord flädersaft.

Frukost: En skiva Äntligen toast med smör, ett kokt ägg och ett glas Oboy.

Lunch: Två skivor kalvfilé med potatisklyftor och yoghurtsås med lime och dill. Sallad och vatten till. Löjligt gott!

Mellis: Ett äpple, en näve cashewnötter och en kopp kaffe med mjölk.

Middag: Pasta med köttfärsröra och ketchup, en halv avocado och ett glas mjölk.

Mellis: En rad Marabou, två glas vatten.

Gör jag? Jag som tyckte att jag börjat komma tillbaka till normaltillstånd så smått efter min lilla aptit-dip! Det här är nog en ganska normal matdag för mig faktiskt, bortsett från lunchen som kanske var lite onödigt liten. Bra att du påpekar det dock, för jag kan tappa perspektiv lite ibland när jag bor & äter ensam mycket. Hmm...
Såg inte ditt svar förrän nu men ja, jag tycker att det låter lite. Många andra matdagar verkar också "små". Akta så du inte äter alldeles för lite, du har ju inte mycket att ta av vad jag förstått.

Såg inte ditt svar förrän nu men ja, jag tycker att det låter lite. Många andra matdagar verkar också "små". Akta så du inte äter alldeles för lite, du har ju inte mycket att ta av vad jag förstått.

Nä då, mig går det ingen nöd på minsann! Men jag uppskattar omtanken och lägger dina ord i bakhuvudet så att de kan hoppa fram ibland när jag behöver en liten reality check :)

Frukost: En grov macka med smör och ost, en kopp kaffe med mjölk.

Lunch: Spaghetti med köttfärssås, sallad och ett glas vatten.

Fika: En citronmuffin, ett glas juice.

Middag: Mormors dillkött med färskpotatis och kokta morötter :love:

Mellis: En skål jordgubbar med mjölk, en kopp te.

Frukost: Yoghurt, banan, müsli & chia-frö, ost & kaviar-macka, en kopp te
Lunch: Kycklinggryta med bulgur
Mellanmål: Yoghurt, äpple & müsli
Middag: Kycklinggratäng med bulgur
Mellanmål lite senare: Vattenmelon med fetaost

Jisses vilken varierad kost jag fick i mig idag, haha! :D

Före träning: Ett halvt glas mjölk och en nektarin.

Frukost: Ett kokt ägg, ett knäckebröd med smör och ost samt en kopp kaffe med mjölk. Ett glas vatten.

Lunch: Kycklingfilé med färskpotatis, avocado, fetaost, cocktailtomater och citrondressing. Två glas vatten.

Mellis: Ett äpple, ett Ballerinakex och en kopp kaffe med mjölk.

Middag: Pannkakor, mjölk.

Mellis: En macka med smör, två Ballerinakex och en kopp te med mjölk.

Frukost: ost- och skinktoast
Lunch: två knäckemackor med leverpastej och gurka
Mellanmål: jordgubbar och glass
Middag: kasslergratäng med grönsaker

Frukost: Ett Finncrisp med ost, två matskedar vaniljkvarg, ett kokt ägg och ett glas iskaffe.

Lunch: En halv torskfilé med vitvinssås, ris och sallad. Ett knäckebröd med ost. Två glas vatten.

Fika: Två rader Marabou, en kopp kaffe med mjölk.

Middag: En fralla med smör, några färska hallon och en kopp te.

Mellis: Två matskedar vaniljkvarg med havreringar.

"Brunch": Kvarg & yoghurt med färska jordgubbar & honungsmelon toppat med dinkelflingor, kokos, valnötter, torkade tranbär & honung. En kopp kaffe och två chocolate chip cookies bakade på jordnöttssmör och kikärtor (!) - testbak då jag vill ge bort kakor till min vegankusin, oväntat gott!

Typ sen lunch: En smoothie på hallon, nektarin, honungsmelon och lime med en gnutta honung, kvarg och kokos i (mumsish). Två surdegsbröd med ett kokt ägg och kaviar på. Några torkade persikor.

Middag: Pasta med kasslersås, sallad och vitkålssallad (ääälskar färsk vitkål!)

Kvällsfika: Kladdkaka med glass och färska vinbär, ett par extra bitar mörk choklad och en kopp te.

Kommentar: Semester :)

Igår:)

Frukost: en halv portion havregrynsgröt med russin, jordgubbar och havremjölk. Citronvatten

Efter träning: 1 skiva danskt rågbröd med smör och lite vattenmelon. Vatten.

Lunch: Linssoppa (grundreceptet är denna, så jäkla god!!: http://www.tasteline.com/Recept/husets_linssoppa). 1 skiva danskt rågbröd med smör. Vatten.

Kvällsmat på jobbet: Havregurt med granola och grovhackade cashewnötter, skivade jordgubbar och päron. 1 stort glas körsbärssaft. Några rån med smör. 1/2 kopp kaffe.

Kvällsfika efter jobbet: lite linssoppa, 2 skorpor med smör, 1/4 kexchoklad. Vatten.

Imorse käkade jag tre knäckemackor med rostbiff, lite mangoyoughurt och en nektarin. Sen red jag en häst. Nu hemma och dösvettig, strax ska jag käka en pirog och sen drar jag iväg till jobbet. Slutar jobba 21 så funderar över när jag ska få i mig en ordentlig middag för efter jobbet ska en till häst röra på sig. Skulle gissa på att jag köper någon sallad på jobbet. Utöver fasta måltider är jag en kunglighet på att småäta. Är dock en bonddräng när det gäller att laga mat. köper alltid färdigmat och halvfabrikat för jag hatar att ta mig tid att ställa mig vid spisen.

Frukost: En fralla med smör och ost, en skål citronyoghurt, en kopp te med mjölk och ett halvt glas apelsinjuice.

Lunch: Två crostini med tapenade, två kex med Boursin-ost, två skivor melon och tre skivor salami. Vatten.

Fika: En mjukglass med tutti frutti-strössel :love:

Middag: En portion havregrynsgröt med russin (tack för inspirationen till denna mycket avancerade maträtt @Trollunge, jag hade glömt hur gott det var :D), en liten bit Gruyêre-ost och två glas vatten.

Mellis: En skål filmjölk, en hembakad kanelbulle och ett glas mjölk.

Igår:

Frukost: Baguette med bregott (:love:) och kalles kaviar (:love:)
Lunch: Hamburgare med lite pommes frites och så en stor cola
Middag: Milkshake och torrijas (fattiga riddare?)

Idag:
Frukost: Ett kokt ägg, två små yoghurtar.
Lunch: Baguette med bregott och kalles kaviar (hjärta hjärta etc). Äppeljuice.
Middag: Om nån timma ska vi göra egen pizza att äta :d. Cola till det förmodligen!

Idag:
Frukost - sojayoghurt och solrosfrön
Middag - sallad på ruccola, avokado, babytomater, gurka, solrosfrön och valnötter
Kväll - sojayoghurt och guldkiwi

Frukost: En halv fralla med smör och paprika, en liten skål fil med müsli, en kopp kaffe med mjölk.

Lunch: Två skivor citronmarinerad fläskfilé med bulgursallad, tre glas vatten.

Mellis: Två skivor honungsmelon, tre glas vatten.

Middag: En bit äggakaga med bacon och lingon, ett glas mjölk.

Fika: En liten bit citronmarängtårta, en rad Marabou och två glas vatten.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
2 415
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 279
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 992
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama