Vad har/ska ni äta? Del III

Ätit lax i citron- och dillsås med kokt pressad potatis (och haricot verts med citron och flingsalt på :d) till middag. Till efterrätt sisådär ett kilo jordgubbar som plockades tidigare idag ;)

Lunch: Kvarg och banan
Middag: Kycklingburgare (= Kycklingfilé á la LV, Friscobröd och en klick Sweet baby rays barbecuesås :d)
Övrigt: Nutrilett mealbar och vattenmelon

Igår;

Middag: en tallrik pasta m. lite improviserad Sweet Chili-sås. Läs det i botten på två flaskor sweet chili, en burk cremé fraiche & kryddor.

Kvällsfika: en skål jordgubbar med lite glass. Håller på att försöka göra något åt faktumet att jag har massa glassförpackningar med bara botten kvar i. :D

Till lunch åt jag min traditionella pestopasta, d.v.s. pasta, pesto (som fått puttra i lite chili och vitlök), stekta halloumitärningar, babyspenat och cocktailtomater. Inte det kalorisnålaste men ack så gott :)

Nu vankas det snart ängamatsoppa. Somrig och god mat tycker jag!

Frukost: Ett kokt ägg, 0.5 dl hallonkvarg, en skiva hembakat filmjölksbröd och så en kopp citronte med honung & mjölk. Uuunderbar frukost - den gjorde mig på bra humör, smakade bra och höll mig mätt i 5 timmar :love:

Lunch: En panerad rödspättafilé med kokt potatis och hemlagad remouladsås. Ett glas vatten.

Mellis: Ett äpple, ett glas vatten.

Middag: Köttfärs & mango chutney-paj med sallad och ett glas vatten.

Fika: En kärleksmums, en kopp te med mjölk.

Mycket nöjdare med dagens intag :D

Frukost: Mjölk och cherois

Lunch: Lite chips å lite choklad

Middag: Blir nog bara ett par mackor mår inte så bra å orkar inte göra nåt i köket

Åh, gud vad gott! :eek:
Hur gör man det? :o

Det var görlätt!
Till två personer:

Koka potatis i valfria bitar i en kastrull.
I en annan kastrull; smält typ 1 matsked margarin, och häll sedan i 1 matsked vetemjöl. Vispa, häll i drygt 2 deciliter mjölk + lite salt & svartpeppar. Låt sjuda ett par minuter och vänd sedan ner (de avhällda) potatisbitarna i kastrullen tillsammans med hackad gräslök - göra runt lite & ät! :)

Idag:

Lunch: en kopp té.
Middag: En varma koppen med kantarellsmak, en fralla och en banan samt ett glas cola zero.
Kvällsfika: 7-10 stycken saltinerliknande småkex som jag hittade i skafferiet (gamla som gatan också! :yuck:) och ett glas cola zero.

Frukost: En nektarin med 0,5 dl kvarg och lite flytande honung, ett kokt ägg samt en kopp citronte med mjölk.

Lunch: Lite bulgursallad, lite äggröra samt en macka med smör. Ett glas vatten.

Fika: En provsmaksportion chokladmousse, en provsmaksportion citronparfait, en bit toscakaka och en kopp kaffe med mjölk.

Middag: Lite potatisklyftor med tzatziki, en köttfärspirog och ett glas cider.

Mellis: Ett äpple, en kopp te med mjölk.

Frukost: En skiva hembakat filmjölksbröd med smör, en nektarin och en kopp te med mjölk.

Lunch: Lite saltimbocca med färskpotatis, ett glas flädersaft.

Fika: Två Funs-bullar (jääävlar vad goda de var!), en kopp kaffe med mjölk.

Middag: Lax med citrusrisotto, ugnsrostad paprikasallad. Två glas vitt vin.

Efterrätt: Fruktsallad med vaniljkvarg och ett hembakat toscaflarn.

Frukost: En skiva rostat bröd, ett gäng vindruvor och ett glas oboy.

Lunch: Ett päron, ett äpple och en skiva melon med 0,5 dl minikeso. Två glas vatten.

Mellis: En Yoggi Müslitop, ett glas vatten.

Middag: Nachos/tacos.

Fika: Två nybakade kanelbullar, några färska jordgubbar med vaniljkvarg samt två glas flädersaft. Sommarkänslor på det! :love:

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
2 423
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 279
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 993
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama