Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja fast det är jag nog bättre på, bland folk jag känner vet jag att jag lätt kan ta över så där försöker jag begränsa mig. Så monologer låter jag bli.Igenkänning på den... jag är typ översocial o har svårt att berätta något utan att brodera ut o köra en lång monolog. Folk tröttnar på att lyssna såklart!
Åh, småprat. Det är nog min bästa gren. Jag är rentav förvånad över hur bra jag med åren blivit på att dra igång och underhålla småprat.
Ibland blir det t o m lite för mycket. I de perioder jag varit sjuk/sjukskriven och inte träffat så många kan jag till min förfäran upptäcka att JAG är den där damen som står och gafflar med kassörskan på Ica. DET kan jag ha lite svårt att hantera.
Då har jag nog varit tant sen jag var typ ... 18?
En kompis till mig säger att det där bara är ett helt adekvat ålderstecken. Tanter berättar för mycket vad än det gäller, helt enkelt. En oemotståndlig impuls, som kommer stup i ett.
Ser detta som en väldigt fin egenskap. Du är en väldigt empatisk person.Min översvallande empati för vissa människor. Jag kan bli gråtfärdig och tänka på personen väldigt lång tid.
En för mig helt okänd person. Jag blir så himla berörd av vissa och det har jag svårt att hantera.
Och många gubbar..
Ser detta som en väldigt fin egenskap. Du är en väldigt empatisk person.
Måste nog ändå hålla med din dejt på den punkten. Vem vet han och jaktlaget/vägföreningingen/whatever kanske skulle ta en fika och han kanske ville ta med sig en egen bit?Jo, kanske. Men ibland går det lite över styr. Det hjälper ju inte den personen att jag mår dåligt över dennes situation. Speciellt inte när jag kan måla upp en bild som inte alls behöver stämma.
Häromdagen var det en farbror i affären som köpte en bit smörgåstårta, inget mer. Jag ville gråta när jag satte mig i bilen för att ag tänkte att han säkert var själv och skulle äta den där lilla biten helt ensam.
Berättade det för min dejt som tyckte jag överreagerade en aning. Han kunde lika gärna ha en fru som är bortrest eller uppskatta att vara själv, precis som jag själv gör.
Det behöver inte vara worst case scenario.
Fast det är ändå bättre att börja gråta än hålla det inom dig?Jag har svårt att hantera oväntade känslor! T.ex om jag blir orimligt ledsen eller förbannad för något utan egentlig särskild anledning, eller (detta har hänt) jag blir blixtrande svartsjuk av något som vanligtvis inte skulle röra mig i ryggen. Jag är verkligen ingen svartsjuk person, så detta tar mig verkligen med storm. Detta är oftast hormonrelaterat, surprise surprise, men jag vet verkligen inte vart jag ska ta vägen när jag överrumplas av känslor som inte känns som MINA känslor. Hanterar det vanligtvis med att börja storgråta, inte så konstruktivt.
Måste nog ändå hålla med din dejt på den punkten. Vem vet han och jaktlaget/vägföreningingen/whatever kanske skulle ta en fika och han kanske ville ta med sig en egen bit?
Eller så är han själv men har vänner, kanske barn, nån fru osv men ingen av dessa är hejare på att göra smörgåstårtor?
Jag är precis likadan, blir helt olycklig när jag ser folk ibland och vill gråta. Kan gråta när jag ser en äldre person sitta själv på en bänk till exempel.Häromdagen var det en farbror i affären som köpte en bit smörgåstårta, inget mer. Jag ville gråta när jag satte mig i bilen för att ag tänkte att han säkert var själv och skulle äta den där lilla biten helt ensam.
Min kompis brukar säga att hon lider av verbal inkontinensEn kompis till mig säger att det där bara är ett helt adekvat ålderstecken. Tanter berättar för mycket vad än det gäller, helt enkelt. En oemotståndlig impuls, som kommer stup i ett.
Jag är precis likadan, blir helt olycklig när jag ser folk ibland och vill gråta. Kan gråta när jag ser en äldre person sitta själv på en bänk till exempel.
Jättejobbigt, ganska nedlåtande egentligen och gör inte något som helst gott för någon. Har bett min man att säga ifrån när jag håller på sådär så han brukar säga typ "Men du, nu är du bra nedlåtande. Vad är det som säger att hen är ensam och olycklig bara för att hen sitter själv på bänken? Hen kanske tycker det är jätteskönt? Hen kanske har en stor högljudd familj som hen vill ta en liten paus från?". Det funkar jättebra för mig, då kan jag liksom släppa det. Fokusera på att oj, vad jag överreagerar istället för att fastna i min hjärna som visar tolvtusen sorgliga bilder från vad jag inbillar mig är personens sorgliga liv .
Jag tycker det hjälper faktiskt! Typ tänka "men vad fan nu är jag så där jävla tramsig igen, hallå skärpning". Alltså verkligen frossa i typ min egen dumhet så jag slutar frossa i inbillad sorglighet .Ja, jag tycker det är jättebra att dejten säger åt mig, lite perspektiv.
Ska ta till mig av det du skrev och fokusera på att jag överreagerar.