Vad har ni gjort idag?

Sv: Vad har ni gjort idag?

Jag har gått på en 2 timmar lång promenad med hundarna. De fick vara lösa ett litet tag också - något som verkligen uppskattades av den unga, som hade enorm överskottsenergi.

Har sedan legat på sängen och sovit i en stor hög alla tre. Vi hade jättemysigt och jag åt godis och läste en bok ett tag också. :)

Sedan har jag klippt klor och fixat päls på den unga, samt konstaterat att hon är halt igen. (Hon var halt för 3 veckor sedan också, på samma ben...)

De har också fått roa sig lite med märgben och pet-flaska med foder i under tiden som jag kollade upp lite salukigrejer på datorn :p

kl

Kissesvängar, och godisuppletande. Sen fick de leverpastej i var sin kong, så där hade de att göra ett tag ;) Jobbat idag så hundarna har fått ta det lugnt.

Idag har jag och vovvarna vart ute hos uppfödaren så dom fått springa omkring lite i snön och träffa deras mammor.

Det blev mycket nosande
26060737.jpg

26060754.jpg

Elvis lilla mamsing
26060745.jpg

Hej mamma!
26060756.jpg

Det blev himla mycket pissande för Elvis. Halvsyrran Thelma är med på bild också.
26060747.jpg

Idag mår jag bättre så vi har tagit en promenad till parken där Uno fick springa av sig lite, det behövdes, han låg och vibrerade i hundkorgen när jag tillslut sa åt honom att gå och lägga sig och inte störa mig konstant. Nu är han lite lugnare.
Sen har vi försökt träna lite apport, det gick inte så bra, ska se om jag kan få upp filmen så har ni något att skratta åt :p

Vi har tagit en långpromenad på ca 2 timmar (i solsken vilket var ett tag) och sen fick hundarna busa och leta godis en stund på fotbollsplanen, men annars är jag rätt tråkigt idag. Har lite skolarbete som måste vara klart tills i morgon. Ute i sista minuten som vanligt :D

Knasbollarna idag
IMG_7402.jpg

Här har vi haft fnatt.
Jag har inte skrattat så på länge.
Ingredienser:Hund, sele, pulka, barn, jag och snövattenfyllt dike...

Vi försöker få hund att fatta grejen med att dra pulka - väldigt oseriöst. Han far mest runt och skäller som en idiot - bet mig i benet i rena fnattet. Sen får vi upp tempot och vi kommer hela 5 m. Av någon anledning drar han iväg över diket och vips så ligger ungen i diket - rätt så blöt. Hans skratt som går över i illvrål när han känner isvattnet... jag skrattar som besatt och hund vet inte var han ska ta vägen - allt är ju tydligen jätteroligt och då hoppar man omkring och skäller och biter i luften...
Hoppas vi kan tesat imorgon igen. Ska ta en väg utan diken dock.

kl
Idag har vi varit på utställning. Hemma här i stan, åkte dit vid halv 8 och gjorde sista förberedelserna sen så var jag ledig från jobb och kunde agera enbart utställare.

Allt gick bra, den vqar 3 amrisar varav 1 var min och en mammas men jag ställde dom båda
Cacib på båda och min tik fick Bir, kom 3:a i Big

26070025.jpg

26070065.jpg

det är ganska tråkigt att behöva vara ren och fin, funderar på att klippa av henne lite päls och strunta i utställningarna men vi får se.

26070018.jpg

Bella har tröttnat på allt stim så hon tar en liten sovstund uppe på burarna.

*kl*

Vi åkte iväg och gick långpromenad ute på isen, och sen fick hon springa lös i djupsnön medan jag fotade hästar. Det hela gick på 2-3 timmar så hon lär sova gott i natt. Det blev bara ett par bilder på hunden, och inga av dem var bra, men lägger ut två i alla fall :p

Untitled-7.jpg

Untitled-8.jpg

I helgen har jag och Grimsan varit på skyddshundsseminarium, fantastiskt roligt och lärorikt. En erfarenhet rikare :D

*kl*

Zaga har haft sin polare här hela helgen, så idag ( måndag ) kommer hon sova hela dagen det lovar jag.

Så kul att se dom tillsammans, ena sekunden fullt bus och andra sekunden sover dom i en liten hög på golvet tätt ihop..

Tyvärr har vi inte några bilder från i helgen men ni får hålla till godo med några äldre lekbilder.

b963c48a-4d81-4da3-954e-8a3e597ca96a2.jpg

7375af8e-27b9-4296-a646-a94ff14a1f932.jpg

Snygg-Zaga har en helt egen stil när hon springer *fnissar*
229148cc-ea04-44d5-8bf8-d0f2eb5655bf2.jpg

Senast ändrad:

kl
Idag har jag och Goliat slöat, men nu ska vi ut och gå en vända och sen köra lite lydnad i solskenet. Helgen har spenderats på brukshundsklubben med både agilityträning och lydnadsträning samt långpromenader. Härligt att vara medlem i en klubb som angränsar till ett naturreservat med massor av fina vandringsleder :love:
agility1.JPG

lydnad1.JPG

051.JPG

(Sorry för lite mörka bilder)

Senast ändrad:

Kl

I morse var vi ute en sväng till campingen som såhär års är helt öde och perfekt att springa på. Sedan jobbade jag förmiddagen och Faiza var själv hemma några timmar. Nu har vi just kommit hem från stranden, där vi idag träffade två andra hundar. Jag hade även med mig Embla, så de lekte en lång stund alla fyra.

Nu ligger Faiza här i soffan och sover väldigt gott, så jag får se hur det går att få med henne till stan sen om en timme, men jag får väl muta med att vi ska shoppa lite nya tuggben. :p

26082708.jpg

26082728.jpg

*kl*
Idag gick vi en lång solig promenad men inslag av godisletande på morgonen. Efter det hängde hundarna med mig en timme i stallet innan jag åkte till skolan. På eftermiddagen blev det ytterligare en timmas promenad...dock utan sol.

Hade för en gång skull med mig kameran på promenaden!:banana:

02-51.jpg

grabbarna

01-56.jpg

Calle

04-50.jpg

Strauss

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 299
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 502
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 049
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 868
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka