Vad har ni för 'hattar'?

Sv: Vad har ni för 'hattar'?

Barsebäcks Z'Ore skrev:
Svart Shady Brady, finns ingen snyggare hatt.

Är det en stråhatt? Ser skitsnygg ut! Men så här skriver Tumbleweed: "Är du tävlingsryttare så kanske detta inte är något för dig". Lämpar den sig inte för ridning eller?

Druvan skrev:
Är det en stråhatt? Ser skitsnygg ut! Men så här skriver Tumbleweed: "Är du tävlingsryttare så kanske detta inte är något för dig". Lämpar den sig inte för ridning eller?

Det är en stråhatt. Jag vet inte varför Tumbleweed skriver så.. kanske för att hatten har lite "outlaw-stuk", alltså ingen flashig showhatt i filt. Jag bryr mig inte eftersom jag inte tävlar.

En reflektion, finns det egentligen någon hatt som lämpar sig för ridning..?. ;)

Barsebäcks Z'Ore skrev:
En reflektion, finns det egentligen någon hatt som lämpar sig för ridning..?. ;)

Jag tycker nog att det finns vissa hattar som lämpar sig bättre än andra :). Inte ur säkerhetsynpunkt men med tanke på material och passform...

Det var säkerheten jag tänkte på men ditt påstående är förvisso sant, stråhattar är ju inte så värst stabila och brättet kan stukas till lite när det blåser motvind.. kan kanske se lite roligt ut när man rider tävling och man ser ut som Jesper Parnevik i galoppen.. ;)

Skönt är det iaf med stråhatt, det blir inte lika varmt om skallen som med en filthatt.

Beställd från Sheples hemsida i USA och sen har de skickat den till mig som vanlig postorder.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 461
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 418
Senast: Thaliaste
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 804
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj