Vad har ni för 'hattar'?

A

Athina

Jag är lite nyfiken på vad ni har för hatt/hattar på er när ni rider, eller ja, tävling, vardags...

Jag har inte köpt någon ännu och vet heller inte vart jag skall köpa den, internet känns lite dumt, beställer en, provar den och sen tycker man den ser jätte ful ut.. ja ni vet.

Och vad har ni köpt dem någonstans och vad har ni betalat, vad är värt att lägga på en hatt. Har sett hattar för 3000kr och det känns väldigt orimmligt, eller?

Bilder bilder bilder... :banana:

Sv: Vad har ni för 'hattar'?

Ja den var ju faktsikt fin! Är det styv? *skratta* ja du förstår vad jag menar va..
Vet en kompis som hade en filt hatt och den var inte så spänstig, kändes som att den skulle förlora formen liksom...

Haha, jo, den är ju mjukare än en stråhatt, men efter att nu ha känt på en sådan på riktigt så håller jag mig nog till filthatt ett tag. Dom känns som nå slags leksaker :D :crazy: Men nog tror jag att den håller formen, får väl hoppas iaf. Har ju inte haft den så många ggr än.. Får väl återkomma med rapport efter sommaren :cool:

Sen kostar den ju inte multum heller, iaf den skulle kajka samman.

Har en Wrangler "Rodeo-queen"

Rodeo-queen
Ser lite bizarr ut här, hoppas den inte ser lika hög ut på mig :angel:

Plus att jag väntar på den här:

Stråhatt

Men hallå va tjejen ! Vart har du köpt dem, du säger att du väntar på stråhatten... beställt, från vart? :D

Skall du förresten gå på, eller rentav vara med (rida) på kneippby showen, eftersom det var ju country afton eller ja vad det nu hette..?

Jag har beställt båda mina hattar från samma firma i USA, PM:ar dig om den, de har varit bra att handla från.

Jag ska nog gå på festivalen nästa helg, i alla fall på lördagen, ev. jobba på marken om behov finns. Pållen däremot ska få vila sig från det, då han kommer gå riddarspel mer aktivt i år än fjol. :crazy: Inget jag bestämmer över då han ägs av min andra halva :smirk:

Men vi kanske ses där rentutav? PM kommer.

Hoppar också in i diskussionen!
Jag är också på jakt efter hatt, helst till showen på Kneippbyn eftersom det känns lite roligare att rida i hatt då. Hittills har jag ju lånat men det känns inte helt bra. På showen igår red jag med en handske instoppad för att den inte skulle flyga av :angel:
Vet ni om det kommer vara någon försäljning på Keippbyn? Kanske man kan hitta en där på fredagen i så fall...

Nelle, skulle du inte ta en sväng till stan så vi kunde kika på Adelsgatan och Träkumla?

Ja, jag ska bara hinna med... På fredag kanske? Då är jag ledig. Upplagd för lite kläningstillverkning på torsdag :angel:

Mjo, är tänkbart. Tror du vi kan kombinera flaggsömnad och klädsömnad?

Är det något till showen ni skall sy? :bump: *nyfiken*

Både ja och nej... Nya fanor till showen i helgen, och en klänning till Nelle till Medeltidsveckan :D

Vill hon ha en som hon kan rida i för då har jag en som hon kan få. Jag sydde en för många år sedan som går att rida i, som täcker hästens rumpa, den går i två vin röda nyanser, men kilar i kjolen. den behöver nog bara sys in för hennes smala midja..

Tänk på saken iaf, ni får den heeeeelt gratis! :bump:

Jag går över på PM till er båda, så slipper övriga läsa våra interna diskussioner. :angel: :D

Raderad av mig...

Senast ändrad av en moderator:

Svart Shady Brady, finns ingen snyggare hatt.

shady_brady.jpg

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 461
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 418
Senast: Thaliaste
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 804
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj