P
prallan
Nä, så är det väl. Företag har alltid fler rättigheter gentemot den enskilda människan..Lagen delar inte din åsikt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä, så är det väl. Företag har alltid fler rättigheter gentemot den enskilda människan..Lagen delar inte din åsikt
Nä, så är det väl. Företag har alltid fler rättigheter gentemot den enskilda människan..
Det beror väl på vad man tittar på! Om vi tittar på ekonomisk ersättning, precis som @Lovisaleonora tog upp så har företaget rätt att inte ge ekonomisk ersättning, medan företag helt utan problem kan lägga på ekonomiska tillägg på fakturor o.dyl. givetvis inom ramen för lagen, men just där har företag stora rättigheter gentemot privatpersoner.Nej. Så är det inte. Studera KKL så får du se att det är precis tvärtom, intill det fullständigt orimligas gräns (särskilt när den appliceras på hästköp).
60 minuter. Tråkigt att behöva betala för ytterligare behandling för att få tillbaka mina pengar. Dom har bara behandlingar som är dyrare än det dom är skyldiga. Alltså måste jag lägga till mer pengar. Ska hädan efter vara mer vaken när jag betalar.Var priset angivet per timme eller 60 minuter? Ofta är vårdinsatser av olika slag utsatta som timme, men är i verkligheten ca 45 minuter. Hos kurator, psykolog, fotvård, manikyr etc.
60 minuter. Tråkigt att behöva betala för ytterligare behandling för att få tillbaka mina pengar. Dom har bara behandlingar som är dyrare än det dom är skyldiga. Alltså måste jag lägga till mer pengar. Ska hädan efter vara mer vaken när jag betalar.
60 minuter. Tråkigt att behöva betala för ytterligare behandling för att få tillbaka mina pengar. Dom har bara behandlingar som är dyrare än det dom är skyldiga. Alltså måste jag lägga till mer pengar. Ska hädan efter vara mer vaken när jag betalar.
Fast DET tycker jag du kan kräva, att de kan ersätta med en specialbehandling på minst 20 minuter för bara din skull utan att du ska behöva lägga mer pengar. Poängtera att du helt enkelt bara vill ha levererat den tjänst du har betalt för alternativt pengarna tillbaka för den del du inte fick levererad.
Nej jag tycker inte du ska betala mer.60 minuter. Tråkigt att behöva betala för ytterligare behandling för att få tillbaka mina pengar. Dom har bara behandlingar som är dyrare än det dom är skyldiga. Alltså måste jag lägga till mer pengar. Ska hädan efter vara mer vaken när jag betalar.
Från det att jag klev in i behandlingsrummet och till betalningen var gjord så tog det exakt 39 minuter enligt kvitton. Summan för behandlingen var för 60 minuter. Chefen för salongen medger att jag har rätt men vill nu att jag ska boka en ny behandling så att summan kan dras av.Jag jobbar själv som massör och på mina behandlingar står det 60 minuter men den faktiska massage tidenmär kortare. Under mina 60 minuter ska jag hinna prata med kunden om vilken typ och om hen har några besvär samt att kunden ska klä av och på sig samt betala för sig.
Men vilken klockslag står det att du betala på kvittot? Låter helt klart mysko, skulle inte släppa iväg någon patient så mycket före om du var helt klar efter 40 min påklädd å betalat
Chefen borde ha bättre goodwill, pengarna tbx för behandlingen eller så en ny kostnadsfri behandling, allt annat är snikenhet o dåligt kundbemötande.Från det att jag klev in i behandlingsrummet och till betalningen var gjord så tog det exakt 39 minuter enligt kvitton. Summan för behandlingen var för 60 minuter. Chefen för salongen medger att jag har rätt men vill nu att jag ska boka en ny behandling så att summan kan dras av.
Kan ägaren hävda att det gått för lång tid från klagomål till lösning av problemet? Jag har ingen möjlighet att åka till salongen för jag arbetar inte på orten förrens om 7 veckor. Men har ringt och mailat. Ägaren är inte anträffbar/upptagen när jag ringer och mailen från mig svarar hon inte på. Testade att skicka mail från ett annat konto/namn och frågade allmänt om deras behandlingar. Fick svar dagen efter. Blir så trött. Känns som om hon skjuter på detta av någon anledning.