Vad har hunden för halsband?!

JuniNatt

Trådstartare
Kolla sista bilden i annonsen, vad är det för halsband hunden har egentligen? :confused: Det ser ut som taggar som går rakt in i halsen ju! Är det verkligen tillåtet att använda?!:crazy:

*Länk raderad av moderatorn*

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad har hunden för halsband?!

Ett stackel, en av alla prylar folk tror löser problem. Vad jag vet är det olagligt i sverige ?

Dumt och lägga ut det i en annons, det ger ju inte bra intryck.

Stackel ar ett jakla krackel.

Verkar vara "ok" i folks ogon har iaf att ha det pa staffar/pbs. Aven sk "seriosa" uppfodare. Ser mkt illa ut i mina ogon.

Det ser ju fruktansvärt ut. Ett sånt har jag aldrig sett innan. Är det lika fruktansvärt som det er ut att vara. Sticker taggarna alltså rakt in i halsen på hunden?

Det är som sagt ett stackel halsband och är förbjudet för privat bruk i Sverige.
Intressant att dom letade efter "seriösa personer" till sina hundar...känns inte så seriöst av dom att använda ett tortyr instrument på sina djur:mad:
Man kanske borde anmäla:confused:

Det finns inte en enda seriös uppfödare av Amstaff här i Sverige som använder stackel på sina hundar. Tro mig, då hade alla vi andra vetat om det direkt...

För övrigt kan jag bara finna det otroligt intressant, att det tagit dom 10 år att avla fram den linjen/blodet, med tanke på att hundarna är blandraser och inte ens särskilt lika en renrasig Amstaff :p Måste ha varit riktigt rejäl blandrasavel i många år då alltså!

kl

ser rag ruggit fel eller är hundarna i "hängning" efter parning på första bilden??:eek: hur seriöst är de att sätta ut en sådan bild:confused: nog borde de funnits bättre bilder på mamman å pappan...

nää de brukar de ej;) Men varför ens visa sådanna bilder i en annon överhuvudtaget

taggarna ligger an mot halsen och drar hunden nyps huden mellan dem. tanken är att det inte ska kännas om hunden inte gör det otillåtna, men drar den så ska det bli obehagligt *ryser* mkt osmart att lägga ut en sådan bild, men folk verkar inte veta att de inte är lagliga...

Såg oxå annonsen igår och gjorde anmälan till blocket att ta bort annonsen eller iallafall kortet. Idioter till hundägare! uppfödare?????

Såg oxå annonsen igår och gjorde anmälan till blocket att ta bort annonsen eller iallafall kortet. Idioter till hundägare! uppfödare?????

Anmäla Blocket!? Det är väl hundägaren som ska anmälas i första hand?

TILL Blocket, inte AV Blocket.
H*n anmälde annonsen till Blocket för att den ska tas bort/redigeras.

Ang. Amstaff valpar‏
Från: Blocket.se (svara.inte@blocket.se)

"Hej! Jag måste bara få säga att jag tycker att det är oerhört osmakligtav ER som "seriösa" uppfödare, att för det första, använda ettstackel! För det andra, lägga ut det i en annons. Hur tänkte ni där?Stackel har varit olagligt i Sverige under lång tid, och mig veterligenså spelar det absolut ingen roll vad man har i kopplet... Och snälla du,skyll inte på hunden. Lycka till med valparna.

Sofie"

Så gjorde jag...

Jag skrev

"Hej Sandra

Det är oerhört klumpigt av er att lägga ut en bild på en av era avelshundar försedd med ett stackel. Detta strider mot svensk lagstiftning och räknas
till djurplågeri. Du kan förvänta dig en anmälan."

/Lina

Hon lär ju få mailen nästan precis samtidigt. Man kan ju undra vad det är för en människa.. Vart anmäler man?

Liknande trådar

Övr. Hund Stötte på detta med att man kan läsa hundens känslotillstånd baserat på om svansen går till höger eller vänster. Det finns dock en sak...
Svar
4
· Visningar
479
Övr. Hund Låt oss snacka lite hundburar till bilen! Vad för typ av bil, hund och bur har ni? Jag har i nuläget en stor kombi som mina föräldrar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 506
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 748
Senast: Nota
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 371
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka