Vad görs? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte sakert de korde lungt for det. Den mest latt lastade hasten jag nagonsin traffat var en kompis quarter horse. Han avgudade sin trailer och man fick jobba lite for att han inte skulle rusa lite for fort fram for att ga pa. :cautious: Nar jag lanade hennes vagn ett par ganger sprang han fram och tillbaka i hagen som en idiot och skrek hogt ... for att han blev lamnade hemma.:crazy:
Den hasten var med om en olycka. Nar kompisen korde fort pa motorvage och transporten vatten planade, okade hastigheten och akte fram och "jackknifed" med pickupen I 120km i timmen.:nailbiting: De snurrade nagra varv, med hjulen pa vagen, och akte en bumpig fard ner i mitten strangen efter vagen.
Det fordrades en stor lastbil for att hjalpa kompisen komma tillbaka upp pa vagen, det tog lang tid, var bullrigt och min kompis var saker pa att hasten aldrig mer skulle ga pa en transport. Han rusade fortfarande pa efterat och njot av att aka pa aventyr. :angel::cool:

Sömn vad är det?
Almas nya nattäventyr går ut på att döda både fötter, blommor och använda matte som studsbräda:wtf:
Astrid har ljudligt tyckt synd om sig själv och oliver gjorde sitt bästa för att väcka matte och kom på den briljanta idén att klösa/ slå på garderoben:wtf: :banghead:
Men å anda sidan lyckades han få upp mig efter många upprepningar så jag antar att hans mission lyckades :meh:
Jag skulle behöva en ledig dag för återhämtning nu :cautious:
Kaffe löser tyvärr inte allt :p

Kaoz är ett vanligt uttryck här.
Jag har det just nu, men skillnaden mot låt os säga ett år sedan att jag gör något åt det istället för att låta det rulla över mig. jag går till doktorn för 3 gången i januari! Nu är det en krossad nagel som irriterar och infekterat fingret.

Igår flyttade vi in päronen på det permanenta äldreboendet. Pappa gnällde väl lite om att rummet inte var så himla roligt, mamma var lite förvirrad med tyckte att hon nog kunde lära sig känna sig som hemma.
De (pappa) hade iallafall haft väldigt trevligt vid lunchbordet som de delade med en mycket trevlig dam M och "Sven Wollter". Så han var lite nöjdare efter lunchen.
Idag ska jag åka handla lite mer blommor. Sen hade vi även glömt ta tandbortsmuggar och sänglampor (hur 17 kunde vi glömma sänglampor O_o)
Förra boendet hade inte skickat med ngn extra kateter till pappa så det hade haft lite lätt panik efter middagen då den han hade tydligen inte gick tömma.
Men sen hade jag en trevlig kvällsfika med bägge inne på rummet. Pappa ringde dock kl 21 och frågade hur han skulle få mamma i säng för hon vimsade runt och visste inte var hon skulle ta vägen. Men precis när han ringde kom en personal så jag hoppas det löste sig :).
Det känns väldigt bra från vår sida sett, med trevlig personal och ganska lugna boende

Igår flyttade vi in päronen på det permanenta äldreboendet. Pappa gnällde väl lite om att rummet inte var så himla roligt, mamma var lite förvirrad med tyckte att hon nog kunde lära sig känna sig som hemma.
De (pappa) hade iallafall haft väldigt trevligt vid lunchbordet som de delade med en mycket trevlig dam M och "Sven Wollter". Så han var lite nöjdare efter lunchen.
Idag ska jag åka handla lite mer blommor. Sen hade vi även glömt ta tandbortsmuggar och sänglampor (hur 17 kunde vi glömma sänglampor O_o)
Förra boendet hade inte skickat med ngn extra kateter till pappa så det hade haft lite lätt panik efter middagen då den han hade tydligen inte gick tömma.
Men sen hade jag en trevlig kvällsfika med bägge inne på rummet. Pappa ringde dock kl 21 och frågade hur han skulle få mamma i säng för hon vimsade runt och visste inte var hon skulle ta vägen. Men precis när han ringde kom en personal så jag hoppas det löste sig :).
Det känns väldigt bra från vår sida sett, med trevlig personal och ganska lugna boende
Skönt att höra att det går gått bra så här långt! Det kommer säkert dagar med gnäll också! Men när man vet att de har det bra så är det lättare att ta gnället.

Absolut, sen är det ju så mycket lättare för mig bara titta förbi nu eftersom det ligger 1,5 km från där jag bor.
Svärmor klagade förut mycket på att hon hade så tråkigt, det hände aldrig något, och då kunde man på facebook i gruppen för hennes boende se att hon hade bakat på förmiddagen, varit ute i trädgården och sen haft sittgympa... ;) Men kommer man inte ihåg så är det inte så lätt.

Svärmor klagade förut mycket på att hon hade så tråkigt, det hände aldrig något, och då kunde man på facebook i gruppen för hennes boende se att hon hade bakat på förmiddagen, varit ute i trädgården och sen haft sittgympa... ;) Men kommer man inte ihåg så är det inte så lätt.

Ja, här kommer man ju inte ihåg att man åt middag för 30 min sen :rofl: Frågar man så har de oftast inte fått någon mat öht :cool:
Jag fundera faktiskt på att köra ett mat-och sovschema till mamma (ja och pappa också då) för klockan klarar bägge av fortfarande.

Jag dricker varm choklad efter frukosten/som en del av frukosten. Finväder ute, ska nog ut o gå sen, antingen en längre sväng eller bara till affären. Ska försöka va duktig o handla hem lite tänkte jag, kan bli så snål i mataffären, men nu fick jag ju två stycken presentkort i mataffären i julklapp o födelsedagspresent så jag ska då väl få handla mig lite mat! :D

//r

Ja, här kommer man ju inte ihåg att man åt middag för 30 min sen :rofl: Frågar man så har de oftast inte fått någon mat öht :cool:
Jag fundera faktiskt på att köra ett mat-och sovschema till mamma (ja och pappa också då) för klockan klarar bägge av fortfarande.
Ja herregud, svärmor hävdar bestämt att personalen äter upp all mat i hemlighet... ;) Att hon äter frukost två gånger, fikar kl 10, äter lunch kl 12, fikar vid 15, kvällsmat vid 17 och kvällsfika med mackor, fil osv vid 20 plus att hon brukar få en smörgås när hon tjatar om att hon är hungrig däremellan.. ;) Klockan är helt borta för henne, i början räckte det med att det satt en lapp med tiderna men numera tjatar hon om mat när hon går från matbordet.

Jag försöker få saker gjorda, men känner mig så bottenlöst deppig. Missförstå mig inte, jag är nästan alltid nedåt, men inte såhär. Det kom ganska pang bom igår, och jag misstänker att det kanske rör sig om den förlamande känslan av hopplöshet som brukar infinna sig för mig när jag ser tecken på att det börjar bli vår.

Varför bor jag i ett blååååshååål :arghh:

20 m/s ute just nu. Ska lätta upp framåt eftermiddagen. Annars är det soligt ute bitvis och molnen svävar förbi med väldig hastighet.

Hade tänkt åka och handla idag. Men tar det imorgon stället. Fibermöte senare idag, men det är hos grannen så bara ca 2 km dit att gå.

Jag måste ta ner några buskar som stör nått kopiöst. Hade tänkt ta de i somras men många andra projekt så hann inte med alla buskar.
Dessa stör lampan så när det blåser tänds lampan konstant och jag undrar vem är ute just nu så här dags. Nej då är det bara buskarna som svajar så och då går lampan igång på dem :meh: Det är sådana där som luktar på våren kan man klippa dem så här års?
Aja klipper iaf orkar inte med lampan, går nog dessutom onödig ström pga att den tänds så ofta bär det blåser.

Hemma från jobbet med ryggont, ska till barnmorskan i eftermiddag och ta cellprov. Försökt städa lite stillsamt och plocka undan. Väntar otåligt på svar från banken om vårt lånelöfte...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eller rattare sagt, nar ni sitter pa toa lange, vad underhaller ni er med medan ni sitter dar? :p I dag larde jag mig om aggulor...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 589
Senast: MiaMia
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 768
· Visningar
47 634
Senast: Sel
·
Tjatter Mina syskonbarn ska få ett besök på Leos lekland i julklapp. Att bara ge dem ett presentkort eller skriva ut en lapp känns jätte tråkigt...
Svar
1
· Visningar
232
Senast: Entourage
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 533

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka