Vad görs? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är mätt. Har ljus tända i rummet. Vackra tulpaner på bordet (bild tagen i dagsljus igår). Det finns ingen anledning att inte må bra.... :)
IMG_20180114_123946_104.jpg

Åh så vackert :love:

Suck!
Båda ungarna bråkar och tjurar för tamefan allt, den yngsta har blivit jättekaxig sedan han började skolan och den stora gör allt för att visa att han totalt skiter i att lyssna. Sambon verkar vara sur på mig, ekonomin går åt skogen och jag får knappt ihop några timmar på jobbet. Försökte få stöd från min mamma men hon meddelade att hon minsann var upptagen. En jäkla karaokeapp var viktigare :meh::(
Skjut mig.

:heart

Tack :) ! Ja, jag älskar tulpaner. Tyckte väl att jag förtjänade en bukett blommor häromdagen, och jag njuter av dem varje sekund :) !

Plantagen har en liten rosbukett som kostar 19,90. Jag brukar köpa den ibland åt mig själv när jag tycker jag förtjänar något trevligt. Förgängligt, ja, men det är godis odyl också och jag tycker blommorna är bättre i jämförelse...

Hemma från jobbet och om mindre än 11 timmar ska jag vara på plats igen.
Slutade 17:30 idag.
På fredag öppnar jag med och sen på måndag :p

Tack :) ! Ja, jag älskar tulpaner. Tyckte väl att jag förtjänade en bukett blommor häromdagen, och jag njuter av dem varje sekund :) !

Jag är inget fan av blombuketter överlag, och i synnerhet inte tulpaner. Ironiskt nog så fyller jag år i mars, och det verkar få de flesta som känner sig manade att gratulera att köpa just tulpaner. :D Vore mer praktiskt om jag resonerade som du!

Bara nyfiken, bor du i (närheten av) haparanda då?
(Jag blir sjukt besviken och upprörd om du skriver att du bor på gotland eller typ norrtälje :p)
Jag vet :) Därför jag frågade, eftersom jag får akut klåda över hela kroppen om nån säger att de bor "längst österut" och så bor de typ en mil utanför norrtälje :nailbiting:

Justja, tillägg för att vara riktigt petig: Det är en ö utanför haparanda som är den östligaste punkten i sverige :up:
MVH har (haft) släkt som ursprungligen kom från nästan de trakterna :D
Förbered dig på klåda :devil:
Men nej, inte Haparanda längst österut till trots :D
Men vid Norrlands kust häckar jag och kan vid nästa istid gå till Finland, så tycker jag att jag bor så långt österut man kan komma eller rättare sagt så långt JAG kan komma :p
Min svärmor kom från någon av de där öarna längst upp i Bottenviken utanför Haparanda - är jag förlåten då? :angel: :D

Jag dricker kaffe och skriver ner saker jag ska komma ihåg till imorgon, ska prata med min ev blivande chef då. Jag var så taggad idag men när jag ringde så satt hon i möte :meh: Jag hade ju räknat ut det perfekt med promenad hem efteråt i lagom blåsväder utifall det blev negativt. Men kommer på bättre formuleringar nu så hoppas det hade en mening att jag inte fick tag på henne idag :laugh:

Jag kör mycket hellre i snö än blött underlag. Har råkat ut för en riktigt hemsk vattenplaning en gång och hade änglavakt och blir en rädd hare när det regnar och blir kärringen som kör 50 km/h på en 80-väg. Givetvis inte så rädd att jag inte borde köra men jag får rejäl respekt för det blöta.

Jag är likadan om det ligger mycket vatten på vägbanan. Men det gjorde det inte i morse. Det var lika blött som om det kommit en skur men det var inte vattensamlingar som det kan bli vid ösregn.

:(
Låter som när jag och barnen hälsar på min mor (vilket hon ber oss göra) och hon inte kan stänga av Lilla huset på prärien för att umgås med oss. Trots att hon sett serien 4 gånger. Vi har lite olika prioriteringar :cautious:
Det är så trist.
Mamma är fasen värre än mig med mobilen, sitter konstant med den. Kan tom mitt i samtalet sätta i lurar för att lyssna på nån i karaokeappen. Det är viktigare än att lyssna när folk pratar IRL

Förbered dig på klåda :devil:
Men nej, inte Haparanda längst österut till trots :D
Men vid Norrlands kust häckar jag och kan vid nästa istid gå till Finland, så tycker jag att jag bor så långt österut man kan komma eller rättare sagt så långt JAG kan komma :p
Min svärmor kom från någon av de där öarna längst upp i Bottenviken utanför Haparanda - är jag förlåten då? :angel: :D

Neeeeej :arghh::arghh:
Jäklar vad det kliar nu alltså :nailbiting:

Okej man vill att folk ska åka kollektivtrafik, men rent krasst så blir det billigare för mig att ta bilen till stationen och ställa bilen där än att ta bussen. Bussen går på 176 kr tur och retur, parkera ett helt dygn kostar 125 kr. :cautious: Okej jag kanske ska räkna med drivmedel också, men samtidigt skulle det innebära mindre väntetider och att jag skulle kunna uträtta ärenden på vägen dit eller hem. Den här terminen är det ingen större idé att titta närmare på det, men det kan nog vara värt att tänka på framöver.

Jag tog bussen till stan och hem här om dagen. Det är väl 7-8 km enkel väg. Kostade totalt 24 kr.
Kändes som när jag var liten. Det var ju senast då jag åkt så störtlöjligt billigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eller rattare sagt, nar ni sitter pa toa lange, vad underhaller ni er med medan ni sitter dar? :p I dag larde jag mig om aggulor...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 608
Senast: MiaMia
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 769
· Visningar
47 764
Tjatter Mina syskonbarn ska få ett besök på Leos lekland i julklapp. Att bara ge dem ett presentkort eller skriva ut en lapp känns jätte tråkigt...
Svar
1
· Visningar
232
Senast: Entourage
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 533

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka