Vad görs? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag önskar jag blir lika poppis som min make i arbetsvärlden sen. Räcker att han svarade på ett inlägg på fb där han erbjöd sin tjänst privat för en rolig grej så får han jobberbjudande på Messenger.. Roligt för honom men jag vill med. Sen så kanske :)
Slår vad om att han får göra den roliga grejen med och då hade han blivit som ett barn på julafton :laugh:

Dricker kaffe och myser med mini i soffan medans hon kollar film på Youtube under övervakning :p

Okej man vill att folk ska åka kollektivtrafik, men rent krasst så blir det billigare för mig att ta bilen till stationen och ställa bilen där än att ta bussen. Bussen går på 176 kr tur och retur, parkera ett helt dygn kostar 125 kr. :cautious: Okej jag kanske ska räkna med drivmedel också, men samtidigt skulle det innebära mindre väntetider och att jag skulle kunna uträtta ärenden på vägen dit eller hem. Den här terminen är det ingen större idé att titta närmare på det, men det kan nog vara värt att tänka på framöver.

Okej man vill att folk ska åka kollektivtrafik, men rent krasst så blir det billigare för mig att ta bilen till stationen och ställa bilen där än att ta bussen. Bussen går på 176 kr tur och retur, parkera ett helt dygn kostar 125 kr. :cautious: Okej jag kanske ska räkna med drivmedel också, men samtidigt skulle det innebära mindre väntetider och att jag skulle kunna uträtta ärenden på vägen dit eller hem. Den här terminen är det ingen större idé att titta närmare på det, men det kan nog vara värt att tänka på framöver.
Här har de ju ny prislista och en resa från nybyggda området Lindbacken till Gränby som tar ~10 min med buss kostar nu 92:- enkel resa om man inte har busskort. Det är ju absurt. Området kallas redan för skuldbacken utan transporteringsproblem :angel:

Känner mig så glad just nu. Dansen var jätterolig, eller intermediate var riktigt kul, men svår och jag bröt i nacken utan överlevde alla svåra grejer (det var svårare än vanligt det tyckte dem som har varit där länge också, men jag skrattade mycket åt mig själv för jag är så ograciös :rofl::D:banana: jag lyckades tom ta mig igenom alla stegen flera gånger rätt ok så länge jag hade rätt kille där jag kan läsa signalerna rätt :bump:).

Sen kom jag hem och J hade tagit med sig en avokado från hans brors farm i Spanien som jag fick igår (och en bit ost, manchego (?)), så jag åt den på ciabatta bröd med salt och det var helt fantastiskt gott. :bump:

Kollar nu på Mandelmans och tycker att kvällen är så där helt otroligt härlig och jag känner mig riktigt glad :D

Här har de ju ny prislista och en resa från nybyggda området Lindbacken till Gränby som tar ~10 min med buss kostar nu 92:- enkel resa om man inte har busskort. Det är ju absurt. Området kallas redan för skuldbacken utan transporteringsproblem :angel:
Det sjuka är att det inte lönar sig med busskort heller, 1 krona billigare per resa med 10 kort. Skulle man åka dagligen så skulle en månadskort kunna löna sig, men eftersom jag åker 1-2 gånger i veckan så är det ingen idé. Jag förstår inte hur man tänker när man vill att folk ska åka buss men gör det så dyrt att det snarast blir ett lyxalternativ. :cautious: Istället sitter folk och kör i gamla billiga bilar som sprutar ut avgaser, kanonbra för miljön, mer köbildningar och större risk för olyckor. :up::meh:

Suck!
Båda ungarna bråkar och tjurar för tamefan allt, den yngsta har blivit jättekaxig sedan han började skolan och den stora gör allt för att visa att han totalt skiter i att lyssna. Sambon verkar vara sur på mig, ekonomin går åt skogen och jag får knappt ihop några timmar på jobbet. Försökte få stöd från min mamma men hon meddelade att hon minsann var upptagen. En jäkla karaokeapp var viktigare :meh::(
Skjut mig.

Suck!
Båda ungarna bråkar och tjurar för tamefan allt, den yngsta har blivit jättekaxig sedan han började skolan och den stora gör allt för att visa att han totalt skiter i att lyssna. Sambon verkar vara sur på mig, ekonomin går åt skogen och jag får knappt ihop några timmar på jobbet. Försökte få stöd från min mamma men hon meddelade att hon minsann var upptagen. En jäkla karaokeapp var viktigare :meh::(
Skjut mig.

Förlåt men; har du blivit sambo med ännu ett Ärkenöt?

Nja, här i söder handlar det också mycket om att folk är panikrädda för en snöflinga, har dåliga däck eller har någon som helst förståelse för vad vinterväglag innebär. (Det sistnämnda knyter alltså an till det du skrev :) )
Nu var det inga problem idag förutom någon som var efterbliven och körde i ca 55 km/h på en spikrak 80-väg men det löste sig ändå.

Det ar som har ... eller i sydostra USA dar vi bodde forut. :cautious: Snoar det inte regelbundet far folk problem.

Jag fick en avi från Postnord igår. Åkte till utlämningsstället för att få veta att de råkat skicka en avi igen ang ett paket jag hämtade förra v. Den förra avin lät jag dem slänga. Dagen efter kom den nya i brevlådan.
Så fick åka hem utan paket.
Fattar inte vad de har för anställningskrav.

Inte anstallningskrav, men rutiner. Om allt scannades varje gang det "byter hand" eller nagot gors med det skulle det har problemet inte finnas.

Jag är mätt. Har ljus tända i rummet. Vackra tulpaner på bordet (bild tagen i dagsljus igår). Det finns ingen anledning att inte må bra.... :)
IMG_20180114_123946_104.jpg

Suck!
Skjut mig.
:(
Låter som när jag och barnen hälsar på min mor (vilket hon ber oss göra) och hon inte kan stänga av Lilla huset på prärien för att umgås med oss. Trots att hon sett serien 4 gånger. Vi har lite olika prioriteringar :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eller rattare sagt, nar ni sitter pa toa lange, vad underhaller ni er med medan ni sitter dar? :p I dag larde jag mig om aggulor...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 608
Senast: MiaMia
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 769
· Visningar
47 764
Tjatter Mina syskonbarn ska få ett besök på Leos lekland i julklapp. Att bara ge dem ett presentkort eller skriva ut en lapp känns jätte tråkigt...
Svar
1
· Visningar
232
Senast: Entourage
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 533

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka