Sv: Vad göra av hästarna?
Jag har inga "luffsar" vänner utan de flesta har varit aktiva med sina sporthästar !
Antingen har de lagt av helt och hoppas på att de ska få ungarna intresserade av hästar så kan de "leva genom dem", eller så kör de på precis som vanligt med träningar och tävlingar.
Så rids våra hästar redan nu . Kanske ska tillägga att jag och sambon inte tävlar på någon elitnivå. Luffsar i skogen, rider kurs då och då och åker på någon enkel och lugn tävling mest för gemenskapens skull.
När jag var yngre så trodde jag att barn = hästlivet är slut. Men nu har alla hästvänner omkring oss hunnit skaffa småbarn och dom har ändå fortsatt med hästarna. Man ser EN skillnad och det är att familjen nu även består av små söta shettisar som barnen tävlar på. Blir lättad när jag ser sådana familjer . Kanske barn + hästar ändå funkar??
Jag har inga "luffsar" vänner utan de flesta har varit aktiva med sina sporthästar !
Antingen har de lagt av helt och hoppas på att de ska få ungarna intresserade av hästar så kan de "leva genom dem", eller så kör de på precis som vanligt med träningar och tävlingar.