Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi fick kratta äpplen i mängder här om dagen. Med bekant redskap blev det lätt som en plätt! Mocka äpplen..
Visa bifogad fil 19640
Lägg gärna in en bild på stationen om du vill/fårKl är 06 här och jag ska åka till jobbet om ca 15 min.. 1h tidigare än vanligt, för att fodra pållarna!
Vi har en "foder fabrik" installerad på gården. Typ som en container där det är sprinklers/vattensystem installerat tillsammans med AC och ljus innuti.
Vi lägger in Barley seeds (typ av gräs?) på ena sidan och 6 dagar senare kommer det ut på andra sidan som ca 15cm tjockt, saftigt, gräs, med rötterna ihopväxta så det är lätt att lyfta ur "plattorna" som väger omkring 5-6 kg /st.
Sedan rengör vi brickorna, fyller på med nytt säd och skjuter in från andra hållet igen. Så går det runt, runt.
Gräsplattorna lastas bak på en pickup och körs ut till hästarna varje morgon. Närmare bestämt runt 200kg!
Så fodrar man på en torrtropisk ö där inget gräs växer undet torrperioden, som är ca april-januari!
Kl är 06 här och jag ska åka till jobbet om ca 15 min.. 1h tidigare än vanligt, för att fodra pållarna!
Vi har en "foder fabrik" installerad på gården. Typ som en container där det är sprinklers/vattensystem installerat tillsammans med AC och ljus innuti.
Vi lägger in Barley seeds (typ av gräs?) på ena sidan och 6 dagar senare kommer det ut på andra sidan som ca 15cm tjockt, saftigt, gräs, med rötterna ihopväxta så det är lätt att lyfta ur "plattorna" som väger omkring 5-6 kg /st.
Sedan rengör vi brickorna, fyller på med nytt säd och skjuter in från andra hållet igen. Så går det runt, runt.
Gräsplattorna lastas bak på en pickup och körs ut till hästarna varje morgon. Närmare bestämt runt 200kg!
Så fodrar man på en torrtropisk ö där inget gräs växer undet torrperioden, som är ca april-januari!
Barley är korn. Vet ju att du berättade om gräset förut. Men intressant att det var korn!
Smart! Och vad fort det går då från frö till det är färdigt@karamelldrottningen
Jag hittade denna bild på min insta. Detta är den "färdiga" sidan, som vi öppnar varje morgon
Visa bifogad fil 19658
Jaha, det blir till att flytta igen då