Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min gamla mamma ringde och var riktigt stolt. Det hade ringt en man från banken Nordea han berättade att hennes kort hade blivit skimmat utomlands. Så han ville att hon skulle logga in så skulle han hjälpa henne. Då frågade hon om hon kunde motringa visst sa han. Vilket nummer ska jag ringa då. Det kan du söka fram på internet blev svaret. Hon sa tror du jag är helt dum? Nä men jag vet inte numret svarade han! Hon fortsatte att fråga efter numret fick inget svar tillslut sa han att det skulle försvinna 100 tusentals kronor från hennes konto. Spännande för det har jag inte sa hon då svarade han de tar allt du har.
Ännu mer spännande sa hon då la han på.
Hon har inte konto på Nordea. Undra hur många som går på detta ?

Min lillungen hade en dålig dag igår och mådde dåligt på eftermiddagen. Frågade henne om hon ville följa med mig till stallet, och det ville hon. Vi köpte med lite fika, hon tog med sig sin nya bok och sedan satt hon utanför ridbanan och spelade musik för mig medans jag red.

Hon mådde så bra av det att hon bad om att få följa med idag också.

Idag kom hon in i boxen och bara stog och gosade med den söta bruna medans jag gjorde iordning honom. Och hon tyckte det var jättemysigt och lugnande (hon har en hel del ångestproblematik).

Hon vill inte börja rida igen, men kan hon må bättre av att bara följa med dit och umgås med hästarna blir ingen gladare än jag. :heart

Fasen...

Lekt med hund, lagat mat, dammsugit hela huset, vattnat blommor, städat toan, lagt in maskin tvätt och vikt undan det som stod frammet. Väntar på att sambon ska duscha färdigt medans jag också förväller de sista kantarellerna.

Tja.. jag lät i alla fall bli att bädda sängen

Kvällens gardinklättrare...
20180918_210853.webp

Kompenserar gårdagens sena morgon med att ha varit på jobbet i 20 minuter redan :up: Bra att få in lite flextid på kontot eftersom jag blir borta imorgon fm också :angel:

Då har jag gått 4 km med vovve som fick springa lös när vi gick på traktorvägarna mellan åkrarna. Han var jätteduktig och jag behövde inte hålla koll på honom. Han höll koll på sig själv. Förut har han dragit iväg lite väl långt från mig och då har hörseln blivit lite dålig :angel:, men nu höll han sig i närheten hela tiden.

Sen blev det dusch och frukost. Nu tänkte jag jobba.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
565
Senast: tott
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 778
Senast: Mirtai
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 740
Senast: astronaut
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
493

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka