Vad gör vi nu då? del LXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår åkte julen ut, nåja gardinerna är kvar eftersom minstingen var så fruktansvärt krävande igår för oss båda så ingen av oss orkade. Det är nog första gången jag tycker det är skönt att få väck allt och undrade om det var ett ålderstecken. Skickade ett meddelande om mina funderingar till mamma och fick till svar "undrar hur gammal jag är då som slängde ut allt nyårsdag :rofl:"
Vi har nämligen alltid hållit hårt på tjugondag knut :p

Jag är på väg ut och letar efter en väns stulna bil. Den har setts i Hökarängen och tumba. Vad kan man göra

Ja jag var ju inte riktigt beredd att stöta på denne på tåget.
Som.tur var så var han så berusad när du träffade honom så jag fick lotsa honom till hans hotell och så fick de fixa honom till rummet. Har ju dåliga vibbar av gavleån så jag ville inte bara dra heller.
Har ju förlorat vänner för många år sen till den ån.
Tydligen skulle han på hockey med nån
Hade jag ju inte en tanke på när jag skulle åka upp och träffa vänner, pejla lite bostad och annat.

Ska du flytta upp? :)

Fått tid hos doktorn, 31 januari. Känns långt dit, men bra att få tid hos doktorn istället för hos bara en sköterska.

SMHI gick nyss ut med en varning om snö i Skåne ikväll. Jag har inte fått någon varning från DMI så om det kommer snö tror jag inte det blir några mängder :grin:

Proffesorn höll bokstavligt talat på att nästan flyga bort!
Så ja det är bitvis RIKTIGT blåsigt idag.
Imorgon ska det blåsa 17 m/s så det lär inte avta det närmaste dygnet.
Gillar inte när det blåser så här mycket under så lång tid. Funderar på att ta en vända själv i skogen och kolla att alla träden står upp. Misstänker att några har välts som sett klena ut.

Såg att min orkidé har börjat blomma helt plötsligt. Den har varit nära att åka ut ett x antal ggr då jag tycker dom är hopplösa :meh: :p
Å nu helt plötsligt 4 utslagna blommor och 6 knoppar :eek: :banana:
Jag måste gjort något rätt men vette katten vad :rofl:
Jag älskar orkidéer! Nu har jag ingen kvar då de fick löss :(

Bara en box kvar att mocka innan jag tar in en ponny för lite motion. Inte jättesugen med tanke på vädret men i skogen kanske det är okej. (Om än knöligt underlag :cautious: )

Sitter och väntar på att barnmorskemottagningen ska ringa upp, trots telefontid 8-12 får man inte prata med någon utan de kommer ringa upp fem i halv tolv, trots att jag ringde dem för ett bra tag sedan. Också högst oklart om jag faktiskt kommer få prata med min barnmorska eller någon helt annan person som sedan ska slussa vidare och om jag har tur blir jag uppringd i eftermiddag. Suck!

:wtf:. Jag tycker det blåser mer intensivt nu än för bara 10-15 år sedan. Undrar om det har något med klimatförändringarna att göra?
Sådana här dagar är jag MYCKET tacksam att ha ridhus. De enda vädren jag inte rider ut är vid åska och sån här skitblåst. Väldigt blåsig vinter hittills.

Ja jag saknar ridhus såna här dagar! Fruset ute och har ingen transport (ännu) så jag kan ta mig till närmsta ställe som har :down:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 087
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
85 86 87
Svar
1 734
· Visningar
46 908
Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
183
Senast: SaraXX
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 412
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar