Vad gör vi nu då? del LXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon mer nattuggla vaken?
Dagen har varit förjävlig, enda positiva var att en kompis kom förbi och fikade. Många tankar som snurrar så sova är stört omöjligt.
Vaken den här tiden? Jo som vanligt,
Jag gick upp först imorse och har hört att jag somnar sist, övriga har lagt sig men inte jag.

För några timmar sedan skulle jag "bara kolla en grej" lite snabbt i en av hundarnas stamtavlor.
Nu sitter jag med inte mindre än sex olika flikar öppna på samma tema, och letar febrilt efter dels släktband (de har flera gemensamma kennlar i stamtavlorna, men har inte lyckats hitta nån gemensam hund än men tänk så kul det skulle vara!), dels efter info om en kull jag blev intresserad av (ska INTE ha en till!) och massa annat.

Helt ner-nördad i det här just nu, borde sova :meh:

För några timmar sedan skulle jag "bara kolla en grej" lite snabbt i en av hundarnas stamtavlor.
Nu sitter jag med inte mindre än sex olika flikar öppna på samma tema, och letar febrilt efter dels släktband (de har flera gemensamma kennlar i stamtavlorna, men har inte lyckats hitta nån gemensam hund än men tänk så kul det skulle vara!), dels efter info om en kull jag blev intresserad av (ska INTE ha en till!) och massa annat.

Helt ner-nördad i det här just nu, borde sova :meh:

Nu la jag även till uppfödaren för den intressanta kullen på facebook... Jag SKA INTE ha nån mer.

Bäst jag marscherar raka vägen till sängen innan det här spårar ur helt. Tänk om jag vaknar imorgon och plötsligt har tingat en valp?! :nailbiting:

Mums! Haha! :o;):love:

Såklart, har du någon du kan prata med? Jag hänger väl kvar en stund till åtminstone :)
:D Ja lite så :love:

Jodå, sambon kan jag prata med även om han just nu sover. Får ta det i morgon.

@Hyacinth
Strul med bonusdottern, tänk 11 åring som alltid fått precis som hon vill i allt. :meh:

@hallonsaft
Lika här, somnar alltid sist av alla. Sambon bara bestämmer sig för att sova och tvärslocknar på ett par min. Otroligt orättvist.

:D Ja lite så :love:

Jodå, sambon kan jag prata med även om han just nu sover. Får ta det i morgon.

@Hyacinth
Strul med bonusdottern, tänk 11 åring som alltid fått precis som hon vill i allt. :meh:

@hallonsaft
Lika här, somnar alltid sist av alla. Sambon bara bestämmer sig för att sova och tvärslocknar på ett par min. Otroligt orättvist.

Jobbigt med såna saker.
Inte för jag har egna barn och således enligt många inte bör ha åsikter i ämnet så hävdar jag ändå att barn inte bör bestämma/ få som dom vill alla gånger med hänsyn till deras eget bästa.
Hoppas ni kan lösa det och få det bättre och att alla vuxna är överens och ingen tycker/säger saker som missgynnar barnet för att vara omöjlig mot någon annan inblandad vuxen.
Peppkram.
Angående sömn: det där med att somna direkt och sen sova tills man vill/behöver gå upp och vara pigg när man vaknar är ett mysterium :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 087
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
85 86 87
Svar
1 734
· Visningar
46 882
Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
183
Senast: SaraXX
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 412
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar