Vad gör vi nu då? del LXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hostar så ini bänken.
Bådar inte gott inför morgondagen.
Har ju nästan 24 timmar på mig att krya på mig så hoppas.

Brrr... -10,6 grader här. Vi har inte haft värmen på i natt, för det brukar vi ju inte ha. Så sedan 5:30 i morse har det bara lyckats ta sig upp till 16,4 grader här inne. Men, men...varmt kaffe i koppen och fleecemorgonrock - jag klarar mig :) !!

Dags å nana
Ta hostmedicin lite tidigare idag haha
Bådar inte gott inför att jobba på måndag då jag har feber med men kommer nog jobba första dagen och se hur det går. Den är inte superlång aå
Är man sjuk håller man sig hemma och åker inte runt och smittar ner andra fick jag lära mig som barn, förresten är det ansvarslöst mot sina medmänniskor men numera är det ju mer regel än undantag att smitta ner medarbetarna och medmänniskorna så det är ju inte så underligt att epidemierna aldrig tar slut vintertid utan bara går runt-runt.

Vi gör oss redo för att åka till stallet i kylan. Nackdelen med att A har såna där varm och sjöna vinterridstövlar - hon kan inte ha täckbyxor över :down: men vi får se, är det teori idag och de ska vara i stallet får det bli täckbyxor och vinterskor istället helt enkelt.

Jag tror isoleringen av spa-badet blev "ganska" lyckad, med avslagen värme sjönk temperaturen en grad på 7 timmar vid 8- så det gör 3,5 grader / dygn och kostar alltså runt 300:- / mån. vintertid att ha uppvärmt. Undrar om dom moderna ens klarar den beräkningen? :D

Kallt här med. Funderar på om jag kan hitta mina vinterridstövlar eftersom jag snart ska ut en tur med grannen. Men först frukost!

Vi gör oss redo för att åka till stallet i kylan. Nackdelen med att A har såna där varm och sjöna vinterridstövlar - hon kan inte ha täckbyxor över :down: men vi får se, är det teori idag och de ska vara i stallet får det bli täckbyxor och vinterskor istället helt enkelt.
Vinterns och hästmänniskornas eviga dilemma, hur håller man sig varm?

När det var teori vintertid så var jag sällan med, jag och stallets skräck (inhyrning som bara sköttes av ägaren och ridskolechefen) hade teori för oss själva i boxen. Underbar surpuppa :love: som var skitrolig att retas med och egentligen älskade hon en rejäl genomborstning, att hon sen lät och betedde sig som rena pissmärren var bara ett spel för gallerierna. Hon lärde mig allt om att retas och vi var läskigt lika där för "ta på allvar", varför då? Mycket roligare att försöka skrämmas och sen kolla om det funkade. :rofl:
Dom andra band alltid upp henne, jag fattade aldrig varför utan ryktade henne lös i boxen annars går det ju inte att busa till det mellan varven. :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 088
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 768
· Visningar
47 642
Senast: Sel
·
Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
185
Senast: SaraXX
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 412
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar