Vad gör vi nu då? del LXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Korngryn och fläsk med rårörda lingon blev det till middag idag, nej förlåt igår klockan är ju på nytt dygn.
Fantastiskt bra förslag av mig och jag är grymt mätt fortfarande får se om jag törs göra det själv när jag kommit hem igen.
Tydligen lika komplicerat som att koka ris och det brukar jag kunna.
Fått för mig att korngryn tar lång tid att koka men tydligen bara 30 minuter, kan det ha ändrats sen massor av år sen när jag åt det som liten och jag tyckte det inte var lika grått i färgen nu.
Är jag gammal och glömsk eller kan något ha ändrats?
Buke ständiga kunskapskällan hjälp mig med denna gåta så jag kan sova lugnt inatt ;):p
:confused:
Det måste jag ju bara göra nån dag för det var säkert över 20 år sen sist och korngryn har jag ju hemma, hittade ett par paket förra vintern när jag "nattshoppade". Korngrynspudding med fläsk, grädde och lingonsylt är ju bara sååå gott. :d

Idag blir det prinskorv och stuvade makaroner. :)

Blir Arg över min äldsta dotter som har gjort sig o-kontakt bar! hon spelar ett spel och jag blir så arg denna gången, brukar inte bli arg men nu jävlar blir jag arg. hon skulle vara Här kl 12 i dag och inte ett livsteken från henne att hon är på g eller något.

Jobbigt med såna saker.
Inte för jag har egna barn och således enligt många inte bör ha åsikter i ämnet så hävdar jag ändå att barn inte bör bestämma/ få som dom vill alla gånger med hänsyn till deras eget bästa.
Hoppas ni kan lösa det och få det bättre och att alla vuxna är överens och ingen tycker/säger saker som missgynnar barnet för att vara omöjlig mot någon annan inblandad vuxen.
Peppkram.
Angående sömn: det där med att somna direkt och sen sova tills man vill/behöver gå upp och vara pigg när man vaknar är ett mysterium :banghead:
Håller med dig helt och hållet.
I det här fallet är dotterns mamma den som stjälper istället för hjälper :banghead: Tack :heart
Ja fy tusan, kl var efter 4 sist jag kollade innan jag äntligen lyckades somna. :meh:

Tog en promenad i vanlig ordning innan utsläpp. Pigg och glad och jag hittade flera högar i boxen som såg bra ut :up: är nere i två promenader om dagen och han får full giva hö så imorgon kan han gå ut till sina kompisar igen. Så fullkomligt lättad över att han äter upp sin mash-luserngröt. Han får numera tre gånger om dagen, två med salt och en med lite paraffinolja i. Nu smällde det till och blev kallt så är fortfarande lite nojig men nu finns det inte mycket mer jag kan göra.
Bild från imorse
PlrNPwB.jpg

Försöker övertyga dottern om att hon ska sova. Har hållt på i 30 minuter nu men så fort ögonen går igen hostar mannen till, hunden skäller eller så skriker sonen. :banghead::banghead:

Håller på att bli galen av frustration :arghh:

Hade en lång utdragen mardröm i natt och vaknade uppstressad vid 3 för att ligga och vrida mig ett par timmar, sedan somna om 5-6 någonstans och vakna igen vid 9 för att kissekatt kom och påminde om frukost. Nu är jag seg och lite grinig, outsövd, och med ett svagt mardrömsobehag kvar i kroppen.

Ska iväg snart och äta söndagslunch i alla fall och hoppas att dagen blir bättre i takt med att den fortgår. Soligt och fint ute känns ändå trevligt. Kissekatt S sover med den vita magen i vädret och tassarna spretande åt alla håll, kissekatt B ligger ihopdragen med tassarna under sig i en chokladlimpa på mattan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 091
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 769
· Visningar
47 764
Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
185
Senast: SaraXX
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 412
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar