Vad gör vi nu då? del LXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det skulle gora mig vansinnig. "Mitt" sjukhus ringer fran ett 800 nummer (typ en stor business) och lamnar besked pa min mobil's svarare att de sokt mig) sa jag kan ringa om och inte behover svara nummer jag inte kanner igen.

Hoppas verkligen du far dina meds som du behover utan att det blir fler forseningar.

Här skickar de test besked med sms meddelanden (och påminnelse om tider med) - sist var det "ditt pap smear var rent", Typ.

Det ingår inte i uppgiften som avkomma att vara den vuxna av er två. Det får vänta tills de kroppsliga och mentala funktionerna helt tackat för sig.
Tills dess är det bara att tacka nej till jobbet.

Varma tankar
/tanten

Tack!
Nej, vi har rätt olika åsikter kring det där.
Jag tycker att en frisk arbetsför människa kanske inte ska kräva sånt ordagrant av sin dotter när den är sjuk tex i anorexi och depression.
Jag trodde hon fått hjälp med att inse att man liksom sas arbetar tvåvägars i en relation.
Men vi är inte på samma planet där idag heller märkte jag. Och när det gått så lång tid, varit så många chanser och inget är ändrat så..
Jag kan inte kasta energi på det mer.

Eg har jag det ju fantastiskt i övrigt. Så det är bara att sörja det här och återvända till det härliga.

@Tranan Tack till dig med!

Tack!
Nej, vi har rätt olika åsikter kring det där.
Jag tycker att en frisk arbetsför människa kanske inte ska kräva sånt ordagrant av sin dotter när den är sjuk tex i anorexi och depression.
Jag trodde hon fått hjälp med att inse att man liksom sas arbetar tvåvägars i en relation.
Men vi är inte på samma planet där idag heller märkte jag. Och när det gått så lång tid, varit så många chanser och inget är ändrat så..
Jag kan inte kasta energi på det mer.

Eg har jag det ju fantastiskt i övrigt. Så det är bara att sörja det här och återvända till det härliga.

@Tranan Tack till dig med!
Som mamma anser jag själv att barn inte har några som helst förpliktelser mot sina föräldrar. Det är helt frivilligt.

En förälder däremot har valt att sätta barnen till världen och har alla förpliktelser gentemot barnen!

Nu ar det dags att starta dagen. Tate ligger och muttrar och talar om att det ar dags, han ar hungrig. Han ater dock inte om jag inte tar maten och vi kor lite traning med den. :crazy: "Leka" med matte ar alltsa viktigare an att ata pa morgonen. :cautious: Det skulla aldrig mina rottisar kunnat ga med pa. :p

Som Vovvi och hennes mormor. De social-äter främst. Inte alltid om man bara ger mat och är i rummet bredvid.
Sällskapshundar indeed!

Vad är Tate för sort?

Nu har jag hämtat hem fyra rundbalar med hö. Grannen kom över och hjälpte till med att rulla in de två första och följde sen med på nästa runda. Goa människa! Hon och hennes dotter är så guld värda så det finns inte :heart

Kom på att jag inte har ätit sen frukost så nu blir det lövbiff, pommes och bea. Sen är det dags för ett bad för imorgon bitti kommer M över på besök :love:

Överlag så tycker jag att det är besvärligt med att vården har hemligt nummer, till viss del förstår jag varför. Men för oss patienter som har regelbunden kontakt med olika mottagningar så blir det rätt surt.
Jag tror det är för att det går igenom en växel. Första gången min kontakt på en ny mottagning ringde mig så kom hennes nr upp (ett nr som inte var mottagningens nummer) men sedan dess har det stått okänd uppringare eller liknande. Jag gissar att de inte hade anslutit alla numren till växeln när hon ringde mig första gången. Kanske.

Höll seriöst på att bli skrämd till döds. Var tidigt på jobbet eftersom jag låg lite efter med jobb jag inte hann med förra veckan. Egentligen skulle jag börja 8.30 eftersom vi hade en utbildning på em till 17 och chefen inte ville att vi skulle göra övertid. Jag var där 6 som vanligt. Höll i godan ro på att storstäda toaletter och lyssnade på ljudbok. Körde just skurmaskinen när någon plötsligt står bakom mig. Jag har nog sällan blivit så rädd! Visade sig vara min kollega som glömt bort att han skulle komma senare. :arghh::laugh:

Jag tror det är för att det går igenom en växel. Första gången min kontakt på en ny mottagning ringde mig så kom hennes nr upp (ett nr som inte var mottagningens nummer) men sedan dess har det stått okänd uppringare eller liknande. Jag gissar att de inte hade anslutit alla numren till växeln när hon ringde mig första gången. Kanske.

Jag tror att det finns fler poänger än så, säkert relaterade till sekretess och säkerhet. Men jag är förfarande inte helt förtjust. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 110
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
54 217
Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
187
Senast: SaraXX
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 495
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar