Vad gör vi nu då? del LXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick samtal att personen jag skulle träffa är sjuk så mötet blev inställt. Så nu har jag gjort mig i ordning och alla hästar ute extra tidigt med laddade grindar och så vart det ändå inget. På ett sätt känns det som -> :meh::( och på ett sätt känns det som -> :up::bow:

Så nu fick jag helt plötsligt en fri förmiddag/dag. Jag hittar nog alltid på något finns ju alltid borde göra grejer.
Men ska nog vila i kanske en-två timmar först för jag sov verkligen uruselt i natt. Kunde inte somna på flera timmar fast jag var så trött. Helst ska man gå upp ur sängen när det är så där men det orkade jag inte då.

Vaknade dessutom av en mysko dröm när klockan brutalt börjar dåna. Det var militärövning på gårdsplanen (inte där jag bor men i drömmen bodde jag tydligen där). Jag var så irriterad att det fick vara en övning utan att någon informerat mig och hämtade därför en megafon. Ingen hörde och jag vart ju helt förtvivlad för de stökade runt och klev på en perfekt gräsmatta (i verkligheten är den verkligen inte perfekt) och så kommer den som håller i allt fram till mig och beordrar mig för att lämna platsen och säger att markägaren gett tillåtelse.
Och så fortsätter det och jag kom inte ihåg exakt vad som hände men det verkade bli krig sen på riktigt. Alltså övningen var brutal. De sprängde en bil där nån satt i mm.
Sen vaknade jag. Undrar hur det hade slutat om jag fått se fortsättningen.

Inte imponerad av en till allergi attack idag. Trots steroid spray varje dag :meh: Tog clarityn också idag och nysningarna och de svullna ögonen gick bort men den trötta hjärnan hänger kvar (= jag har gjort admin och städat ut ett skåp och enbart läst igenom 300 av 26 000 ord).

Jag är tillbaka på jobbet. Ena kollegan slutade vid årsskiftet och andra kollegan är sjuk. Min dator låg på lagret och är segare än vad jag är. Min outlook strular återigen. Jag har ett ton av papper att arbeta igenom. Får jag gå hem igen...? :banghead:

Stallet klart, hem och skriva ut fraktsedlar och även lite papper inför hemtentan på onsdag. Sedan blir det att gå till butiken och posta täcken och sedan in om Apoteket och hämta djurmedicin. Sedan hem och ta det lugnt en vända innan det är dags att luncha hästarna.

Omstart hjälpte inte. Av någon anledning är hela Office låst? Dvs jag är låst och kan inte göra ett vettigt skit... :turd::turd::turd:

Första ordentliga arbetsdagen på nya kontoret - vi flyttade veckan innan jul men då låg jag mest i influensa, även om jag var här en sväng på fredagen för att se hur det såg ut och sådär. Hade känts så märkligt att komma till jobbet för första gången på två veckor och inte ens riktigt veta vilket skrivbord som var mitt. Det känns bra, det är väldigt tyst dock i jämförelse med gamla stället. Ovant, men skönt antar jag :) Nu gäller det bara att komma in i jobbsvängen igen, min strömsladd till monitorn hade försvunnit och sedan hade upplösningen på skärmen fullständigt flippat ur men det börjar så sakteliga ordna upp sig... förra veckan jobbade jag hemma i soffan ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 099
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
96 97 98
Svar
1 957
· Visningar
53 147
Senast: Mia_R
·
Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
187
Senast: SaraXX
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 490
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar