Vad gör vi nu då? del LXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Avskyr att missa samtal från hemligt nummer, speciellt när det rent teoretiskt sett skulle kunna vara olika vårdmottagningar som vill nå mig. Mest troligt är dock att det är en MS-sjuksköterska som jag försökt nå, men nu när jag försökt ringa upp så kommer jag inte fram. :down:

Överlag så tycker jag att det är besvärligt med att vården har hemligt nummer, till viss del förstår jag varför. Men för oss patienter som har regelbunden kontakt med olika mottagningar så blir det rätt surt.

Avskyr att missa samtal från hemligt nummer, speciellt när det rent teoretiskt sett skulle kunna vara olika vårdmottagningar som vill nå mig. Mest troligt är dock att det är en MS-sjuksköterska som jag försökt nå, men nu när jag försökt ringa upp så kommer jag inte fram. :down:

Överlag så tycker jag att det är besvärligt med att vården har hemligt nummer, till viss del förstår jag varför. Men för oss patienter som har regelbunden kontakt med olika mottagningar så blir det rätt surt.
Förstår din frustration! Här ringer tandläkaren från 010 nummer :up:

Bah..

Pållen min behöver nytt bett... kan ge mig fasen på att det ska vara ett av de där dyrgriparna för minsta 2000,- jeckla skit

Leta lånebett it is!

Ska se om jag får nått vettigt gjort. För trött för att sitta på kontoret så det får bli imorgon istället.
Varit på promenad med Proffesorn och sov i 1 h 20 min. Det är typ det jag gjort bara. Och så planerat en del. Skrivit listor.
Ska hitta något ätbart nu och sen börja dagen på riktigt :cool:

Fick tag på sköterskan nu. Men blev som vanligt nedslagen av vad som sas (även om jag egentligen var medveten om vad som skulle sägas, men det slår ändå). Bakgrunden är att jag i oktober träffade en neurolog som var toppen, och vi skulle boka in ett återbesök i början av januari för att se till att jag bla. fick Elvanse utskrivet mot hjärntröttheten. Grejen är att jag inte fick någon tid, och jag vet sedan tidigare att han är här nästa gång vecka nio. Sköterskan rekommenderade mig att vänta tills dess, då det ju är lite av ett lotteri med stafetter och den här är bra. Som det är nu orkar jag inte ett skit, så det känns som hundra år att vänta tills vecka nio. Speciellt när man såg ljuset i tunneln i oktober och fick hopp om att det fanns möjlighet till förbättring i början av januari. Det vore förmodligen bäst om jag inte blev hoppfull emellanåt, för att oundvikliga besvikelser ska kännas mindre påtagliga. För allt har krånglat i kontakten med vården, det lär inte ändras.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 099
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
96 97 98
Svar
1 957
· Visningar
53 249
Senast: Mia_R
·
Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
187
Senast: SaraXX
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 495
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar