Vad gör vi nu då? del LXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick tag på sköterskan nu. Men blev som vanligt nedslagen av vad som sas (även om jag egentligen var medveten om vad som skulle sägas, men det slår ändå). Bakgrunden är att jag i oktober träffade en neurolog som var toppen, och vi skulle boka in ett återbesök i början av januari för att se till att jag bla. fick Elvanse utskrivet mot hjärntröttheten. Grejen är att jag inte fick någon tid, och jag vet sedan tidigare att han är här nästa gång vecka nio. Sköterskan rekommenderade mig att vänta tills dess, då det ju är lite av ett lotteri med stafetter och den här är bra. Som det är nu orkar jag inte ett skit, så det känns som hundra år att vänta tills vecka nio. Speciellt när man såg ljuset i tunneln i oktober och fick hopp om att det fanns möjlighet till förbättring i början av januari. Det vore förmodligen bäst om jag inte blev hoppfull emellanåt, för att oundvikliga besvikelser ska kännas mindre påtagliga. För allt har krånglat i kontakten med vården, det lär inte ändras.
Hoppas det slutar strula och att de inte flyttar fram tiden ytterligare.

:heart

Ja programmet handlar ju om folk med samlarsjuka. :(
Kollar inte så noga eftersom jag surfar samtidigt men jag tror jag sett en annan råttman i ett program om hoarders.
Jag är nog lite skeptiskt mot sådanna program. Samtidigt är det intressant men samtidigt rätt bedrövligt att göra underhållning av andras misär.
Det är som att folk inte får nån hjälp innan media blir involverad

Varit iväg på första besöket hos logoped. Så stolt över mina barn när logopeden öste beröm över dem för att de var så lugna båda två :love: (3, 5 resp 1 år) besöket tog 1,5 timme! Det var en bra dag för dem helt enkelt :angel:
Besöket gav oss lite verktyg och en mer professionell syn på hennes svårigheter. Hon har en språkstörning men hon visar goda utvecklingsmöjligheter och med hennes problem med adenoid, mandlar och klegg i öronen så vet vi inte hur mycket som är pga det heller. Och logopeden sa det som vi misstänkt under ett par månaders tid men inte fått gehör för hos vc. Adenoiden måste kollas. Det verkar som om den är tillbaka :(

Avskyr att missa samtal från hemligt nummer, speciellt när det rent teoretiskt sett skulle kunna vara olika vårdmottagningar som vill nå mig. Mest troligt är dock att det är en MS-sjuksköterska som jag försökt nå, men nu när jag försökt ringa upp så kommer jag inte fram. :down:

Överlag så tycker jag att det är besvärligt med att vården har hemligt nummer, till viss del förstår jag varför. Men för oss patienter som har regelbunden kontakt med olika mottagningar så blir det rätt surt.

Och att de inte får lämna meddelanden. Helt jävla omöjligt att nå varann annat än brevledes ibland om man jobbar de tider de jobbar.

Finns ju numer krypterad mail och sms som man får skicka påminnelse om tider med(iom att min farsa drog igenom den lagändringen för att få sälja tjänsterna. ;)).
Det borde ju gå att använda till sånt med kan man tycka. Iaf om man ger dem någon fullmakt eller så.
Hatar system som krånglar till..

Och att de inte får lämna meddelanden. Helt jävla omöjligt att nå varann annat än brevledes ibland om man jobbar de tider de jobbar.

Finns ju numer krypterad mail och sms som man får skicka påminnelse om tider med(iom att min farsa drog igenom den lagändringen för att få sälja tjänsterna. ;)).
Det borde ju gå att använda till sånt med kan man tycka. Iaf om man ger dem någon fullmakt eller så.
Oj det viste jag inte! Varför får de inte lämna medelanden?
Vet att min mamma fick meddelande från neurokliniken när hon inte hann svara

Låter som en riktigt sanitär olägenhet :nailbiting:
Men då måste det vara nån sjukdom bakom, ingen vettig människa med så många råttor. Och han sover där med? Är fox en betalkanal? Jag har aldrig sett den kanalen.
Nej han sover ute i en verkstad
Han hade råttor som sällskap som sen förökade sig utan kontroll när frun dog

Proffesorn har sin hundsäng där och ljuset strålar så vackert från olika väderstreck och även från fönstret från trappan så det blir ett speciellt ljus där. Så det är liksom mysigt där på nått sätt. Ja jag vet jag är nog lite udda :D

Ja, då lät det genast mysigare.
Jag har ju Vovvi på inte ens 3 kg. Så hon får vara i min säng ist. Helst på min kudde och mitt huvud. ;)

Din pappa verkar, av dina inlägg att döma, vara imponerande handlingskraftig! :)

Ja, då lät det genast mysigare.
Jag har ju Vovvi på inte ens 3 kg. Så hon får vara i min säng ist. Helst på min kudde och mitt huvud. ;)
Vi har samma ras :up:
Jag tror att han tror att han är större än han är:p. Ibland sover han på soffan men aldrig i sängen. Har testat att ha honom uppe i sovrummet men nej det ville han inte hans plats är på nedervåningen tycker han och bäst verkar han må i hallen där med full koll på vem som passerar. Jo i kontoret (övervåningen) kan han ligga i också, har en bädd där med.
Han är nog lite speciell (som sin matte :D)
:love:

Det är så mycket måndag idag :arghh:

Släpar mig upp i morse och tar in hästarna. När jag väntat 45 min på hovis kollar jag lappen och jag har läst fel :banghead: Ut med hästarna och fixa4 med varken, hagmockning o sånt där. Bestämmer med granndottern att rida om några timmar.
Vi tar in hästarna och under de få timmar som gått har Aramis lyckats slita bort alla sömmar på ena sidan av en framsko. Ingen ridning utan vi pysslade om dem och ut i hagen igen.

Nu sitter jag i soffan och hoppas på att måndag har gått över när jag ska åka och hämta hö.

Vi har samma ras :up:
Jag tror att han tror att han är större än han är:p. Ibland sover han på soffan men aldrig i sängen. Har testat att ha honom uppe i sovrummet men nej det ville han inte hans plats är på nedervåningen tycker han och bäst verkar han må i hallen där med full koll på vem som passerar. Jo i kontoret (övervåningen) kan han ligga i också, har en bädd där med.
Han är nog lite speciell (som sin matte :D)
:love:

Har du också pappi? Vad kul!

Min tränares herr-pappisar har båda haft en helt annan mentalitet än mina små kvinnor. De har varit Cane Corsos i sin själ.

Hur gammal är Professorn?

Ja, han är nog rätt unik. Kan vara både bra och dåligt att vara så jävla enveten. Bra i såna här fall och bra när han slåss mot vård som inte funkar.

Hoppas du kan få fatt i en bra läkare och få hjälp med hjärntröttheten. Det är otroligt jobbigt!❤️

Haha, ja det borde nog finnas nackdelar med att fungera så förstås, men som du säger är det fantastiskt med personer som orkar slåss med vården,

Tack, och läkaren jag träffat är ju bra, jag blev gråtfärdig när jag läste i mina journaler efter besöket eftersom att han verkar ha fångat min problematik (och mig) så bra. Problemet är ju att han är stafett. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 108
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
97 98 99
Svar
1 979
· Visningar
53 620
Senast: Hund!
·
Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
187
Senast: SaraXX
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 495
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar