Vad gör vi nu då? del LXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min man har tydligen skoterrelaterade problem och tyckte jag skulle komma och hjälpa honom. Det var väldigt spydigt/ironiskt eftersom senaste gången jag körde skoter körde jag fast rejält och körde sönder skotern (lite lätt bara :D) som han skulle dra loss mig med... :cautious: :p

Jäkla pissväder. Ute blåser det 15 m/s och kallt :wtf:

Ska ta in hela gänget tidigare idag i samband med middagen.
Ska först själv försöka tina upp. Nu kaffe varvat med te. Kommer nog var rejält kissnödig inom en snar framtid. Men vad gör man inte dessa dar :cool:

Hållit på med hundtrimning i 1,5 timme eller nåt, och de ser långt ifrån representabla ut fortfarande :rofl::love:
Jag tar ändå en välförtjänt paus nu med lite cola, sen tänkte jag ta en tupplur innan jag ska tillbaka till stallet :)

:arghh:
Jag måste vara en komplett jubelidiot i köket.

Grannen lassar på mig mandelpotatis med jämna mellanrum. Den är god, MEN....

Jag kan fan inte koka den så att den inte kokar sönder ytterst medan den är rå inuti.
Idag kokade jag den på väldigt svag värme. Den knappt sjöd. Ändå blev resultatet mos i kastrullen medan den inuti var hård.

HUR GÖÖÖÖÖR man??? :cry: :cry: :cry:

Jag kan inte heller få till det i gryta. Brukar istället dela dem i lagom bitar och baka dem i ugnen med salt och olivolja i 20-30 minuter.

Jag håller på o avsluta skoluppgiften... har kaffepaus :p Blir intressant imorgon på redovisningen, jag pratade med en klasskompis och det verkar inte va någon som har fattat vad syftet med uppgiften är och vi anser båda två att det mesta vi skrivit är rent dravel :D

Sitter och kollar på Pappaliv. Det känns som att det finns ett genomgående tema i vad jag kollar på just nu, mamma-vloggar på YouTube, Pappaliv, Teen mom, Unga mammor... Barnlängtan? Jag?:confused::o

Fixat lunch idag som tar längre en 10 min att laga, det ni :up: :D
Jasminris, airfryergjord kyckling och tomat&basilikasås :d
Tredje tvätten i maskinen för dagen. Kör någon till så har barnen kläder ett tag. Har inte orkat tvätta alls under lovet så berget var snäppet högre än Mount Everest :angel: :o
Passat på att rensa ut för smått i sonens garderob allteftersom jag vikt så slipper det ligga och ta plats :)
Har blivit halvklara med projektet i sonens rum redan. Jag rev 2 väggar igår och idag fick vi upp nya väggar så nu ska bara sista delen upp med så är det klart :bump:
Slappar med mellanungen i soffan nu med en ledsen vovve bredvid mig. Hon började löpa igår så nu måste hon ha body på sig och det är såååå hemskt :cry: :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 096
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 776
· Visningar
47 903
Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
185
Senast: SaraXX
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 417
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar