Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi myser i soffan tittandes på Nicke Nyfiken
PhVqQUm.jpg

Hundöron är gosiga att hålla på med och hunden njuter av örongoset :D
2f2RjU2.jpg

Hundfotstöd :rofl:
oy7V1qH.jpg

Vi myser i soffan tittandes på Nicke Nyfiken
PhVqQUm.jpg

Hundöron är gosiga att hålla på med och hunden njuter av örongoset :D
2f2RjU2.jpg

Hundfotstöd :rofl:
oy7V1qH.jpg
Det där är bland det finaste jag kan få se, barn och djur i trygg harmoni. :love:

Grannen som är jourhem åt barn som har det jobbigt hade ju en stor lurvig schäfer som inte ens dom mest hundrädda barnen var det minsta rädd för, nu har dom en bänglig stor Berner Sennen och likadant där, inga ungar är rädda för den heller trots att det OCKSÅ är en fysisk "hålla-handen-hund" liksom schäfern var. Barnen är trygga med hundarna och tvärt om, det bara funkar från första sekunden. :)

Det där är bland det finaste jag kan få se, barn och djur i trygg harmoni. :love:

Grannen som är jourhem åt barn som har det jobbigt hade ju en stor lurvig schäfer som inte ens dom mest hundrädda barnen var det minsta rädd för, nu har dom en bänglig stor Berner Sennen och likadant där, inga ungar är rädda för den heller trots att det OCKSÅ är en fysisk "hålla-handen-hund" liksom schäfern var. Barnen är trygga med hundarna och tvärt om, det bara funkar från första sekunden. :)
Visst är det :love:

Några bonusbilder:
ivHL7Xo.jpg

GD5XUm1.jpg

oQhGdvV.jpg

Visst är det :love:

Några bonusbilder:
ivHL7Xo.jpg

GD5XUm1.jpg

oQhGdvV.jpg
Det där blir underbara minnen för livet. :love:

Jag är ju själv uppväxt med djur, först lantbruksdjur som "halvtidslantis" där vi hade sommarstugan och sen egna hundar i familjen (pudlar) när jag blev 13 år ungefär och jag har alltid haft väldigt lätt för att interagera med djur och dom läser mig som en öppen bok. Det var många gånger jag blev "stångad" av bondens ilskna opålitliga ledarkossa som dom inte litade på själva men vi litade på varann och tog ut svängarna när ingen annan var med, vi hade skitkul. :D

:heart

(Jag vill ha hund :arghh:. Hatar att jag jobbar så att det är omöjligt.
Frukost med ett hundhuvud vilande i knät är bästa starten på dagen.)
Det där med frukosten håller jag väl inte riktigt med om, för jag har en hund som är ÄCKLIGT bra på att tigga... ;) Men allt det andra kring att ha hund är underbart, både på ett helt subjektivt plan samt vetenskapligt bevisat bra både psykiskt och fysiskt :) Det är många dagar som jag har tänkt att hade jag inte haft hunden som älskar sina promenader så hade det inte blivit någon motion för mig. Kallt, grått och ruggigt är ju inte speciellt inbjudande, men att se hunden glad och nöjd väger upp det hela!

Kollat Bright och nu andra avsnittet av dark. Anar ett tema :sneaky:
Snart borde jag klä på mig pch åka till stallet. Men lite egentid var skönt!

Kaffe, tvättar
Hostade i natt så tog cocilliana vid fyra
Inte så smart för jag blev änna däckad.
Men allt för att få sova lite.
Bådar inte gott inför att jobba på måndag men det är ju två nätter kvar så kan ju bli bättre haha

Funkar de där luftmadrasserna de har på sjukan?
En sån borde de ju kunna fixa fram
För mig funkar inte ens de men många tycker de är sköna
Dom som är kopplade till luft hela tiden och låter en hel del? Vet inte om dom har sånna, men i så fall blir det nog för mycket ljud för sparven :( . Får knappt ha hörbart ljud på tvn

Åh vad jag har ambivalenta känslor :banghead: O_o :crazy:
Min ena syster meddelande att hon ska bli mamma senare i år och min första tanke var NEJ med en ångestknuta i magen...
Hon fyller 27 år i år och kan inte ta hand om sig själv. Bor fortfarande hemma och är så vitt jag vet singel (vilket i sig inte är ett problem men jag tror hon blir ensam i det här). Visserligen precis fått jobb men är liksom 15 i sinnet.
Jag hoppas hon luras :arghh:
Jag har också problem men hon har seriösa problem. Har nog inte betalat en räkning i sitt liv.
Å nu skrev hon igen så det verkar vara på riktigt. Ska hon och barnet bo hemma hos mamma hela livet då eller :crazy:
Jag tror inte på det förens hon går ut med det öppet på FB har jag bestämt mig för.

Jag har givetvis grattat henne och håller känslor och tankar för mig själv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
83 84 85
Svar
1 693
· Visningar
45 838
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
664
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar