Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter frukost. Magen mår inte bra än men måste äta nåt ändå.
Sen väntar hundar och stallet, men jag är verkligen inte alls på humör för det idag med orolig mage, is överallt osv :down: Det snöar iallafall nu, så kanske blir det aningen mindre halt. Och framförallt ljusare! :up:

Men varför kommer de med olika uppgifter hela tiden :arghh:

Helt säker på att jag läst på Apples sida om batteritiden, det var iofs flera år sedan men jag har gått efter den "faktan"
Å andra sidan vet jag inte om man vågar tro Apple de verkar medvetet göra batterierna sämre :(
Fattar bara inte poängen med att vilseleda folk.

Tack för korrektionen !
Har för mig att det var så med batterierna förut, men teknologin utvecklas ju ;)

Somnade runt 5.30 i morses. Orkar inte med det här mer..:down: knappt fått en vettig natts sömn på ett år. Ska försöka vila vidare i en timme med tror det är lönlöst.

Ja så är det nog, från och med nu ska jag ladda till 100 % :up:
Sällan har jag haft mobiler som levt mer än 2-3 år. Skärmen blir svart, laddningen slutar funka elelr de börjar bete sig oberäkneligt, stänga av sig själva, tappar ljudet vid samtal etc.

Batteriet har väl knappst någon av de senare haft bekymmer med. Det var på den gamla goda knapptiden.
Så att värna om batteriet och krångla extra för det vägrar jag. Jag laddar när jag behöver och när den är full så använder jag den. :D

Sällan har jag haft mobiler som levt mer än 2-3 år. Skärmen blir svart, laddningen slutar funka elelr de börjar bete sig oberäkneligt, stänga av sig själva, tappar ljudet vid samtal etc.

Batteriet har väl knappst någon av de senare haft bekymmer med. Det var på den gamla goda knapptiden.
Så att värna om batteriet och krångla extra för det vägrar jag. Jag laddar när jag behöver och när den är full så använder jag den. :D
Snarare så att många trott att mobilen blivit sämre pga olika saker när det endast har varit batteriet det varit fel på. Det läste jag för inte så länge sedan. Här är artikeln:
https://macworld.idg.se/2.1038/1.69...band-mellan-daligt-batteri-och-langsam-iphone

2-3 år på en sådan är lång tid så där har ju dina hållit "länge". Jag tycker det är bökigt att byta och onödig kostnad så därför kör jag med samma märke. Men jag ogillar deras koncept vad gäller batterierna :rage:

Nokia 3310 det var grejer det :love:

Upptäckte att jag har 2400 bonuspoäng hos Zooplus :angel: Ska ta ett joggingbälte som man har när man har hunden med sig när man springer, men sedan hittade jag inget spännande... Blir nog att beställa en drös med Porta21 kattmatsburkar och donera det till katthemmet. Eller så sparar jag poängen tills det kommer något intressant.
Hur länge ska man vänta på sitt Zooplus paket? Beställde den 26 december

Fick ta en Stesolid igår kväll så nu är jag jätte trött.
Farsan pajade en doppvärmare igår så nu måste jag köpa en ny om affären är öppen...

Han rynkar tyvärr på näsan åt sånt. Jag måste blanda i havre för att min ska äta betfor öht så jag har faktiskt slutat helt med betfor nu. Ja han är lite märklig... lusernpellets glufsar han däremot gärna i sig :up:
Min hatade soppmat så man fick bara blötta betforn med exakt så mkt vatten att det räckte för att svälja. Blött pellets vägrade han äta

Min vanliga otur slår in... nu har förkylningen slagit till ordentligt.
1f644.png

Kände igår en liten tendens, men det bröt ut i natt. Ont i halsen, täppt i näsan, hes och tack och lov ingen feber. Nu ska här kureras.
1f44a.png

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
85 86 87
Svar
1 734
· Visningar
46 882
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
664
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar