Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
@cili
Kan du ta upp detta med sängen med någon ansvarig för det låter faktiskt helt fel. Det finns avlastande madrasser som är godkända.
Din smärtlindring måste dom göra något åt. Så där är inte okej att ha det heller. Du är på ett sjukhus, där ska finnas resurser.
Ang halvtimmens försening så kanske nåt akut inträffade som kan förklara det men jag har förstått att det varit det ena efter det andra och det här med att dom inte ger dig chans att sova nattetid, be om att få prata med en ansvarig om detta för det är inte heller okej.

Både Astrid och Alma kom och mötte mig nu på morgonen och ville ha morgonmys
Man blir så förvirrad av deras storlek, dom är i storlek som ca 8 veckor men är 8 månader gamla, får påminna mig själv ganska ofta, halvvilda unga i den åldern får man ju hantera lite olika ☺️

Stör mig på lappen i brevlådan angående att det behöver frigöras träd/buskar/grenar från tomten för de växer ut på vägen och skymmer sikten. Förstår inte vad det är så de kunde ju specificera sig lite :meh:
Har en gren som växer från ett träd med den är så charmig för den sluter tomten lite. Hoppas de inte menar den. Sitter en 30 skylt i närheten av grenen. Men skymmer ju knappast sikten ,,,

Ska avnjuta en syndfull frukost med rostat bröd, knaprigt jordnötssmör och sambal på :d:love: måste vara snart 1,5 år sen sist. Sen ska jag lägga mig i sängen med datorn och slöa ett tag till. Jag behöver det.

Gick igenom bloggmailen och såg att jag fått en förfrågan om ett samarbete med ett afrikanskt modemärket! Kul! Och väldigt färgglatt!

I övrigt tar jag ett glas vin och chillar. Borde gå igenom bilder men tar det imorgon. Eller i övermorgon ;)
Afrikanskt! Wow så kul.

Afrikanska kvinnor bland mina elever har oftast kläder de beställt på nätet. De hittar inget kul i svenska affärer.

/tanten som är urless på det grå, beige och svarta som präglar svenska kläder

@cili
Kan du ta upp detta med sängen med någon ansvarig för det låter faktiskt helt fel. Det finns avlastande madrasser som är godkända.
Din smärtlindring måste dom göra något åt. Så där är inte okej att ha det heller. Du är på ett sjukhus, där ska finnas resurser.
Ang halvtimmens försening så kanske nåt akut inträffade som kan förklara det men jag har förstått att det varit det ena efter det andra och det här med att dom inte ger dig chans att sova nattetid, be om att få prata med en ansvarig om detta för det är inte heller okej.
Ska ta det med psykologen på måndag och se vad hon kan hjälpa mig att få ordning på. Jag orkar inte riktigt slåss för något själv längre, speciellt inte när det slår ut hjärnan så jag knappt hittar mina ord i tal. Som jag förstått det har madrassfrågan redan tagits upp med ansvarig på vår avdelning (via en bra uska) och fått nej.
Förseningar har det varit på alla moment hela natten, trots att vi har en person som bara har sparven som patient (det är jättefå barn på avdelningen just nu, men lika stor personalstyrka som annars).

Nu har jag i alla fall åkt hem för att sova några timmar i en bra säng. Sambon tycker dock att jag överdriver och är gnällig, jag svarade att han gärna får ta över både smärta och sömnproblem innan han uttalar sig :meh:

Afrikanskt! Wow så kul.

Afrikanska kvinnor bland mina elever har oftast kläder de beställt på nätet. De hittar inget kul i svenska affärer.

/tanten som är urless på det grå, beige och svarta som präglar svenska kläder

Skickar bilder på fb!

Ska ta det med psykologen på måndag och se vad hon kan hjälpa mig att få ordning på. Jag orkar inte riktigt slåss för något själv längre, speciellt inte när det slår ut hjärnan så jag knappt hittar mina ord i tal. Som jag förstått det har madrassfrågan redan tagits upp med ansvarig på vår avdelning (via en bra uska) och fått nej.
Förseningar har det varit på alla moment hela natten, trots att vi har en person som bara har sparven som patient (det är jättefå barn på avdelningen just nu, men lika stor personalstyrka som annars).

Nu har jag i alla fall åkt hem för att sova några timmar i en bra säng. Sambon tycker dock att jag överdriver och är gnällig, jag svarade att han gärna får ta över både smärta och sömnproblem innan han uttalar sig :meh:
Ni kan inte dela det så att sambon tar någon natt själv?

Äsch.. Jag kan inte greja i trädgården. Min spade är i vedboden och dörren har frusit fast. Varför blev det minusgrader nu när jag är så pysselsugen? Suck, får trösta mig med mer pinterest idéer och planer.
Visserligen skönt med minusgrader, hästarnas hage är inte längre en lerpöl (den är en frusen lerpöl...) och marken inte lika geggig. Blir tokig på all lervälling!

Men varför kommer de med olika uppgifter hela tiden :arghh:

Helt säker på att jag läst på Apples sida om batteritiden, det var iofs flera år sedan men jag har gått efter den "faktan"
Å andra sidan vet jag inte om man vågar tro Apple de verkar medvetet göra batterierna sämre :(
Fattar bara inte poängen med att vilseleda folk.

Tack för korrektionen !

Stör mig på lappen i brevlådan angående att det behöver frigöras träd/buskar/grenar från tomten för de växer ut på vägen och skymmer sikten. Förstår inte vad det är så de kunde ju specificera sig lite :meh:
Har en gren som växer från ett träd med den är så charmig för den sluter tomten lite. Hoppas de inte menar den. Sitter en 30 skylt i närheten av grenen. Men skymmer ju knappast sikten ,,,
Jag har fått "rådet" att ta bort lite träd och buskar "för nu ser man ju inte in på tomten längre". Nä just det idiot, det är inte meningen heller att detta ska vara nån sorts allmän park, nyfiket folk SKA inte veta vad som finns här. ;)

Fö. är det ingen risk för sikten för jag bor mitt på en raksträcka och träden står 10 meter från vägen. :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
85 86 87
Svar
1 734
· Visningar
46 882
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
664
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar