Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det skulle varit en kontroll av sonden för en halvtimme sen, extra viktigt då det varit lite problem under dagen. Fortfarande ingen som kommit in :meh:.

Och bara för det så kom hon in samtidigt som jag skrev (över en halvtimme för sent). Jag ligger vänd från dörren, så hon vet nog inte att jag fortfarande är vaken. Ska bli intressant att se vilken tids som skrivs upp på övervakningslistan

Jag ska upp halv sju. Pulsen går i hundra och det är minst 30 minuter kvar av matchen. Sov drygt tre timmar igår. Det här går aldrig bra.

Sovit som en gris i soffan. Nu dags att vakna så en spärrfärd får åka iväg och jag vakna till innan min avlösning kommer så att jag får åka hem och sova lite till :)

Vaknade för en stund sedan av att magen kändes allt annat än okej. Låg kvar ett tag men konstaterade att nej, det här kommer inte att fungera. Tog mig upp och han precis fram till toaletten innan magen tyckte det var rimligt att skicka upp allt den hade i sig :meh::down:

Antagligen "bara" stress och dålig kosthållning som ligger bakom, så nu är frågan, vad ska jag äta? Magvänligt och enkelt. Framförallt till frukost om några timmar :crazy:

Hursomhelst så är jag nu klarvaken, efter två timmars sömn. Kollat runt sociala medier osv, vet inte vad jag ska hitta på nu. Borde sova, klockan ringer om ett par timmar, men jag vill inte sova :arghh:

Vaknade för en stund sedan av att magen kändes allt annat än okej. Låg kvar ett tag men konstaterade att nej, det här kommer inte att fungera. Tog mig upp och han precis fram till toaletten innan magen tyckte det var rimligt att skicka upp allt den hade i sig :meh::down:

Antagligen "bara" stress och dålig kosthållning som ligger bakom, så nu är frågan, vad ska jag äta? Magvänligt och enkelt. Framförallt till frukost om några timmar :crazy:

Hursomhelst så är jag nu klarvaken, efter två timmars sömn. Kollat runt sociala medier osv, vet inte vad jag ska hitta på nu. Borde sova, klockan ringer om ett par timmar, men jag vill inte sova :arghh:
Rostat vitt bröd tycker min mage är lättsmält.
Krya på dig, oavsett orsaken till dumma magen.

Ätit klart min frukost, snart dags att åka och vara en snäll föreningsmänniska och stå i kiosken ett par timmar. Sen hem och byta om och packa ihop lite grejer och åka till kompisar för att göra korv. Det ska bli intressant! :)

Lyckades sova ca 1-1,5h till slut. Sen gjorde ryggen så ont att jag ville skrika rakt ut. Den har låst sig fullkomligt muskulärt, förmodligen för att jag spänner mig när bäckenet gör ont :( .
Så nu kan jag knappt ta hand om mig själv ens. Att lyfta upp eller ha tyngd på mig kommer inte på fråga, till och med sparvens flugvikt blir för mycket. Skulle bra gärna ta en citodon just nu, men det är inte rekommenderat :(

Lyckades sova ca 1-1,5h till slut. Sen gjorde ryggen så ont att jag ville skrika rakt ut. Den har låst sig fullkomligt muskulärt, förmodligen för att jag spänner mig när bäckenet gör ont :( .
Så nu kan jag knappt ta hand om mig själv ens. Att lyfta upp eller ha tyngd på mig kommer inte på fråga, till och med sparvens flugvikt blir för mycket. Skulle bra gärna ta en citodon just nu, men det är inte rekommenderat :(
Jag blir så förbannad när jag läser om din situation. :down:

När stallägaren möter upp vid grinden och säger "idag tjongade han i väggen precis som i fornstora dar, det har han inte gjort de senaste morgnarna. Han har bara sett trött ut. Och hungrig var han!"
Så känns det som om min häst är tillbaka igen :D Nåde den häst som tittar på hans mat :rofl:

Ugh.... Måste hämta hem hö idag. Endast därför jag klev upp 7:30 idag. Det hade varit sååååå skönt att ligga en timme till! Jag är ju alltid uppe och matar hästar vid ca kl 5. Det är min "vanliga" tid som jag stiger upp när jag jobbar (från och med måndag - igen :nailbiting:), men sedan har jag glidit ner i sängen igen varje morgon hela julledigheten. Och det gjorde jag idag med, men blev tvungen att ställa klockan. Men, men pållarna måste ha sin mat :) !!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 768
· Visningar
47 621
Senast: Sel
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
664
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar