Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg just att Johannes Brost avlidit :( Jag har fortfarande inte riktigt smält att Magdalena Ribbing inte finns längre, och så dör ännu en av mina "de-kommer-alltid-finnas-förebilder" :(

Vi kämpar på med promenader, han är pigg och glad som vanligt. Glufsar glatt i sig sin gröt så han har väl fått i sig runt 20 liter sen inatt på det sättet. Druckit ett par liter ute men kunde inte se att han rört vattnet inne. Hur satans svårt ska det vara att dricka?

Vi kämpar på med promenader, han är pigg och glad som vanligt. Glufsar glatt i sig sin gröt så han har väl fått i sig runt 20 liter sen inatt på det sättet. Druckit ett par liter ute men kunde inte se att han rört vattnet inne. Hur satans svårt ska det vara att dricka?
Kan inte vara hinken han inte gillar? Har märkt att min ena häst inte gillar vissa hinkar, kan vara någon lukt eller att någon ger en lätt bismak på vattnet kanske. De andra två kunde inte bry sig mindre. Bara en tanke
Fortsätter hålla tummarna!

Är rätt ensam i lunchrummet. Är halvdag idag så många är lediga. Jag behöver bygga på flexkontot lite så jag kör vanlig fredag :)

Kan inte vara hinken han inte gillar? Har märkt att min ena häst inte gillar vissa hinkar, kan vara någon lukt eller att någon ger en lätt bismak på vattnet kanske. De andra två kunde inte bry sig mindre. Bara en tanke
Fortsätter hålla tummarna!

Så länge den är ren brukar han inte bry sig. Diskar ur både krubba och vattenkar dagligen. Vattenkaret har han haft i 11 år men det ser fortfarande ut som om det var nytt :p ligger det däremot hö/halm i karet dricker han inte. Vattenkopp rör han inte alls oavsett typ.
Men tack ändå, alla tips och idéer är välkomna!

Så länge den är ren brukar han inte bry sig. Diskar ur både krubba och vattenkar dagligen. Vattenkaret har han haft i 11 år men det ser fortfarande ut som om det var nytt :p ligger det däremot hö/halm i karet dricker han inte. Vattenkopp rör han inte alls oavsett typ.
Men tack ändå, alla tips och idéer är välkomna!

Min häst dricker skitdåligt, det enda jag kan göra är att se till att hon har rena hinkar/kar, erbjuds varmt vatten och får mashvatten och soppa. Och salt i både mash, soppa och kraft.

Har också en sån häst. Har dock inga tipa utöver att smaksätta vattnet med äpplejuice :p

Lunchat hästarna och även rastat hundarna. Vi gick i sammanlagt en timme :)

Sitter just nu och försöker ignorera pepparkakorna i skafferiet :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
94 95 96
Svar
1 902
· Visningar
51 532
Senast: bumpo
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
664
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar