Vad gör vi nu då? Del LXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jävla skit och helvete, jag har lyckats slita av min Libre sensor på något sätt. Satte den uppenbarligen på fel ställe eftersom jag kom åt den varje gång jag tog av och satte på mig tröjan :arghh: :rage: :arghh: :arghh: :arghh: :rage: Vet inte om jag ska ta på en ny igen direkt eller vänta tills tiden går ut.
Ny NU!

Om du använder BH kan du sätta den på tutten så BHn täcker den och den blir mindre känslig. Det finns ett antal ställen du kan ha den på. Skinka t.ex. Huvudsaken att det finns underhudsfett där. ...ett problem jag inte behöver fundera på. Brukar oftast sätta den i gäddhänget men nu när det är sommar har jag flyttat den till mindre synliga platser.

Gå emot dörrpost - det är librefolkets vanligaste mardröm....

har du sett facebookgruppen "FreeStyle Libre Sverige"? Den är bra.

Vi håller tummar, tassar och tår för kisse :heart

:( håller tummarna

Här hålls det en tumme eller två också

@Got2Be

Tack för omtanken :heart
Efter att ha stapplat runt, haft vidgade pupiller och morrat/jamat fick vi en tid då jag trodde hon hade svårt att kissa. Direkt när jag lagt på gick hon på lådan utan problem och hoppade ut när hon var klar men kunde inte ta emot sig och landade pladask på magen och fräste till. Hon var uppe i soffan men landade pladask när hon hoppade ner och vågade inte hoppa upp nån mer stans och trillade ihop två gånger. Så jag var helt övertygad om att nu var det nåt neurologiskt. Kommer fram till vet och då är hon superstressad och flämtar ordentligt så vet kan inte lyssna på hjärtat. Känner igenom, tittar och kan inte hitta nåt avvikande. Katten hoppar själv ner från undersökningsbordet, tar emot sig fint och går runt utan större bekymmer och jag och sambon ser ut som frågetecken. Vet undersöker lite försiktigt rektalt och då säger katten ifrån. Så vi kom därifrån med metacam som en första åtgärd som vi ska köra i sju dagar och sen ha ett uppehåll på 3-4 dagar och sen sju dagar till med metacam. Just nu sover hon djupt.

FreeStyle Libre Sverige

Tack, har skickat förfrågan om medlemskap. Min ssk varnade för att jag måste köpa till extra Libre sensor för 650 kr om jag av någon anledning måste byta i förväg. Naturligtvis så satte jag på den nya för bara tre dagar sedan, typiskt. Jo, inte problem med gäddhäng heller, men måste hitta bättre ställe än det jag hade nu. Det kom åt tröjan hela tiden. Ack.

Klädfråga. Ska på bröllop på fredag. Här en knälång, mörkblå klänning i spets. Och sådana här skor
sp_304549_a_w.jpg

Klädkod är kavaj. Frågan är, barbent eller svarta strumpbyxor?

Tack, har skickat förfrågan om medlemskap. Min ssk varnade för att jag måste köpa till extra Libre sensor för 650 kr om jag av någon anledning måste byta i förväg. Naturligtvis så satte jag på den nya för bara tre dagar sedan, typiskt. Jo, inte problem med gäddhäng heller, men måste hitta bättre ställe än det jag hade nu. Det kom åt tröjan hela tiden. Ack.
Äh. Lossnar de pga dåligt klister så reklamerar man. Och får ny. Meningen är att de ska sitta kvar ju :) Fast om man råkar gå emot en dörrpost elelr dragit loss dem med en tröja så är det som det är.

Min diab.ssk är generös och krånglar inte. Jag reklamerar om de blir problem. T.ex. om det är nåt fel på dem. Hade en som vägrade starta. Fick en ny. Inga bekymmer.

Man lär sig. Och - Abbott är lätt att ha att göra med.

Laddat ner en app som håller koll på hur mycket man håller på med telefonen

Precis kommit hem från stallet men får vända igen, misstänker att jag glömt att låsa stallet.

Ungjävlar :rage: Jag var upp på byn innan ICA stängde och det är då flera mopeder som far i full kareta fram och tillbaka på gångfartsvägen genom byn. Pièce de résistance var grabben som började på vägen på bakhjulet, sedan upp på trottoaren och vidare på gräset vid ett av hyreshusen. Allt detta utan hjälm :grin:

Häxan surtant har ringt polisen :devil:

Äh. Lossnar de pga dåligt klister så reklamerar man. Och får ny. Meningen är att de ska sitta kvar ju :) Fast om man råkar gå emot en dörrpost elelr dragit loss dem med en tröja så är det som det är.

Min diab.ssk är generös och krånglar inte. Jag reklamerar om de blir problem. T.ex. om det är nåt fel på dem. Hade en som vägrade starta. Fick en ny. Inga bekymmer.

Man lär sig. Och - Abbott är lätt att ha att göra med.

Mmm, den borde nog suttit kvar med tanke på att det inte var särskilt hårt jag stötte mot. Ska ringa SöS imorgon och fråga vad jag ska göra. :)

Tagit sömnmedicinen och väntar bara på att bli seg i huvudet så ska jag sova sen. Varit en tung dag så ska bli skönt att sova bort eländet.

Har nog blivit immun mot min melatonin för jag somnar inte längre på den. Får bara atarax eller theralen vilket jag inte vill ha pga är levande död dagen efter. Sova får man göra när man är död tydligen..

Nej, får ingen annan sömnmedicin..

Mmm, den borde nog suttit kvar med tanke på att det inte var särskilt hårt jag stötte mot. Ska ringa SöS imorgon och fråga vad jag ska göra. :)
Var itne så ärlig :D

Säg att den lossnade. Inte behöver du krydda det med detaljer om hur.....

Och ja, de lossnar emellanåt. Jag har tejpat fast flera som börjat släppa i kanten. Vissa badar och tappar sin. Men normalt sitter de som berget. De som släpper ska man reklamera. .

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Imorgon har jag tänkt laga gambas pil pil och har för första gången i mitt liv köpt frysta råa scampi. Ska de tinas innan de läggs i...
Svar
2
· Visningar
301
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 900
Senast: Avalbane
·
Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
7 475
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
56 933
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar