Renrasig katt - Tica

DarkInNight

Trådstartare
Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️

Har jag förstått rätt att Sverak-registrerad stamtavla = äkthetsbevis på renrasig katt?

Katten jag är intresserad av är registrerad i Tica, på stamtavlan står kattens namn, ras, chip mm
Blir det då sammag "äkthetsgaranti" i Tica som om katten är Sverak-registrerad?
 
Ja, TICA är ett av de stora internationella förbunden. Min är reggad i både FIFé (som sverak tillhör) och TICA för att kunna ställa ut inom båda förbunden, men jag vet inte om det funkar att göra så i Sverige faktiskt?

Har du tänkt dig avel/utställning, eller till sällskap?
 
Ja, TICA är ett av de stora internationella förbunden. Min är reggad i både FIFé (som sverak tillhör) och TICA för att kunna ställa ut inom båda förbunden, men jag vet inte om det funkar att göra så i Sverige faktiskt?

Har du tänkt dig avel/utställning, eller till sällskap?

Jag har bara tänkt som sällskap :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej alla kattvänner, Jag har fått hem en ny liten bekantskap som numera hunnit med att bo hos oss i tre veckor. Hon är fantastiskt fin...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 965
Senast: Speedway
·
Övr. Katt Nej, givetvis vet jag att det inte är så enkelt. Alla utom stamtavla kallas huskatter, men varför är det så himla viktigt att para med...
Svar
6
· Visningar
994
Senast: plymen
·
Hundavel & Ras Nu är det inte aktuellt med hundköp inom närmaste året, jag vill sätta mig in i linjer osv och läsa på massor av mer. Sen ska ju såklart...
2
Svar
35
· Visningar
3 936
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 285
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp