Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dom där testerna visar ju helt olika varje gång
Jag börjar undra vad jag har träffat för schäfrar egentligen som inte alls är så som vissa här vill få det att verka som
Samma sorts schäfrar som jag träffat (och träffar) verkar det som. Det blir ju en hel del eftersom flera vänner har schäfrar och två har kennlar. De är ju inga rena sällskapshundar. De vill såklart ha ganska mycket motion och stimulans, men är inga energiknippen som kräver extremt mycket jobb. Jättetrevliga hundar tycker jag. Om man cyklar mycket är det utmärkt att ta med hunden också. Dra pulkor på vintern, skrinda på sommaren är också bra arbete som inte kräver mycket av ägaren. Agilityträning är också ganska lätt att göra själv. Har en kompis som har två golden och de är mycket mer krävande. (finns inget stopp liksom)
Mina hundar räknas som aktiva sällskapshundar och ligger ungefär på den nivån som du beskrev här ovanför. I min värld ska en riktig brukshund ha MER än vad mina ska ha... Så är jag uppväxt i alla fall, med arbetande Schäfrar.
Det var därför jag aldrig skaffade någon ny brukshund när den sista försvann, då mitt intensiva intresse för att träna och aktivera på det viset började ebba ut.
Schäfern ska bannemig inte göras om till någon helvek soffpotatis, snacka om att förstöra en riktigt bra ras!
[/QUOTE]Schäfern ska bannemig inte göras om till någon helvek soffpotatis, snacka om att förstöra en riktigt bra ras!