Vad gör vi häst-edition del 1

Tömkörde min underbart fina häst som var härligt piggelin på skrittsvängen ute då hon glatt hade täten framför sina tre kompisar; matte fick röra på bena raskt 😄. Mysigt att vara ute ett gäng tillsammans och så avslutade vi med travarbete över ett par bommar som var framtagna vilket pållan tyckte var kul 😍.
 
Har precis fått förklarat för mig hur man ska gå för att komma runt "rundan" så den ska vi testa nästa gång vi är ute.
 
IMG_2711.webp

Idag var vi lite extra snygga när vi dressyrade. Dolly i lindor och jag med bling på stövlarna 😊
 
Livets första riktiga galopp med ryttare på ryggen ute i skogen hände idag för Hallebus. 😍🙌

Han gick som en travhäst först i ett v75 lopp men så ökade vi mellanrummet mellan freja och Halle och så sa jag "gaaaalopp" och sen så galopperade vi på. Han tyckte det var så roligt! 🥳

En veckas vila och så himla snäll, trots att det stod SM ponnyer överallt i stallet som han aldrig sett så tog han livet med ro. Även fast han var kränkt av att nån hade hans box 😂

Både han och jag växte som ekipage idag. Vingligt som attan men det är liksom första riktiga galoppen med ryttare så det gjorde vi väldigt bra! 👏
 
Våra hästar hade besök av equiterapeut i torsdags, så de har en lugn helg. Två av dem ska ut och skritta en sväng i eftermiddag, efter hoppningen. Igår var människorna och samlade inspiration på Stora Hestedag i Roskilde, ett verkligt kul event första helgen i september varje år.
 
Min häst har haft problem med fötterna pga all nederbörd, dottern skulle tävla ft häromveckan men vi strök efter hoppningen. Nu börjar det bli bra igen, vi tränade ft i tisdags, super! Men jag r fortfarande lite feg efter olyckan i våras, sitter och feghåller där jag bör rida fram istället, men det kommer. Ska träna WE nästa söndag igen, nytt ställe, ska bli kul 🤩
 
Vårt livs andra start i dressyr i dag. Vi fick några fler poäng än förra gången, men landade på 56.11 % och näst sist i startfältet. Men jag är nöjd ändå med min trygga fina häst! Tråkigt protokoll med genomgående 5.5 och några 6.0 med typ enda kommentarerna ”för öppen form”.
 
Vårt livs andra start i dressyr i dag. Vi fick några fler poäng än förra gången, men landade på 56.11 % och näst sist i startfältet. Men jag är nöjd ändå med min trygga fina häst! Tråkigt protokoll med genomgående 5.5 och några 6.0 med typ enda kommentarerna ”för öppen form”.
Bara att försätta 😊 jag tycker vi borde få se lite fler bilder på din dam 😁 är nyfiken på din fjording
 
Idag ska vaniljbullarna som vi kallar dem få gå ut i en sommarhage igen. Stallägaren tipsade oss om att vi faktiskt kan ta hennes hästars sommarhage som hon inte använder nu då hon har två svårfödda hästar och en lättfödd, plus att de går in på nätterna. Våra går ute så läänge det går.

Så ikväll släpps de lösa i den hagen. Oj vad lyckliga de kommer bli! Det är en bit från stallet så jag får ställa dit en pall så man kan rida barbacka dit och hem. 😍🙌
 
Äntligen haft energi till en längre tur igen! :love:

2h 45 min blev det, på en av vägarna som vi inte varit på några månader. Träffade en skogsägare som vi inte kände och passade på att fråga för säkerhets skull om det är ok att vi rider på hans mark när vädret tillåter, fick till svar att det bara är att rida på och att det finns grillplatser att nyttja på två ställen :love: Alltså, vi bor verkligen på ett så underbart ställe.

Coben var go och glad, om än lite studsig på vägen hem. Men det kan man få vara så länge man ändå är kontrollerbar tycker jag :D
 
Vi red en barbacka tur med sällskap. Var så mysigt i mörkret. På slutet genade vi över en stubbåker. Hämtade ettåringen, tog han på släp och red bort till nya sommarhagen de ska få gå i hela september om vädret tillåter. Halle var sååå duktig! Känner mig så trygg på honom, min lilla fyra åring :love1:

Halle var så nöjd med nya sommarhagen och travade iväg med stor trav, svanslyft och med ett uns äventyr i blicken. Hack i häl hade han ettåringen. Mamma freja stod kvar vid oss och mumsade lugnt. :love:
 
Longerade också idag :) en stund med fokus på mycket övergångar mellan skritt och trav :)
Åh, jag hade också tänkt longera i kapson, men kunde inte hitta den! Letade igenom alla ställen jag kunde tänka mig att jag hade lagt den på, men nej. Har inte använt den sedan jag fick ta bort förra hästen och tänkte prova om den funkar på Mariella. Men fick ge mig för tiden rann i väg och jag skulle med ett flyg från Arlanda. Åkte direkt från stallet dit. Sitter nu på ett hotellrum i annat land och jobbar, ja, eller har just jobbat klart för kvällen.
 
Åh, jag hade också tänkt longera i kapson, men kunde inte hitta den! Letade igenom alla ställen jag kunde tänka mig att jag hade lagt den på, men nej. Har inte använt den sedan jag fick ta bort förra hästen och tänkte prova om den funkar på Mariella. Men fick ge mig för tiden rann i väg och jag skulle med ett flyg från Arlanda. Åkte direkt från stallet dit. Sitter nu på ett hotellrum i annat land och jobbar, ja, eller har just jobbat klart för kvällen.

Uj sedärja 😄. Jag har en från min tidigare större fjord som är för stort för stoet så fyndade en storlek mindre på tradera som var lagom utan pannbandet! Så fick ta pannbandet från full till cob 😄
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 583
Senast: MiniLi
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
42 899
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 843
Senast: Cambrie
·
Hästvård För ett par år sedan gjorde jag något otroligt oansvarigt och köpte en osedd häst från utlandet. Från ett känt försäljningsställe som...
Svar
16
· Visningar
3 301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp