Vad gör vi häst-edition del 1

Käkrem menar du va? 😅

Men alltså, skäms på mig 🤣 Jag har inte memorerat tränsets alla delar. Jag kunde det förut, vet inte varför det blåst bort från min hjärna. Troligen för att jag inte är så intresserad i tränsets delar så mycket längre utan bara använder det träns jag bäst tycker passar. Som tur är så kräver inte pållen att man memorerar dem, han hade nog blivit skogstokig tillslut 🙈🤣

Vilken tur att man inte går gymnasiet längre och behöver plugga till häst teorierna. Jag hade varit körd 🤣
 
Sitter och vaktar Halle när han sover. Har man ansvar själv över den lilla åringen så blir man lätt trött.

Å jag tackar inte nej till att sätta mig i gräset och vara hans "flock" kompis. Man ställer ju upp för varandra. 🥰🥹
Snapchat-1822211005.webp
 
Vid 19-tiden var det fortfarande riktigt varmt ute och inte minst på ridbanan; red inte alls länge där- vår lydnadsbana (WE/bruksridninginspirerad) som jag fick hjälp att få filmad 🥰. Pållan var inte heller överenergisk i värmen 😄 menä vi tog oss igenom banan finfint långt under maxtiden och efteråt la vi in lite galopp på böjda spår och så fin hon kändes att rida min underbara häst 😍.
 
Hämtat hem 80 småbalar direkt från åkern. Skönt att ha!
Vilken trygghet! Vi har helt slut på grovfoder, det är stressigt. Förhoppningsvis har leverantören vad vi behöver för vintern, men det är plastat.
Min hästplan för dagen är annars att packa - kl 7 i morgon bitti kör jag och min häst iväg på ett tredagars ridläger. En uteritt och en dressyrlektion om dagen, ska bli så roligt men oj vad packning det går åt :D Det finns ju både risk för regnskurar och väldigt varmt väder, så vi behöver några ombyten :D
 
Vilken trygghet! Vi har helt slut på grovfoder, det är stressigt. Förhoppningsvis har leverantören vad vi behöver för vintern, men det är plastat.
Fy, stackare! Vår leverantör sa att det är enormt med tryck just nu. De säljer bara till oss som brukar köpa, men det är ju en klen skörd. Vi har så vi klarar oss ett tag nu och ska försöka få slaget på vår egen mark med, men håller verkligen tummarna för att andraskörden blir bättre.
 
Fy, stackare! Vår leverantör sa att det är enormt med tryck just nu. De säljer bara till oss som brukar köpa, men det är ju en klen skörd. Vi har så vi klarar oss ett tag nu och ska försöka få slaget på vår egen mark med, men håller verkligen tummarna för att andraskörden blir bättre.
Ja, vi har en bra leverantör som vi är stadiga kunder hos, men han har bara fått in halva skörden. Men han skickade ut mig att ta prover på ett gärde som han sa "var mitt". Där fanns det mer än vårt behov, så jag tror han faktiskt räknat med att vi får vad vi behöver därifrån. Vi har en damm intill en av hagarna. Jag har faktiskt installerat en (tillfällig) pump där och på det sättet kunnat vattna en bit av en hage. Det bästa är ju om vi inte behöver ge grovfoder förrän mitten eller till och med sent i höst. Men då måste det regna också! Det ligger ett regnområde och tuffar på hitåt nu, jag håller tummarna för att det når ända fram och inte upplöses när det kommer in över land.
 
Ja, vi har en bra leverantör som vi är stadiga kunder hos, men han har bara fått in halva skörden. Men han skickade ut mig att ta prover på ett gärde som han sa "var mitt". Där fanns det mer än vårt behov, så jag tror han faktiskt räknat med att vi får vad vi behöver därifrån. Vi har en damm intill en av hagarna. Jag har faktiskt installerat en (tillfällig) pump där och på det sättet kunnat vattna en bit av en hage. Det bästa är ju om vi inte behöver ge grovfoder förrän mitten eller till och med sent i höst. Men då måste det regna också! Det ligger ett regnområde och tuffar på hitåt nu, jag håller tummarna för att det når ända fram och inte upplöses när det kommer in över land.
Regndans! :banana:
 
Har varit och krattat terrängbanan inför helgens tävlingar. Som tur är har vi skogsbana så det var mest i skuggan iaf 🥵 😅 Men dammigt! Kanten mellan ”stumpa” och ben är alltså damm…
Tom damm mellan tårna trots sneakers och stumpor…
041AF3EB-88B4-4C49-922F-70DC5136E9F4.jpeg
 
Senast ändrad:
Tog ett dressyrpass på utebanan. Red alla möjliga övergångar jag kunde komma på och sedan skänkelvikningar, med övergångar och rakriktning. Red sedan öppna i skritt och trav och försökte få till några steg i sluta i skritt. Lite mer träning och det kommer! Testade någon förvänd galopp med. Så fantastiskt duktig hon är!
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 582
Senast: MiniLi
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
42 898
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 843
Senast: Cambrie
·
Hästvård För ett par år sedan gjorde jag något otroligt oansvarigt och köpte en osedd häst från utlandet. Från ett känt försäljningsställe som...
Svar
16
· Visningar
3 301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp