Vad gör vi häst-edition del 1

Idag ska jag ta mig ut helt själv på en långtur med Halle. Utan stöd från marken. På korta turer har jag ridit ut helt själv. Men detta är första långa. Turen tar ca 1 timme och 20 minuter.

Jag har varit lite "rädd" för att rida ut själv. Jag har haft katastrof tankar i huvudet direkt. Å det ska man inte ha. Man kan ju inte njuta då. Men nu börjar jag få tillbaka självkänslan även vid uteritt. 🌞

Kommer packa ner äpplen som hästgodis och ha med mig min trogna klicker. 🙌
 
Nu kör vi!
20230624_120434.webp
 
Update på ridturen. Det blev en liten sken med halle pga prassel i buskar. Vid ett ställe han blivit rädd förut. Men jag kunde hoppa av i farten och han kom tillbaka. Så vi fortsatte turen som att inget hänt.

Han är så oskyldig så säger han. Han skulle aaaldrig bli rädd för prassel inte han inte. 😇

20230624_133520.webp
 
Behövde lite halvakut stängsla våra inre gräshagar lite bättre då den nya hästen har flera dm längre ben än min lilla ponny (på typ samma höjd) och han befunnit sig inne på gräset flera gånger helt plötsligt. Inte bästa tiden på dagen att tvingas göra det 12.30-14.00 om man är en rödlätt typ 😅

Men hoppas på framgång!
 
Skulle egentligen haft inridningsträning senare i eftermiddag men det är gul varning för skyfall och blixtar vilket känns mindre optimalt 😅 Så fick bli lite longering och övningar på banan nu vid lunch i värmen.
 
Det blev lite för mycket vila och lite för mycket bete under helgen och poff så blev det liksom hörn på fjordmagen! Red ett dressyrpass på söndagen och så hade vi provridning för en ev medryttare i går. Vi satte upp några små hinder. Det var kul att få se henne från marken och hon hoppade så villigt, trots den lite stora magen! Kul att hitta en ponnyryttare som vill komma ut och tävla lite!
 
Jag kom ut på en tur igår med coben. Det var väldigt varmt, många insekter och jag lyckades skrämma henne en gång med min skrällande hosta :angel: Men skönt att vi kom ut i alla fall!

Idag ska de båda stora träffa sin fysio. Pensionären för att hon behöver regelbunden genomgång, coben för att jag tänker att det blir bra med lite lymfmassage.
 
Jag kom ut på en tur igår med coben. Det var väldigt varmt, många insekter och jag lyckades skrämma henne en gång med min skrällande hosta :angel: Men skönt att vi kom ut i alla fall!

Idag ska de båda stora träffa sin fysio. Pensionären för att hon behöver regelbunden genomgång, coben för att jag tänker att det blir bra med lite lymfmassage.
Jag har också blivit lite sugen på lymfmassage, så kom gärna med en recension efteråt :)
 
Jag har också blivit lite sugen på lymfmassage, så kom gärna med en recension efteråt :)
Vi har kört det förut, det funkar väldigt bra på hästen som lätt lägger på sig vätska :)
Sedan gör ju vår fysio "många grejer", så vet inte om det bara handlar om lymfmassagen eller om det är kombinationen. Hon brukar få känna igenom vad hon tycker är bäst :p
 
Jag har också blivit lite sugen på lymfmassage, så kom gärna med en recension efteråt :)

Min häst fick premiärlymfmassage i söndags, passade honom jättebra! Han har svårt för nya och svårt för när de ska göra saker med hans kropp men fick tips om en människa som passade honom perfekt och det gjorde även lymfmassagen! Ser framemot vad det kan göra gör honom. Fick också ny info om hans kropp som var intressant och lättare för mig att hålla koll själv.
 
Precis hämtat barn på dag 2 av ridlägret. De hade förutom ridlektion också fått pröva på riden, tömkörd, körd och ledd agility. :love: I morgon är det sista dagen och jag hoppas han har lika kul då

Fysion behövde boka om så ingen behandling idag! Har bestämt mig för att rida lite senare. Det droppar lite ute och jag hoppas att det kommer en skur!
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 582
Senast: MiniLi
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
42 899
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 843
Senast: Cambrie
·
Hästvård För ett par år sedan gjorde jag något otroligt oansvarigt och köpte en osedd häst från utlandet. Från ett känt försäljningsställe som...
Svar
16
· Visningar
3 301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp