Vad gör vi häst-edition del 1

Jag har äntligen suttit upp :banana: Red för tredje gången går.
Åkte ju av och bröt ett nyckelben samt en fraktur på ett tornutskott på en ryggkota. Jag är inte helt smärtfri men från att det har känts som en kniv sitter i ryggen, känns det som en knoge trycker på samma punk på ryggen. Hursomhelst, lite shyssta mediciner så rider jag igen iaf. Ska till terrängbanan på tisdag för lättare träning och har en tvådagarskurs i mitten av juli😆 Hoppas få in ett WE-pass där i mellan.
 
Har precis städat bort massa gamla prylar ur en ny sadelkammare som gamla inackorderade, medryttare etc lämnat efter sig. Fattar inte att folk inte tar med sig sina grejer. En hjälm är ju inte svin billig och inte heller sadlar etc... stallägaren har ju hört av sig till dem som har kvar saker här men de vill inte hämta grejerna. Så nu har jag packat ner allt i påsar och ställt på golvet under sadelhängarna.
 
Har precis städat bort massa gamla prylar ur en ny sadelkammare som gamla inackorderade, medryttare etc lämnat efter sig. Fattar inte att folk inte tar med sig sina grejer. En hjälm är ju inte svin billig och inte heller sadlar etc... stallägaren har ju hört av sig till dem som har kvar saker här men de vill inte hämta grejerna. Så nu har jag packat ner allt i påsar och ställt på golvet under sadelhängarna.

Jag ser så framemot att rensa prylar från hela mitt egna hästliv i sommar! Jag och en vän har haft skyddad verkstad i vårt stall i 10 år och har har helt bytt inriktning i hästliv på de åren så ser framemot att sälja/sänka allt jag faktiskt inte längre ser har någon framtid hos mig.
 
Jag ser så framemot att rensa prylar från hela mitt egna hästliv i sommar! Jag och en vän har haft skyddad verkstad i vårt stall i 10 år och har har helt bytt inriktning i hästliv på de åren så ser framemot att sälja/sänka allt jag faktiskt inte längre ser har någon framtid hos mig.
Jag rensar också hela tiden. När jag känner att "den här har jag aldrig använt, varför köpte jag den?" Så då brukar jag ge bort dem. Jag skänkte hästgrejer till en förskola förra hösten inklusive sadel, träns och tillbehör. Barnen blev så lyckliga 🤩👌
 
Var og så til ponnien i dag. Hun hadde overlevd natten og flokken var mye mer harmonisk i dag. Så utrolig deilig å se.
 
Det blåser rejält idag, och min äldre häst är ju extremt känslig för det så jag väljer bort att rida. Han ska stå i en vecka nu eftersom jag reser bort, och dumt att få ett dåligt och spänt pass det sista vi gör tänker jag. Med den här hästen har jag lärt mig att anpassa träningen efter förhållanden, mycket mer än jag gjort med någon häst tidigare.
 
Jag sätter den i förhandsvisningsläge, dvs den filmar och visar bild på mobilen men spelar inte in något. Signalen räcker in i bilen och batteriet håller iaf minst 2,5 h. Supersmidigt!
Coolt! Jag måste testa om min gamla klarar det. Tack för tips!
 
Härlig förmiddag i stallet från 9 och vilken härlig ridtur med med en stallkompis och hennes valack tyckte det doftade gott när mitt sto stannade och kissade 😝, vi tog lite snabb trav där pållan fick länga steget och så skulle vi ta lite galopp på grusvägen nära stallet och de triggade upp varandra 😆😅. Vi kom för nära i galoppen vilket fick hennes att explodera i fattningen och min fyrade av ett bocksprång 😂 men åtminstone ett mindre så jag bara skrattade mest istället för att tro jag ska flyga av 😄. De fick fatta ny galopp själva så det skulle avslutas på rätt sätt medan vi travade på utan krux, så härlig och rolig ridtur med bus och check på balanstest 😄✌️😍.
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 583
Senast: MiniLi
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
42 899
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 843
Senast: Cambrie
·
Hästvård För ett par år sedan gjorde jag något otroligt oansvarigt och köpte en osedd häst från utlandet. Från ett känt försäljningsställe som...
Svar
16
· Visningar
3 301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4
  • Vilket recept söker jag?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp