Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mellanmål framför Our Planet med David Attenborough i bakgrunden medan jag surfar. Älskar hans röst lika mycket som jag nu älskar avocado-macka med örtsalt.
Unnar mig en chailatte också och myser med vovvi och försöker komma igång och städa. Men så dök det nu upp badande elefanbebisar på tv. Vem kan lämna då liksom?🐘:love:

Har hämtat mina skor som blivit lagade hos skomakaren. Kostade 800 spänn joråsåatteee? 🤯Tjoho ska alltså undvika rulltrappor efter detta utlägg. Borde iofs undvika rulltrappor i allmänhet.
Har varit enormt huslig idag. Städat, tvättat, renbäddat, handlat och gjort en kantarellpaj med Västerbottensost 👵🏼👵🏼👵🏼

Nu är det någon fågel på tv. Hanarna städar varje dag sitt revir helt. Inga löv ligger på marken, inge grenar, inga blommor etc. Sen kommer dam-fågarna bara till de renaste ungkarls-lyorna. När en kvinna satt sig ovanför hans hem så ska ha buga och sen dansa och buga och dansa etc. Gör han det bra nog kan det bli något. Annars är det bye boy! 👍 :laugh:

Har hämtat mina skor som blivit lagade hos skomakaren. Kostade 800 spänn joråsåatteee? 🤯Tjoho ska alltså undvika rulltrappor efter detta utlägg. Borde iofs undvika rulltrappor i allmänhet.
Har varit enormt huslig idag. Städat, tvättat, renbäddat, handlat och gjort en kantarellpaj med Västerbottensost 👵🏼👵🏼👵🏼
Åh, vad gott! :love:

Jag sitter och syr
IMG_20190830_161137.webp

Skål!

Lider djupt med sonens lärare, de är på olika utflykter varje år, förra året var första med övernattning, strax efter att de kom fram lyckades en unge ramla ut genom ett fönster och det blev ambulansfärd. I år hann en unge kliva av bussen från skolan, svimma och åter igen ambulansfärd. I och med att de fick vänta på ambulansen och se till att ungen kom iväg så blev de sena iväg och hamnade mitt i åskvädret med kanoterna. Så de hade fått vänta ut åskvädret på en strandkant. :nailbiting: Att ha ansvar för 50 ungar i det åskvädret kan inte ha varit en dans på rosor. De behöver nog verkligen helgen att vila ut på!
De som jobbar med barn är verkligen otroliga :bow:

Jobbat klart för dagen (nästan). Äter middag. Åt ingen lunch utan fikade med andra så när det egentligen var dags för lunch så skippa jag och tog en banan istället som går lite snabbare.
Tur det fanns rester i kylen nu för blev lite yr, skakig nu för en stund sedan så det är inte så bra att skippa lunch faktiskt. Andra måltider går att dra ut på eller strunta i men just lunchen är jätteviktig. Blir så tydligt i kroppen.

HAHAHA min fotokille alltså. Han frågade om jag kunde fixa en väska åt honom. Vilket jag kunde. Han svarar då:
”Mannen sån bror du är, tar lätt ett skott för dig i orten”.
Svarade att jag skulle utnyttja erbjudandet framledes om det blev tryckt stämning när jag felparkerat rullatorn utanför bridgeklubben.

Och nej man borde ej skoja om detta men det är liksom hans sätt att spontant snacka med folk 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 229
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar