Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Röjde upp lite bland ytterkläderna i källaren och fick en allergisk reaktion.
Satte mig vid datorn och skickade in överklagan till försäkringsbolaget
Lassat in en maskin tvätt åt middag och gick sen och spydde upp allt. Ingen aning om varför blev bara ruggigt illamående och fick kasta mig till toaletten.

Nu tänkte jag ta en dusch sen avsluta denna dag med en film i sängen och hundmys. (efter jag duschat ena hundan då hon hittat något smarrigt att rulla sig i under promenaden idag och det vill jag INTE ha med i sängen :D )
 
Nysimmad, nyduschad och nyäten har jag sjunkit ner i den nybäddade sängen efter en lång, men ganska bra, dag. Ser fram emot vad som förhoppningsvis blir en lång natts ostörd sömn efter att i natt ha vaknat 03:10 då stackars maken var tvungen att stiga upp för att åka iväg på jobbresa. Kände mig hyfsat nöjd med att kunna vända mig om och fortsätta sova.
 
Mötet blev som väntat kaos med långdragna diskussioner och gamla saker som tjafsades om :meh: men var flera vettiga människor där så var kul träffa dem iaf :) Fick huvudvärk av det... Men tog en promenad i regnet på hemvägen(mysigt, var inte kallt) och när jag kom hem blev det kladdkaka och glass :d Har myst ner mig i sängen nu, varmt och gosigt 🥰 ska surfa lite innan det är sovdags.
 
Jösses vilken skrämselhicka jag fick just nu! Jag sprang ned till närbutiken för att köpa en godispåse innan de stängde och glömde bort att stoppa undan popcornpåsen under tiden. Kom hem till shiban med huvudet fast i popcornpåsen - hon kunde ju ha kvävts! 😱😭 Fy fan vilken idiot!
 
Tog in ordentligt med ved och staplade och lillkissen fick följa med ut I selen (inte lös sen han klättrade högt upp i en gran igår 😆) men var ganska omgående nöjd då han tyckte det var kallt och blött om tassarna 🤣. I stallet tog jag ut pållan på en halvtimmes körtur; kändes rätt lagom efter omskoningen igår 😊 En härlig tur i skritt, lite trav och det räckte att jag lättade lite på tömmen där vi ibland brukar galoppera, så slog bästa pållan över i en fin galopp en liten,liten bit 😍. Helt otroligt nog kunde regeländet hålla uppe den stunden och jag njöt av nuet och hela vagnsturen och plockade inte upp mobilen en enda gång (inte igår heller vid ridningen), så skön känsla ❤. Hemma igen blev det att dammsuga golv, tvätta och laga middag tills sambon kom hem och så passade jag på att ta ett långt och riktigt varmt (blev änna svettig 😅) bad- bäst att passa på att dra fördel av att elpriset är vettigt 👍.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
558
· Visningar
55 251
Senast: Bison
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 272
Senast: Sleepan
·
Svar
2 001
· Visningar
98 260
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
52 53 54
Svar
1 071
· Visningar
34 455
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp