Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Salstentan avklarad. Kändes ändå som jag hade hyfsat koll på alla frågor, vissa fick jag hjärnsläpp på men kunde förklara lite iallafall även om det blev lite kortare svar. Så som det känns nu och efter jag kollade anteckningarna så verkar jag svarat rätt på det mesta så det blir förhoppningsvis ett godkänt resultat :D
Saltstenen, läste jag först..... 🤪
 
I alla fall på mitt jobb tar det några dagar innan ny dator kommer, sen ytterligare någon dag innan alla nödvändiga program är installerade
@Hoarfrosts jobb borde ha en IT-avdelning som ser till att både programvaran fungerar och att hårdvaran är uppdaterad, kan man bara gå och hämta ut tangentbord borde man kunna hämta ut en ny dator. Datorer åldras, institutioner borde ha rotation på grejerna så de byts ut med några års mellanrum.
 
@Hoarfrosts jobb borde ha en IT-avdelning som ser till att både programvaran fungerar och att hårdvaran är uppdaterad, kan man bara gå och hämta ut tangentbord borde man kunna hämta ut en ny dator. Datorer åldras, institutioner borde ha rotation på grejerna så de byts ut med några års mellanrum.
Bara jag som är van vid att allt måste beställas 🙈 kanske finns något tangentbord på jobbet och it-avdelningen vet jag inte ens vart den sitter. Jobbar inom en större koncern
 
@Hoarfrosts jobb borde ha en IT-avdelning som ser till att både programvaran fungerar och att hårdvaran är uppdaterad, kan man bara gå och hämta ut tangentbord borde man kunna hämta ut en ny dator. Datorer åldras, institutioner borde ha rotation på grejerna så de byts ut med några års mellanrum.
:angel: 👽😶‍🌫️:D
Min telefon är 9 år gammal och datorn är 7.

Det finns gamla tangentbord från gamla datorer och gamla möss i ett förråd, men tyvärr verkar datorn även äta helt sprillans tangentbord (det fanns två såna kvar) så nu pratas det om virus. Får jobba på mobilen under tiden, så det går ju att jobba som i typ svara på mail men satan så långsamt det går :angel:
 
Bara jag som är van vid att allt måste beställas 🙈 kanske finns något tangentbord på jobbet och it-avdelningen vet jag inte ens vart den sitter. Jobbar inom en större koncern
Själv går jag bara och hämtar grejer i IT förrådet :angel: Men IT tycker bara det är bra att jag kan lösa mina egna problem, det finns gott om folk här som inte ens vet hur man väljer var man sparar en fil som behöver hjälp...

Denna tangentbordsätande datorn är dock lite väl mycket IT-problem för mig :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
558
· Visningar
55 295
Senast: Bison
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 273
Senast: Sleepan
·
Svar
2 001
· Visningar
98 269
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
52 53 54
Svar
1 079
· Visningar
34 604
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp