Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag började läsa en ny bok igår. Ett korrekturfel redan på första sidan.... Jag tycker att det är så märkligt med förlagsutgivna böcker att man inte har bättre koll än så. Jag är säker på att min bok innehåller fel på några ställen, men då har bara jag, mamma och jag igen gått igenom den. En korrekturläsare på ett förlag borde ha liiiiite bättre koll, tycker man!
 
Fick leverans av papper nu. Det levererades dock inte på pall? Utan chauffören tyckte vi skulle bära in ca 50 stycken papperslådor?

Eh nej tack, hämtade en pall och fixade. Hur kan de ens leverera utan pall? Har chauffören burit in alla papperslådor själv in i lastbilen? Så många frågor.
 
Såg två avsnitt av Surviving a Serial Killer igår och i båda avsnitten intervjuar de kvinnor som kanske är kring 60 idag. Är hjärtskärande när de pratar om hur de inte ville berätta det för någon. Den ena höll överfallet hemligt och gick vidare med sitt liv, för vem skulle tro en ung kvinna som berättar en sån sak? Den andre hamnade på sjukhus så det var uppenbart att hon blivit attackerad men hon ville ändå inte prata om det med folk. De skulle förmodligen tro att hon var prostituerad, vilket hon inte var, men det var seriemördarens huvudsakliga offer. Polisen tystade även ner hennes överfall eftersom det var skamfullt för dem att de inte gripit gärningsmannen ännu. Den första som mördades som inte var prostituerad kallades seriemördarens ”första oskyldiga offer” 🤯

Så vansinnigt att tänka på hur det varit för kvinnor i alla år, och fortfarande är på många platser på jorden. Inte perfekt idag men vi har verkligen kommit en bra bit på vägen.
 
Jobbar hemifrån idag. Orkar inte med folk.
Dock måste jag in och fixa nytt tangentbord och datamus för det jaghar har slutat fungera så måste använda datorn och det är lite jobbigt.

Dockmåste jag klä på mig och vet inte om jag orkar byta om. Får mna åka in i mysbyxor och stor tjocktröja eller måste man piffa till sig för att vistas ute?
 
Förstås! Men det verkar inte vara normen. Sedan ser ju smält ost ovanpå vätska också lite slemmigt ut förstås, men jag ska inte rata innan jag provat!
Har dock svårt för lökringar just pga slemmig lök.
Soppan i skålen, sen på med rostade krutonger eller en hel skiva rostat bröd, på den massor med en god, vällagrad ost och sen gratineras tills osten är ett sprött och gyllene täcke. :d
Jobbar hemifrån idag. Orkar inte med folk.
Dock måste jag in och fixa nytt tangentbord och datamus för det jaghar har slutat fungera så måste använda datorn och det är lite jobbigt.

Dockmåste jag klä på mig och vet inte om jag orkar byta om. Får mna åka in i mysbyxor och stor tjocktröja eller måste man piffa till sig för att vistas ute?
Åk som du är.
 
Jobbar hemifrån idag. Orkar inte med folk.
Dock måste jag in och fixa nytt tangentbord och datamus för det jaghar har slutat fungera så måste använda datorn och det är lite jobbigt.

Dockmåste jag klä på mig och vet inte om jag orkar byta om. Får mna åka in i mysbyxor och stor tjocktröja eller måste man piffa till sig för att vistas ute?
Är det internationella tangentbord som går sönder dagen? :eek:Mitt har också pajat.
Gick och hämtade nytt i ITs förråd, som funkade i 10 min innan det pajade. Det tredje pajade det med men höll i 5 min.
Tydligen äter min jobbdator tangentbord. Superskumt.

Jag hade åkt som jag var :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
558
· Visningar
55 276
Senast: Bison
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 273
Senast: Sleepan
·
Svar
2 001
· Visningar
98 267
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
52 53 54
Svar
1 076
· Visningar
34 552
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp