Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har nu atit alldeles for manga hazle notter igen. Oregon producerar 99% av alla hasselnotter vi forbrukar i USA, men storre delen av skorden gar till Kina. I alla handelser ar en av de "farm kids" som jag transporterar till skolan fran en farm som for ett par veckor sedan skordade hasselnotter.
Jag fick en pase med 2.5 kilo av Brazil nuts (de blir battre om man rostar dem) Jag rostade ett par navar ... och "inhaled" notterna pa en gang. Nu har jag en pase till ... och planerar just att kopa en pase Barzelona att rosta och en pase Ennis att knapra pa. Det ar gudomligt gott!
 
Man kan ju hacka löken istället för att skära den i skivor så ser det mindre ut som kokta daggmaskar. :D
Förstås! Men det verkar inte vara normen. Sedan ser ju smält ost ovanpå vätska också lite slemmigt ut förstås, men jag ska inte rata innan jag provat!
Har dock svårt för lökringar just pga slemmig lök.
 
Den här blev... Inte som jag tänkt mig. 😅 Ni vet hur det sägs att ögonbryn är systrar, inte tvillingar? Rävens öron blev på sin höjd avlägsna kusiner...

IMG_20221103_013635.webp


Det var JÄTTESVÅRT att sy ihop alla delar? Jaja, jag får trösta mig med att det här faktiskt är den allra första figuren jag någonsin virkat ihop, och att jag nog blir bättre och bättre med övning. Det var trots allt bara en vecka sedan jag inhandlade min första virknål.
 
Monsterkatten Juno försökte för övrigt få till ett nytt nattligt veterinärbesök när hon hoppade upp hos mig när jag virkade och STAL rävens armar innan de var fastsydda. :rage: Då var det ju långa snören i ändarna. Jag lyckades avvärja kat(t)astrofen, men hade en blöt och slemmig rävarm efter incidenten...
 
Den här blev... Inte som jag tänkt mig. 😅 Ni vet hur det sägs att ögonbryn är systrar, inte tvillingar? Rävens öron blev på sin höjd avlägsna kusiner...

Visa bifogad fil 104472

Det var JÄTTESVÅRT att sy ihop alla delar? Jaja, jag får trösta mig med att det här faktiskt är den allra första figuren jag någonsin virkat ihop, och att jag nog blir bättre och bättre med övning. Det var trots allt bara en vecka sedan jag inhandlade min första virknål.
Men så fantastiskt söt! :love:
 
Den här blev... Inte som jag tänkt mig. 😅 Ni vet hur det sägs att ögonbryn är systrar, inte tvillingar? Rävens öron blev på sin höjd avlägsna kusiner...

Visa bifogad fil 104472

Det var JÄTTESVÅRT att sy ihop alla delar? Jaja, jag får trösta mig med att det här faktiskt är den allra första figuren jag någonsin virkat ihop, och att jag nog blir bättre och bättre med övning. Det var trots allt bara en vecka sedan jag inhandlade min första virknål.
Jättesöt 😍
Jag har provat så jag vet hur svårt det är att virka ett djur, jag kunde inte :bag:
 
Den här blev... Inte som jag tänkt mig. 😅 Ni vet hur det sägs att ögonbryn är systrar, inte tvillingar? Rävens öron blev på sin höjd avlägsna kusiner...

Visa bifogad fil 104472

Det var JÄTTESVÅRT att sy ihop alla delar? Jaja, jag får trösta mig med att det här faktiskt är den allra första figuren jag någonsin virkat ihop, och att jag nog blir bättre och bättre med övning. Det var trots allt bara en vecka sedan jag inhandlade min första virknål.
Jättesöt :) !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
558
· Visningar
55 276
Senast: Bison
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 273
Senast: Sleepan
·
Svar
2 001
· Visningar
98 267
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
52 53 54
Svar
1 076
· Visningar
34 552
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp