Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag lever om en jäkligt trött på min rygg. Jobbat, suttit i möten två dagar på raken och klippt häst. En jobbdag kvar denna vecka, fick lämna över hästen till husse igår så han fick köra hade aldrig hunnit med annars. Hoppas det snart planar ut lite igen men det gör det ju inte för ens i början på december när jag är klar med praktiken.
 
Jag drömde om bästis inatt. Att vi fick en sista dag ihop och att hon var frisk den dagen. Jag försökte att berätta något roligt, men fick inte fram orden. Hon sa att "du måste säga det högt, inte bara tänka, jag lever ju nu!"
Jag sätter ljus på graven flera gånger i veckan. Har köpt extra många och stora tills på lördag. Hoppas hon tycker att det blir fint. 💔✨
 
Jag gillar inte sweet potato pie :cautious: Inte heller pumpkin pie :arghh: Vad hander pa hosten har tror ni? ALLA kaffe shopps och ALLT far smak av pumpkin och sot potatis. ALLT. :meh:
Ja, det är väl en liten vattendelare det där :) . Men jag har i och för sig aldrig haft någon längtan till att dricka kaffe med pumpakrydda och liknande. Men min sötpotatispaj ÄLSKAR jag - men en STOR klick vispgrädde :d !
 
Lite stressigt med jobb den här veckan. Har fått mycket gjort men måste köra en bra bit till i ganska högt tempo, blir nog en sen kväll. Kanske kommit ungefär halvvägs dock så har tagit liten paus. Ska tramsdansa en stund. Hundarna är trötta och nöjda efter att ha varit iväg på egna äventyr. Lyxsushi är på ingång.
 
Jag har varit på IKEA idag, det gick förvånansvärt bra. Var mer eller mindre bara in och ut, men hittade ändå allt vi skulle ha :) Besökte sen mormor och morfars grav, den ligger typ 3 km från IKEA, så det hade varit dumt att inte besöka graven.

Ja, just ja, var på någon plant-affär för att köpa gravljus mellan IKEA och graven också. Det kändes fint att kunna tända några ljus för mormor och morfar nu till allhelgona <3

Nu har jag hämtat tvååringen på förskolan eftersom både pappa och pappas tjej jobbar till 20.00. Pappa ska flexa ut men det är svårt att säga en exakt tid han kan gå, därav att jag hämtade. Tvååringen hann dock somna på de sju minutrarna det tog att köra till till pappas jobb 😅🙈
 
Idag har jag hämtat ut nya glasögon! De vanliga är lika mina tidigare glasögon, men inte slitna och lite finare. :) Sedan har jag också skaffat mig solglasögon med styrka för första gången i mitt liv! Vilken lycka! :love:

Nu dricker jag te (jordgubb, kaktus och fikon, omnomnom) och spelar lite Horizon Forbidden West. Spelar den här omgången på very hard p.g.a. stolthet, vilket är himla konstigt eftersom jag uppenbarligen är riktigt dålig på det? 😅
 
Jag drömde om bästis inatt. Att vi fick en sista dag ihop och att hon var frisk den dagen. Jag försökte att berätta något roligt, men fick inte fram orden. Hon sa att "du måste säga det högt, inte bara tänka, jag lever ju nu!"
Jag sätter ljus på graven flera gånger i veckan. Har köpt extra många och stora tills på lördag. Hoppas hon tycker att det blir fint. 💔✨

Det tror jag nog hon ser och tycker ❤. Precis som jag hoppas och tror att mormor ser att hon vilar brevid sin bästa vän i livet ❤. Eg ville hon begravas i sin födelseort (tror vi, hon pratade inte om döden och det praktiska omkring det) men då det är i Småland och vi bor i Östergötland är det ju inte lätt att själva sköta graven men tror och hoppas som sagt att vi ordnade så hon fick sin viloplats brevid sin goda vän som dog före bara 49 år gammal 💞
 
Passerade nyss två av mina tavlor i ett skyltfönster!

F064D0B7-B188-4813-9876-05C14C54FAE6.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
558
· Visningar
55 310
Senast: Bison
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 273
Senast: Sleepan
·
Svar
2 001
· Visningar
98 271
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
53 54 55
Svar
1 081
· Visningar
34 645
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp