Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Till slut stod jag inte ut utan lyckades efter ett par försök fånga in den skräckslagna musen, den var helt uppgiven. Wilma vet ännu inte riktigt hur man gör för att vara effektiv så hon fångar den, släpper och väntar på att den ska försöka fly, fångar, släpper osv, så när den för nån gång släppes i soffan igen fångade jag den för henne. Stoppade den i en tom kattmatskartong och bar ut den i mörkret och släppte den i högt gräs. Nu har den en chans, jag klarar inte att hon ska råka ha ihjäl den av stress för att hon aldrig fått lära sig döda av sin mor.

Hade varulven fått vara med hade processen varit kort, men jag var rädd att Wilma skulle komma i vägen för hans käkar så han fick gå och lägga sig. Skrutt och lilldummer fattade som vanligt ingenting men nu har vi gått och lagt oss alla, utom Wilma som fortsätter leta efter musen. 🐀
 
Det är väl lite som den berömda huvudvärken? Tannins sägs vara en trigger.... men man kan välja sig. Jag brukade få världens rödvinshuvudvärk av vanlig glögg. Hemska tider! 😱
Precis,jag kan inte dricka rödvin,huvudvärken från hell och ont mellan skulderbladen, vad det än är som orsaker det så försvinner det om det kokas, mao kan jag äta tex rödvinssås,grytor mm helt utan problem.
 
Dricker kaffe och har nyss tagit ett självtest för Covid. Jag mår bra! Men för säkerhets skull. Sen kommer jag ta PCR-test på jobbet också som smittspårning. Jag menar, det vore typ en chans på miljonen att barnet inte har Covid när exet har det…

Håll tummarna för mig!
 
Hade inte lust men rundan är gjord och kaffet smakar bra. Och fredag är det.
89A517DE-FC28-4F5E-9B14-CEF8559CFA96.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
558
· Visningar
55 340
Senast: Bison
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 278
Senast: Sleepan
·
Svar
2 001
· Visningar
98 277
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
53 54 55
Svar
1 081
· Visningar
34 672
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp