Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
God morgon sista dagen på året! Ledig.
Jag somnade på soffan runt 20.30 igår kväll, hade inte ens duschat!

Vaknade runt 21.30 när sambon kom hem men somnade om igen. Vaknade 01.30 och gick in och la mig i sängen där sambon låg och snusade. Vaknade runt kl 08 i morse...

Jag tror jag var lite trött igår? 12h riktigt bra sömn!

Längtar också till när allt börjar återgå till det normala. Här har vi hört fyrverkerier sen typ en vecka innan jul, och håller det på som de tidigare 12 åren fortsätter det ca 1 vecka efter nyår också :meh:

Jag har ingen bra relation till fyrverkerier, för något år sedan var grannen nära att elda ner hela sitt hus med fyrverkerier då den flög fel och "poffade" typ 1m ovanför hans hustak (och nepp, han har inte slutat skjuta fyrverkerier efter det, han var inte ens klar för kvällen) :banghead:
Jag saknar dessutom mina vanliga dagsrutiner.... Herregud vilken vanemänniska jag är! Så fort det blir för många lediga dagar så tappar jag kollen på allt, får usla matvanor som leder till uselt humör och trötthet. Man skulle ju kunna tänka sig att jag är utvilad nu efter alla lediga dagar, men nej, jag skulle kunna sova dygnet runt ungefär. (och inte lär jag mig något heller, typ som att ta bättre hand om mig) Jag får väl försöka glädjas åt att inte ha en lika korkad granne som dig istället :p

Jag saknar dessutom mina vanliga dagsrutiner.... Herregud vilken vanemänniska jag är! Så fort det blir för många lediga dagar så tappar jag kollen på allt, får usla matvanor som leder till uselt humör och trötthet. Man skulle ju kunna tänka sig att jag är utvilad nu efter alla lediga dagar, men nej, jag skulle kunna sova dygnet runt ungefär. (och inte lär jag mig något heller, typ som att ta bättre hand om mig) Jag får väl försöka glädjas åt att inte ha en lika korkad granne som dig istället :p

Jag är lite likadan när det gäller dagsrutiner och vanor, hade älskat vardagar om det inte innebar så tidiga mornar. Nu har jag ingen koll på varken upp eller ner, och absolut inte på vad det är för dag (inte för att jag har det annars heller). Jo, det är ju omänskligt att inte äta och som du säger får man uselt humör "på köpet". Hoppas du kan lära dig till nästa långhelg nu, det är aldrig försent ;)

Alltså, det är ju inte riktigt min granne längre då jag flyttade idag (eller igår, mtp klockan). Så det är ju snarare min fd granne. En annan granne tyckte för övrigt att det var ok att snickra på huset dygnet runt och gjorde så i 1,5 års tid (bokstavligen dygnet runt... med vilka maskiner som helst, med närmsta grannen typ 10-15m bort) O_o jag är glad att numera slippa dem :angel:

Vi har haft en slödag igen. Har sovit länge, ätit brunch, tagit en tupplur i sambons famn, jobbat, fixat presenter, slöat och igen somnat på sambon. Sjukt spännande liv!:laugh:

Vi at fortfarande I RVn och jag har just kommit tillbaka fran lodgen’s bar (50 meter eller sa) och ytterligare en G&T ... samtidigt som jag hjalpte en kompis med efterratten till I morgon.
I morgon ar vi barnvakter sa vi lar aka hem nagra timmar innan det ar dags att komma tillbaka for att starta nyarsfestligheter 😁
Inte sa dumt. Det ar enklare att underhalla Tiny hemma, och samtidigt enklare att duscha och gora sig i ordain gets hemma.
Nu haller jag upp ett glas vin, Line 39 Cabernet Sauvignon... SA gott...

Huset städat, dammsugit och moppat golv!
Diskat tallrikar och bestick. Fyllt upp alla vattenflaskor och ställt i kylen, har tvättat en load med kläder och en med handdukar..
Bokat hotell på västkusten för vår resa i februari.

Bara glas kvar att diska... kl är 14. Nu får man ta ett glas vin va?

Nä diska glas först. Och torka bänkskivan. Sen så!!

En God van postade just det har pa sin FB page. ❤️ Look at that smile 😍
0580B39B-6907-40BD-9C3E-3948EE443182.webp

Vill gärna ha en, men för dyrt för oss.. :(
Ok :(.

Kl

Tänkte kolla på årskrönikan som börjar kl:10:00
Och ”måste” handla idag. Sista dagen med rabatt och skrivit lista och allt men så trist att behöva åka så har dragit ut det till sista dagen på året :cautious: skiter i att åka in till stan. Troligen mycket folk där. Det får bli en tur till näst närmaste köpcentret. (Det närmaste har inte så stort utbud.)

Alltså all kärlek till min vän som jag ska fira nyår med! Sitter här nästan tårögd. Hade världens migrän igår, har sovit i elva timmar och har fortfarande ont i huvudet. Snäll vän som jag har så åker hon runt och handlar (inkl bolaget) själv för att hon ville att jag skulle vara hemma och vila <3

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
676
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
207
Senast: zassoo
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
12 13 14
Svar
269
· Visningar
6 022
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 103
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30